• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • Hannaibröllopstankar

Jossie: Jag kan skriva under på det du skrev.... Har samma uppgifter kvar men orkar inte riktigt ta tag i dom. Lite jobbigt.....

• a n n a

jag har just gjort klart bordsplaceringen och passade på att skriva in gästernas matönskemål för att förenkla för restaurangen vid serveringen - bara två gäster som jag saknar matbeställningar fr, men det löser sig :)

• Vårbrud 2010

Börjar få lite panik över att min klänning inte har kommit. När jag ringer o frågar så säger dom i butiken att jag inte ska oroa mig & att den kommer att hinna komma. Men jag vill ju hinna prova med rätt underkläder o så. Och det är ju bara 3 veckor kvar. Den ska hinnas sys upp oxå.

Men ring & smycken är klara så det känns skönt.
    Och så fick jag en jättehärlig möhippa i Lördags. Så det finns många bra saker =)

• CiaLovesAndreas

Iiihh...nu har jag bestämt mig för att göra en Secret box! Har fått kontakt med en fotograf, men ännu inte bestämt dag. Dock har jag redan lyckats bli nervös

Hur mycket ska man ha med sig??
    Jag har trosor, nattlinne och negligé som är tänkt till bröllopsnatten. Sen hoppas jag på att mina skor ska ha dykt upp i butiken så jag kan ha med dem. Tänkte att jag kan köpa ett sånt 10-pack med rosor som säljs i affärer, brukar ju inte vara så dyra. Är det nåt mer som man ska tänka på?

• patrikoannika

Jag börjar också känna lite smått panik nu. Det är så mycket som ska göras och en sambo som är iväg på jobb, hela tiden.

Jag börjar känna att det ska bli sköööönt när detta är över. Faktiskt. Det är roligt att planera, men nu har man gjort det i snart 1 år, och det ska bli skönt när allt är över.

Vi har kört fast i festprogrammet och bordsplacering, och när vi skulle träffa prästen var jag sjuk. Så vi får inte träffa honom förrän nästa torsdag. Och då är det ju bara två veckor kvar, och så ska man då hinna att göra programmet till kyrkan, efter det.

Gaaahhh....

Och som sagt, en sambo som bara jobbar och jobbar.... Och så har jag pajat ALLA mina naglar.

*mutter*

• Martinaa

Snuttfia:
    Oj, massa grejer fixat ju. Låter som jättefina blommor och tårta. Och god dessutom! :)

Moon River:
    Grattis! Vad roligt! I dubbel bemärkelse! :)

Josssie:
    Släpp allt som har med bröllopet att göra i en dag eller två. Tänk på annat. Fokusera sedan på något roligt med bröllopet och börja där. Snart har du nog fått tillbaka lusten på att planera :)

Cia:
    Ska du ha tiara eller slöja på bröllopet? Ha med den/dem till fotograferingen! :)

Hmm, var det inte längesen Fröken Strössel var inne här nu också??

Idag var det dööölugnt på jobbet. Jobbar i butik och stundtals var det inte en kund inne i affären. Så då passade jag på att ringa till vår kantor Hon var verkligen supertrevlig och det kändes superbra. Jag sa vilka låtar vi vill ha som ingång- och utgångsmarscher samt solosånger. Jag frågade om hur vi skulle få tag på noter men hon sa bara att hon skulle ta tag i det själv och att jag inte skulle behöva oroa mig för det. Det enda hon ville ha var kompositör på ena marschen vilket jag hade uppskrivet hemma. Hon messade senare och skrev att hon hade hittat noterna till båda solosångerna :)
    Jag har också varit lite nervös över hur det ska bli med henne och mina solister (duettister???), men hon tog både namn och nummer till dem och ska ringa dem i veckan och prata med dem och bestämma tid för att öva. Kändes också lugnande! :)

• CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Jag ska ha tiara, den hade jag ju helt glömt bort! Den kan jag ju ta med. Tack för att du påminde mig!
    Ska jag ta med smyckena också, eller blir det för konstigt tror ni?

• Martinaa

Cia:
    Jag tycker du kan ta nåt kort som är helt och hållet som du kommer vara på bröllopsdagen, minus klänningen. Med just de underkläderna, strumpeband, skor, tiara och hela kitet :)

• CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Det skulle man ju kunna prova. Dock kommer jag "bara" ha trosor, gammal axelbandslös bh, skor, tiara och smycken
    Tack för tipset!

• Martinaa

Ooh, kom på en sak till. Du kan ju testa att sno en av din sambons tröjor eller skjortor att ha på nån bild! Typ bara trosor och skjortan, så kan du välja själv hur mycket du vill "knäppa upp"

Svar på tråden MAJ 2010 del 5