• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • Zavannah

Ja shit, det är över ett år sedan jag hittade till 2010-trådarna, då kändes det så avlägset - och samtidigt känns det som att det var igår jag satt och tänkte "Idag är det prick 1 år kvar" {#lang_emotions_embarassed}{#lang_emotions_surprised}{#lang_emotions_laughing}

Jag har inte skrivit mycket här under året, men läst desto mer, kommer oxå att sakna det!

• Ananias

VA fan det ska vräka ner regn här på lördag=(...det gör egentligen inget förutom att jag är så nervös att vi inte får ett ända fint kort då...

• Long engagement

SofieochJamie skrev 2010-05-05 12:45:39 följande:
    Jag provade också spray tan men en liten annorlunda version. Sprayen var genomskinlig och det sprayades lite överallt tom på byxona jag hade på mig (gjorde halvkropp) och inget kladd förekom. Den genomskinliga sprayen reagerar sen med huden och man blir lite solbränd tills nästa dag. Man kunde dusha och så på kvällen om man ville. Jämn fin bränna och inget konstigt på händer mm. Man lufttorkade i ca 5 min sen var det klart. Färgen blev ganska bra, klart att det kändes fake när man blev brun snabbt, men efter ett par dagar låg det fint och jag fick många komplimanger.Värt att testa. Det var i Göteborg och på ett ställe som heter MAZI. Vet inte om det finns på andra ställen också.Annars är ett bra tips att använda doves lotion med lite bronzing färg i. Om man använder den lotionen i några veckor får man en svag fin brun färg och då ska man ta den mörkare versionen för den ljusa ger knappt någonting. Dove är den bästa jag provat, bäst färg, bärst hållbarhet och minst problem med ränder mm

Nån i Stockholm som ska sola solarium? Min frisör sa att man blev gul :(

• Martinaa
    Ananias skrev 2010-05-05 23:08:23 följande:
    VA fan det ska vräka ner regn här på lördag=(...det gör egentligen inget förutom att jag är så nervös att vi inte får ett ända fint kort då...
    Jag var på bröllop förra sommaren med just det vädret, och det enda som vi gäster "led" av var att det var tråkigt att inte få gratta brudparet utanför kyrkan och kasta ris och hela det där.

De hade de så klart lite kämpigt med fotograferingen, de fick springa ut på gräsmattan så fort det var uppehåll två minuter. Men de löste fotograferingen genom att tex stå på en altan med naturen som bakgrund, samt att de va inomhus på sitt festställe och tog fina bilder.

Dessutom är strålande sol värdelöst fotomässigt, glöm inte det

Sen håller jag självklart tummarna stenhårt att ni inte ska få en droppe regn på er dag!

• snuttfia

Ikväll så blev vi intervjuade av vår värdinna. Vi skulle svara på frågor om oss själva och om varandra. Alltså vi fick inte höra vad den andra sa. Trodde det skulle gå rätt dåligt för jag var så osäker på mina egna svar, men vi hade stenkoll på det mesta faktiskt :) Rätt kul nar jag svarar att jag gillar den där tv-serien bäst och så funderar jag lite och ångrar mig till en annan. Han svarar att jag gillar den där serien bäst (samma som jag sa först) och sen ändrar sig till samma som jag ändrade mig till. Vi hade flera såna svar, rätt kul att man känner varandra så bra fast man knappt vet själv vad man tycker. Lite svamligt, haha. Jag är rätt trött nu. Ska knyta mig...

Ananias: hoppas vädret ändrar sig eller att solen åtminstone tittar fram en stund under fotograferingen. Tror säkert att ni får jättefina bilder även om det regnar, ni får väl skina som solar ni istället ;) Själv är jag mest rädd att frysa, tror att det var mycket varmare den här tiden förra året. Jag har bara en tunn sjal att ha över axlarna, tur att vi inte ska vara ute mycket...

• l8ol

Å min kära "slave of honor" -fiskmås. Fick mig till ännu fler hjärtslag igår med att berätta hur fort hjärtat slår för att sen stanna helt. Precis innan dörrarna öppnas och inmarschen  :)) Bara jag inte kräks ;)

• moule

EmMagnus: Jag förstår dig helt ut. Sitter som projektkoordinator till vardags och har koll på allt men de senaste veckorna minns jag inte ens vad familj och vänner heter, säger fel HELA tiden! =)

Idag känns det bättre för mig, fick gjort en del igår, hann tom sola... Och idag ska jag till frissan så om hon inte sabbar färgningen helt känner jag mig nog fräschare imorgon! =)

• sköldis10

Man blir inte gul av solarium..eller vad menar du???

Själv måste jag sola ikväll..tog bus i går och fötterna är fläckiga och gula..

• Ananias

long enga- ja har solat några gånger och jag är inte gul=)

• CiaLovesAndreas

l8ol skrev 2010-05-06 07:52:20 följande:
    Å min kära "slave of honor" -fiskmås. Fick mig till ännu fler hjärtslag igår med att berätta hur fort hjärtat slår för att sen stanna helt. Precis innan dörrarna öppnas och inmarschen  :)) Bara jag inte kräks ;)

Jag tänker också på det där ögonblicket. Kommer ju stortjuta innan jag ens har kommit in i kyrkan

Svar på tråden MAJ 2010 del 5