• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • snövit1

Här kommer en Maj brud till!

Min blivande blir sexad idag, själv har jag inte haft möhippa än.

Har alla ni blivit hippade redan?

• Long engagement

snövit1 skrev 2010-05-01 12:10:22 följande:
    Här kommer en Maj brud till! Min blivande blir sexad idag, själv har jag inte haft möhippa än. Har alla ni blivit hippade redan?

Vilket daum? :)
    Jag får ingen möhippa. Jag kommer från skåne o har tappat många av mina vänner. Och i stlhlm har jag ytliga bekanta, men jag mår inte dåligt av det :)
    De jag festar loss med ibland är heller inte bjudna då vi bara blir 40 så jag tänkte ordna en grillfest i sommar som jag kallar Möhippan :)

• jaao

Long engagement, välkommen hit! Såg att din blivande var Ungrare det är min med :)
    Vi har också beställt Ungerskt vin från tyskland...

Snövit1, svensexan har de helgen innan bröllopet om de som planerar den inte sagt upp bekantsakpen vid det laget och min hippa skulle jag gissa pååå...nästa helg *livrädd*

Vårbrud, det låter fint...de där rankorna är sååå söta :)

• snuttfia

Jag hade sökt på Spotify på brudmarsch och hittade Hagsätra brudmarsch som vi båda blev förtjusta i. Vi bestämde att vi skulle ha den som utgångsmusik. Sen skulle vi få en ny kantor för att den vi egentligen skulle haft skulle vara ledig "vår" helg. Igår pratade jag med vår roliga och mycket trevliga präst (han lämnade även tre olika meddelanden på mobilsvar, jag skrattade lite faktiskt när jag lyssnade på dem i rad) och han hade hittat en ny kantor som skulle höra av sig till mig senare. Men han ville ha noter till brudmarschen. Jag hade ju gått och trott att det var ett gammalt stycke men upptäckte att det var skrivet förra året. Jag letade överallt om man kunde köpa noter till det men hittade inte dem. Då tänkte jag att vad katten och så mailade jag kompositören igår kväll. Han svarade i morse och sa att de skulle ge ut en samling noter men den skulle inte hinna ut i tid, men som tur var hade han noterna i datorn och skickade dem med mailet. hur snällt som helst :) Nu ska jag bara skicka dem till kantorn så hoppas jag att det löser sig med vår utgångsmusik, var inte så sugen på att välja nåt nytt när jag var så förtjust i den musik vi valt men trodde inte att jag skulle hinna få tag i noter i tid. Hur bra som helst känns det :) Ibland är ordet bröllop som en trollformel som löser alla möjliga problem, folk blir så hjälpsamma när man berättar att något är till bröllopet :)

• snuttfia

Just det, välkommen ni nya :) Min sambo är på sexa idag uppe i Stockholm. Han åkte igår på dan och kommer hem imorgon kväll. Hoppas han har roligt! Jag är hemma med ungarna och städar, diskar och tvättar för att hinna få ordning hemma innan alla bröllopsgäster börjar invadera. Bitter, jag? Inte det minsta Haha! Nä, han förtjänar att få komma iväg lite... Men lite avis är jag för min hippa var inte så mycket party, men väldigt trevlig ändå. Har bara inte fått partaja ordentligt på länge!

• pettan
    snövit1 skrev 2010-05-01 12:10:22 följande:
    Här kommer en Maj brud till! Min blivande blir sexad idag, själv har jag inte haft möhippa än. Har alla ni blivit hippade redan?
    Min m2b är oxå på svensexa idag! Själv har jag inte blivit hippad än!

När gifter ni er?

• Eriane

Hoppar bara in och säger grattis till alla er som gifter er från idag och framåt

Grattis alla maj par hoppas ni får helt fantastiska bröllop

• Bluebride

bakslag........ på något vis är min slöja, tiara och halsband borta. Jag har vänt upp och ner på hela huset och hittar dem inte. Är så ledsen att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Ensam är jag också, killen praktiserar och kommer inte hem förrän om 2 veckor. Jag har ingen aning om jag har förlagt dem på något vis eller någon varit inne i huset och snott sakerna, men då borde de tagit något annat i så fall som är mer värdefullt. Ingen som är synsk som kan se vart de är? JÄTTELEDSEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Martinaa

Välkommen hit alla nya! Säg datum så lägger jag upp er!

Bluebride:

Men gu va jobbigt!! Inget "säkert ställe" nånstans där du kan förvara det??

På jobbet idag (jobbar i butik) kom det in en kille iförd en blå… sparkdräkt mer eller mindre, samt ett par solglasögon av äldre modell. Jag hann reflektera över denna udda utstyrsel en kort sekund innan han kom fram till mig och frågade om han fick ”bjuda damen på lite godis”. Så drog han ut ett godishalsband som satt runt halsen, och då förstod jag vad som var på gång. Hans kompisar stod bakom och fnittrade och tog kort. Det märks att det är bröllopstider nu!

Ingen av era karlar som haft svensexa i Borås idag?? :)

• Bluebride

jag har haft allt i garderoben i hallen eller i barnkammaren, men det finns inte där. märker att även mitt strumpeband är borta, låg i samma ask

Svar på tråden MAJ 2010 del 5