• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • CiaLovesAndreas

OT: Var och tittade på ett hus igår. Kändes faktiskt riktigt bra, så idag kommer vi troligtvis lägga bud. Försöker att inte hoppas för mycket, men det är ju så svårt!

• a n n a

martinaa:
    jag brukar gå sminkad så när jag går ut - vilket iofs inte är speciellt ofta nuförtiden, men då det föll sig så :D

• EmMagnus
    CiaLovesAndreas skrev 2010-05-04 09:45:46 följande:
    OT: Var och tittade på ett hus igår. Kändes faktiskt riktigt bra, så idag kommer vi troligtvis lägga bud. Försöker att inte hoppas för mycket, men det är ju så svårt!
    Jag håller alla tummar för att det går er väg denna gången!
    11 dagar kvar!
  • CiaLovesAndreas

EmMagnus skrev 2010-05-04 10:32:52 följande:
    Jag håller alla tummar för att det går er väg denna gången!

Vad gullig du är!
    Fortsättning följer...

• Martinaa

Cia:

Åh hoppas hoppas hoppas för er skull! Jag längtar så till den dagen då vi kan lägga bud på hus också. Har ni sparat ihop en rejäl handpenning eller kan ni låna allt? (om man får fråga sånt...)

Idag har jag gjort en rätt rejäl shoppingrunda. Köpte pennor som barnen ska få ha till sina pysselhäften, örhängen till mig, köpte två knappar som jag ska sy fast på klänningen och hänga släpet på (två supersnälla kompisar hjälper mig! :D) samt ett fint band som jag ska pimpa mina skor med!

Hittade även en fin liten "fontänstaty" som jag velat ha länge, på rea så köpte den till oss. En stund senare gick jag tillbaka och köpte två till då jag kom på att de blir perfekta presenter till våra två solister (duettister??). Kostar i vanliga fall 400kr/st men nu var det halva priset så det passade alldeles utmärkt!

Tänkte sätta mig och scrappa några kort till paketen också men vad skriver man då? Tack för medverkan vid vår vigsel eller rakt på sak Tack för din fina sång vid vår vigsel eller vad skriver man??

Riktiga tack-kort får de senare samtidigt som alla andra med bild på oss. Detta får bli nåt kort just tillsammans med paketet som de får senare på kvällen eller dagen efter. Skönt att ha två presenter klara i alla fall! :D

• sköldis10

Jag behöver tips..

våra tjejer som ska sjunga är 3 st..jag frågade den tjejen som jag känner, hur mkt dem vill ha betalt...äsch inget, nä vi behöver inget..!!!!

Klart dem ska få betalt..men vad gör man i ett sådant läge??

• Fröken Strössel

Tack jaao

Sköldis: Då skulle jag köpa en present till dem istället. Vet inte hur gamla de är men en flaska fin skumpa är alltdi uppskattad. Presentkort på en bra restauran kanske?

• sköldis10

Fröken Strössel skrev 2010-05-04 14:56:49 följande:
    Tack jaao   Sköldis: Då skulle jag köpa en present till dem istället. Vet inte hur gamla de är men en flaska fin skumpa är alltdi uppskattad. Presentkort på en bra restauran kanske?

*Något vill vi ju självklart ge dem.. Ska fundera lite till...är det tråkigt att ge dem pengar i ett kuvert..??

*Vad ska alla ha för välkommst drink??

• Martinaa
    sköldis10 skrev 2010-05-04 15:04:52 följande:
    Vad ska alla ha för välkommstdrink??
    Asti Cinzano!!

Tycker inte om chmpagne och vill inte ha nåt där alla (jag?) står och smuttar på nåt beskt mousserande. Nä, Asti ska det va, haha. Sött o gott! ^^

Svar på tråden MAJ 2010 del 5