• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • a n n a

igår blev jag hippad av mina kära kolleger och en busskompis :)
    de klädde mig - svartklädda varelse - i rosa 20tals hårband m fjädrar och glitter, rosa boa, rosa trollspö, urtjusig rosa happy kittyväska och hysteriskt läppgloss givetvis även det i rosa :D sedan bar det av till en studio där jag fick sjunga in valfri låt som kan användas som morgongåva, well...jag är lite väl kritisk emot mig själv o min insats så det blir det nog inte ;) men kul var det! därefter gick vi vidare till en restaurang och käkade gott, skrattade mkt och roade oss kungligt så länge som min gravidmage tillät :)

• Ananias

snuttfia-den är säkert försenad pga alla flyg som inte kunnat flyga. men nu verkar det ju komma igång igen så då borde den dyka upp snart!

• moule

Hej Tjejer!

EN MÅNAD TILL BRÖLLOP!!!!

Hajpad? Jag? Neeeeeeehhhh..........

• Josssie

Meh! Har ni sol idag? Här SNÖAR det! {#lang_emotions_yell}

Oooh idag eller imorn kommer min brudklänning och alla tärnklänningar. Är så himla nyfiken! Dessvärre verkar ju kinaföretaget inte speciellt bra så jag försöker ställa mig in på att bli besviken, men det sista som överger en är ju hoppet. {#lang_emotions_wink}

• moule

Jossie: Klänningarna från Kina brukar bli bra, det har bara varit problem med leveranstiden på sistone. Så kommer den tror jag nog du blir nöjd!

Man får vara beredd på lite småförändringar men på det stora hela gör de ett kanonjobb! =) Oroa dig inte!

• Josssie
    moule skrev 2010-04-22 13:41:48 följande:
    Jossie: Klänningarna från Kina brukar bli bra, det har bara varit problem med leveranstiden på sistone. Så kommer den tror jag nog du blir nöjd! Man får vara beredd på lite småförändringar men på det stora hela gör de ett kanonjobb! =) Oroa dig inte!
    Hoppas du har rätt. Nu är det så himla många som haft problem med just det företaget (shopindream). Men så länge det är grejer som går att åtgärda så ska vi nog kunna lösa det. Svärmor är sömmerska så jag har ju experthjälpen helt gratis iallafall.

Att det ska vara så förbaskat svårt att sätta igång med festhäftet. Kommer ingenstans! Ska ha vikta A4 på höjden så de blir långsmala och sånghäftet ska toastmastern och min mamma göra som lösa blad för jag vill inte veta vilka sånger det blir. Tänkte ha en tidslinje från att vi träffades, menyn, roliga korta info om oss. Sen har vi ju namngivningsceremoni för vår dotter samtidigt så det ska va lite text om hennes namn och stjärntecken. Hade tänkt ha typ bröllopsbingo eller liknande men nu ska vi bara ha ett program per bordspar så då funkar ju inte det. Men det är ju det där att sätta sig ner och göra det. Kan ingen annan åta sig det? {#lang_emotions_tongue_out}

• moule

Jossie: Vi började ganska tidigt med festprogrammet, vilket kändes skönt för det tog ganska lång tid att göra... Sätt igång så kanske det rullar på, brukar vara svårast att börja... =)

• snuttfia

Jossie: Vår värdinna ska göra vårt festprogram och det känns mäkta skönt kan jag lova :) Jag har gjort omslaget iaf så att det ser enhetligt ut, men bara det kändes smått jobbigt. Men jag håller med moule om att det svåraste brukar vara att börja. Bara att bita ihop och börja nånstans med nåt som känns lätt att skriva så brukar det gå bra sen...

• l8ol

Jag har precis färdigställt vårat häfte. Det saknas bara bordsplaceringen och gästlistan. Tog flera månader att komma dit.

• Josssie

Ingen som har nån bra mall till Publisher? Är ju komplett värdelös på sånt här.

Svar på tråden MAJ 2010 del 5