• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • jaao

Nu har jag pratat med vigselförättaren som verkade vara en kul typ, dock hade vi bokat vigseltid en halvtimme och nu visade det sig att han har nästa vigsel i samma lokal 15minuter efter oss...håll tummarna för att paren efter går med på att byta tid!
    (fattar inte varför de frågade hur lång tid vi ville ha när de sedan sket i det ändå)
    Ska träffa honom den 20e och gå igenom allt...typ uttala min blivandes namn haha.

Ikväll blir det provsmakning av menyn, det ser ut som att min blivande måste jobba över :( som vanligt, men tärnan står i beredskap ifall det blir så. Har ingen lust att sitta där själv direkt...

Ja, och buketten är beställd...hon hade inga blommor inne så vilken nyans det blir på blommorna blir en överaskning på dagen D känns väl lite sådär men hon skulle göra sitt yttersta för att få så färgstarka pioner som möjligt. Priset blev 600:- billigare än när jag ringde och frågade, inte illa!

• Zavannah
    CiaLovesAndreas skrev 2010-05-06 10:07:41 följande:
      Jag tänker också på det där ögonblicket. Kommer ju stortjuta innan jag ens har kommit in i kyrkan
    Samma här! Blir nästan tårögd bara jag tänker på det!

Idag har vi äntligen hämtat hem brudklänningen, den blev lite försenad pga askmolnet. Men nu hänger den här och den är så fiiiiin {#lang_emotions_smile}

• snuttfia

I kväll ringde vår kantor, han kunde inte spela vår utgångsmusik då noterna var gjorda för stråke och det tog för lång tid att göra om dem till orgel... Nu måste vi komma på ny musik då... Asch, jag som var så glad att jag fick tag i noterna och så... Vi vill ha en glad melodi när vi går ut, någon som har något förslag?

• Martinaa
    snuttfia skrev 2010-05-06 19:28:52 följande:
    I kväll ringde vår kantor, han kunde inte spela vår utgångsmusik då noterna var gjorda för stråke och det tog för lång tid att göra om dem till orgel... Nu måste vi komma på ny musik då... Asch, jag som var så glad att jag fick tag i noterna och så... Vi vill ha en glad melodi när vi går ut, någon som har något förslag?
    Förlåt om jag blandar ihop nu, men det var väl du som mailade kompositören? Kan du inte maila igen och fråga om han har orgelnoter?

Hihi, jag har mina aningar angående lördag. Fick det idag. Skulle bara kolla schemat på jobbet, lite allmänt så. Jag jobbar ju i kassan och jobbar precis tvärtom mot den andra kassörskan, så jobbar hon är jag ledig etc. Så såg jag att hon inte jobbar lördag, när det är hennes helg. Trodde helt sonika det blivit fel i schemat, så när hon tittade förbi på jobbet frågade jag om inte hon skulle jobba lördag. Nä, då har hon tagit ledigt. Men hon jobbar fredag och söndag som vanligt.

Hmmmmmmm tänker jag då!

• snuttfia

Martinaa, jo fast det är ju en melodi som är skriven för fiol och nyckelharpa och cello och dessutom från förra året så jag tror inte det finns orgelnoter till den. Och rätt lite tid kvar också, bättre att få det klart så fort som möjligt.

Vi bestämde oss hastigt och lustigt för min absoluta favorit bland klassisk musik, får alltid gåshud av den, Canon in D av Pachelbel. Hoppas bara att han kan spela den då, men den är ju så känd att om man är duktig så bör man ha stött på den...  Lyssnade på änglagård och ronja, men sambon var inte övertygad. Kanske för att han verkligen inte gillar filmen änglagård... Ronja är också fin men han var inte övertygad av den heller... Jaja, jag är nöjd och ska ringa imorgon och kolla så han kan den :) Synd då jag gillade brudmarschen och lyckades få tag i noterna men så är det ju ibland. Huvudsaken är ju att vi är nygifta när de spelar Canon så den kommer ju att bli ännu mer speciell då :)

• Bluebride

Så var det 16 dagar kvar.

Har inte hört något mer från vår kantor.

Har inte hört ett dugg från prästen, tydligen är de rätt sena på att höra av sig. typiskt. måste även få komma in i kyrkan å prata med någon om att spela upp musik från min dator, om det går, annars vet jag inte vad vi ska ha för sånger förutom psalmerna, vilka nu det blir

• Rapsbrud

Vigselprogrammen är klara, menyerna är klara och jag somnade idag när jag var på manikyr Nu sitter vi bara och håller tummarna för att min förlovningsring och sambons vigselring verkligen är klara imorgon eftersom de inte var det idag, trots att guldsmedsaffären hade lovat det...

Jobbade sista dagen innan bröllopet idag och fick väldigt många frågor om hur det var med bröllopsnerverna... Så då blev man ju nästan nervös för att man inte är nervös!

Imorgon bitti ska jag hämta mina rosor och lämna till min syster som ska göra buketten, sambon ska hämta bord och porslin och sen är det dukning som gäller.

Ett telefonsamtal med fotografen ska också hinnas med, väderprognosen är +6c och regn hos oss på lördag så jag tror det lutar åt att vi får fotas inne trots allt om vi inte vill frysa halvt ihjäl...

Jo just det, hoppas att sista delen av sambons morgongåva kommer med posten imorgon, annars blir det lite jobbigt...

Haha lite pirrigt är det allt för att se om alla bitar trillar på plats eller ej! Men men, en fin man, en fin ring, ett fint efternamn, fin solosång i kyrkan och en god middag med nära & kära lär jag nog få i alla fall.

• sköldis10

ar100522 skrev 2010-05-06 19:33:30 följande:
    Vi ska ha Änglagård ut!

Vi med

• majsan801

sköldis10 skrev 2010-05-06 22:03:00 följande:
      Vi med

Och vi med hahaha

Svar på tråden MAJ 2010 del 5