• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • snuttfia

sköldis10 skrev 2010-04-30 09:10:53 följande:
    Usch fy vad nervös jag blir...tänk om man skulle gift sig i morgon...hhuuaaa... Blir helt stirrig av bara tanken..tur att jag har 1 hel vecka på mig...haa,haaa..

En hel vecka, haha, det känns ju helt galet nära så jag blir nervös och det är inte ens jag som gifter mig då. Jag har ju hela två veckor kvar *gulp*

• annsoffan

och jag har tre veckor, och det bara snurrar till i magen när jag läser detta!

som tur är kom vi iväg till sverige förra helgen och kunde därmed träffa florist, frisör, kvinnan på feststället (som iofs var sjukt stressad) så vi kunde bestämma mat/dessert/tårta.

lilla prinsessan linnéa på 4 år ville gärna vara brudnäbb när vi frågade henne, fast hon blandade ihop det lite för sedan skulle hon vara "brud" :) 

så nu är det "bara" resten kvar :)

• CiaLovesAndreas

Ja, jösses vad det pirrar i magen när man tänker på dagen!

Idag hoppas jag verkligen att mina skor kommit in, annars vet jag inte vad jag gör. Får panik, eller nåt sånt

• Fröken Strössel

Ja lycka till alla ni som gifetr er imorgon!

2 veckor kvar för oss, helt galet! Tänk när vi satt här för mer än ett år sedan och inte hade koll på något. Snart är det dagt tjejer

• jaao

weeehooo, lycka till alla ni som gifter er i morgon :)

Jag känner mig nu mer stressad än någosin, ligger tokefter i skolan iomed att jag måste jag måste vara hemma med min opererade son samtidigt som jag försöker skriva 7  (!!!) uppsatser, har även 3 prov som måste vara klara inom 3 veckor.
    och nu har min tärna bokat en resa så vi måste hinna klart med allt innan hon åker den 11:e. Ja, och min kära blivande jobbar 10-12 timmar/dag... uj, men...det löser sig!?

• snuttfia

jaao skrev 2010-04-30 10:45:57 följande:
    weeehooo, lycka till alla ni som gifter er i morgon :)Jag känner mig nu mer stressad än någosin, ligger tokefter i skolan iomed att jag måste jag måste vara hemma med min opererade son samtidigt som jag försöker skriva 7  (!!!) uppsatser, har även 3 prov som måste vara klara inom 3 veckor.och nu har min tärna bokat en resa så vi måste hinna klart med allt innan hon åker den 11:e. Ja, och min kära blivande jobbar 10-12 timmar/dag... uj, men...det löser sig!?

Uj.... Jag ska sluta klaga jag, har ju "bara" d-uppsatsen som ska vara klar strax efter bröllopet Ändå tycker jag det flyter ihop och vare sig uppsatsen eller bröllopsplanerandet går framåt... Det är som att röra sig i sirap en del dagar...

• CiaLovesAndreas

Mina skor hade inte kommit in
    Så nu fick jag köpa dem i fel färg, bara för att kunna ha dem när jag provar ut klänningen. Sen får jag lämna tillbaka dem och förhoppningsvis har de vita kommit då

• Josssie

Okej hjälp mig nu att komma på vad jag har glömt. Måste va nåt.

Klänning - check! Svärmor ska bara korta den lite.

Skor - har ett par som kanske funkar men får fixa när klänningen blivit kortad.

Underkläder - Ska inhandlas!

Mannens kostym - check!

Mannens skor - han ska låna sin pappas.

Dotterns kläder - check!

Bukett, korsage, dopkrans till bebben - bestämt allt med floristen.

Hindersprövningen har kommit - ska lämnas till rådhuset.

Hår och smink och naglar - check!

Catering - check!

Ring - kommer med bm´s farföräldrar den 12/5.

Festhäften - håller på med.

Dekorationer - ej påbörjat, kört fast.

Starksaft från tyskland - check! (men måste nog komplettera)

Hundvakt - ej fixat.

Bordsplacering - ej fixad, men smått påbörjad.

Namnskyltar till bordsplacering - ej fixat.

Musik - kompis håller på o fixar.

Hm.. ja vad är det mer?

• jaao

snuttfia skrev 2010-04-30 11:31:03 följande:
      Uj.... Jag ska sluta klaga jag, har ju "bara" d-uppsatsen som ska vara klar strax efter bröllopet Ändå tycker jag det flyter ihop och vare sig uppsatsen eller bröllopsplanerandet går framåt... Det är som att röra sig i sirap en del dagar...

Det här är som tur är inte så avancerat som d-uppsatser :) Bara vanliga "gymnasie" uppsatser utan jobbiga regler. Tar inte sååå lång tid om jag får arslet ur...

Just nu sitter jag och budar på sockerbitar med hjärtan på istället haha...shit!

• patrikoannika

Galet, galet!!!!

Det är 2 ynka veckor kvar. Jag vill bara ställa mig upp och skrika STOOOPPPPP!!!! Det är går alldeles för fort och jag har alldeles för mycket kvar att göra.

Festhäfte, bordsplacering och vigselprogram tar ALL min tid just nu.... Det blir ju för fasikten aldrig klart. Tror vi har pillat på det sedan jul.... *suck*

Sedan så är det alla dessa detaljer som gör mig tokig. Det tar ju heller aldrig slut. I dag glömde jag att jag skulle köra inom floristen, när jag ändå var åt det hållet. Men när jag var i krokarna så hade jag glömt vad jag skulle göra. Sedan så inser jag att jag inte har gjort de där söta sockerbitarna som jag hade tänkt mig, har inte heller beställt såpbubblor, och inte räknat så att värmeljusstakarna och ljusen räcker. Toakorg har jag inte ens tänkt på... och det som jag så gärna ville ha.

Man får prioritera, det har jag insett. Men jag skulle hellre vilja att tiden stoppades några dagar så att jag hinner i fatt.

Ja.. det är ju ett heltidsjobb att planera bröllop,  i alla fall så här dagarna innan...

Fler än jag som tycker det ska bli "skönt" när det hela är över?

Svar på tråden MAJ 2010 del 5