• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • ar100522

Jag lämnade in sambons ring för gravering + putsning - det tog ca tre veckor. Min förlovningsring putsades också.

• Ananias

sköldis-det brukar de kunna göra på en gång. det ingår för oss när js köpte ring..även gravering i killens ring men då lämnade vi in den 1 vecka innan vi hämtade ..men då sa de att putsa gör de ju där så det går fort..

• patrikoannika

I dag blev blivnade mannen tokblåst.. ha ha....

Vi skulle köra hem till min pappa, och jag blev sååå kissnödig att han var tvungen att stanna till vid McD så att jag kunde kissa.

Meeeen, så klart, bara lur och fram kom killgänget!

Sambon blev såååååå blåst!

Det var kul att det blev så lyckat. Han anade absolut ingenting.

• majsan801

Hej efter en gräslig vecka med magsjuka av hela familjen så börjar vi återhämta oss.

Igår hade vi vigselsamtal med prästen 2,5h tog det!!!! Ja han pratar VÄLDIGT mycket vår präst ojoj. Han är bullrig har enormt mycket åsikter om precis allt och är rak i det han säger. Kommer bli en kanon vigsel.

Har valt musik nu med så det blir Mendelssohn som ingångsmarch och sen änglagård som utgång. Som solo har vi ett pianosolo av metallica- nothing else matters sen en dikt. Psalmer blev 2 sommar/vår psalmer. Nu börjar det kännas som att det är på riktigt.

Gjorde våra vigselprogram igår med. Väldigt enkla men ändå skönt att ha de klara, bara detta hemska festprogram som ska skrivas ut då gaaaah.

• Rapsbrud

Vi träffade vår präst i kyrkan i fredags. Han verkade väldigt bra tyckte vi, lugn, glad, lyhörd och "modern". Kul att få en genomgång av alltihop, från praktiska grejer som blommor i kyrkan (det fixar församlingen åt oss, vi behövde bara säga vad vi vill ha - lyx!!!) till mer innehållsmässiga saker som vigsellöften. Vi hade verkligen inte haft en tanke på att skriva egna löften så vi bestämde med prästen att vi skulle ha de vanliga traditionella. Men sen, på kvälleen när jag skulle somna dök orden bara upp i huvudet på mig så nu kör vi på egna löften i alla fall! Känns faktiskt riktigt riktigt bra, att de löften vi ger varandra är formulerade bara för oss liksom.

• sköldis10

Ananias skrev 2010-04-24 20:57:35 följande:
    sköldis-det brukar de kunna göra på en gång. det ingår för oss när js köpte ring..även gravering i killens ring men då lämnade vi in den 1 vecka innan vi hämtade ..men då sa de att putsa gör de ju där så det går fort..

Känner mig hur dum som helst..har inte ens tänkt på att de ska gravera in i hans ring me?? Eller, för det ska dem väl??

Känner att butiken har inte gett oss någon info om nåt..lämnade in min förlovnings ring för att de skulle beställa hem en lika som jag ska ha som vigselring, de ringde aldrig upp mig när jag kunde hämta ringen utan jag fick ringa( vill ju inte gå för länge utan), fast att de sa att de ringer så fort min f-ring kommer tillbaka..förra veckan så började jag fundera om inte vigselringen var klar än, så jag tänkte jag ringer och kollar upp hur det är, jo, den är klar säger han då,..MEN RING UPP MIG DÅ!!! ..blir helt tokig..och nu när de ska putsa och gravera in..ååå..gifter mig om 2 veckor...

• CiaLovesAndreas

Åhh, jag blev hippad igår!
    En superbra dag! Sååå nöjd!

Martinaa,
    Ja, det var jag som var ute efter strumpeband, men har gett upp den idén nu. Tror jag ev. kommer satsa på stay ups istället. Ialla fall att ha på mig på Secret box- fotograferingen.

• Martinaa
    CiaLovesAndreas skrev 2010-04-25 19:25:56 följande:
    Åhh, jag blev hippad igår! En superbra dag! Sååå nöjd! Martinaa,Ja, det var jag som var ute efter strumpeband, men har gett upp den idén nu. Tror jag ev. kommer satsa på stay ups istället. Ialla fall att ha på mig på Secret box- fotograferingen.
    Men vi vill ju höra mer än bara det där! Jag vill läsa den långa versionen!! :) Vad fick du göra på din möhippa?
  • ar100522

Jo man graverar in ett nytt datum i killens ring. Dålig stil av er guldsmedsaffär att inte upplysa om sånt!

• EmMagnus

Martinaa: Jag håller med dig! Den låååååånga versionen tack

Idag har jag och tärnan gjort klart dom sista omslagen till vigselprogram och festprogram så nu är det bara att få klart innehållet också så är det inte mycket kvar sen. Jag har tänkt att vi ska ha lite gäststatistik i festprogrammen, jag har lyckats tänka ut några själv och snott några från en tråd här men är det nån annan som har några bra tips på vad man kan ha för statistik?

Svar på tråden MAJ 2010 del 5