• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • sköldis10

Vi ska med ha ronja in och änglagård ut.

Vart har ni köpt era skor...får snart panik, hittar inga...

Nu är ringen klar..

Va hos frissan och kollade in min frisyr i dag..kommer bli kanon!!

• Ananias

sköldis- har heller ej köpt skor...men ska köpa några vita ja kan ha i somar sen..spelar inte så stor roll för de syns inte under min långa klänning ändå

cialovesandreas- fyller han år snart skulle ja vänta annars skulle ja ge båda

• Martinaa

Sköldis:

Jag hittade ett par skor, iofs väldigt enkla, på Din Sko för 249:- Däremot ska jag nog köpa något fint satinband och göra en rosett av och limma fast. Pimpa dem lite! {#lang_emotions_wink}

dinsko.se/Shop-online/Dam/Pumps

Dessa finns även utan klack och med högre klack! :D

• Hannaibröllopstankar

Jag har köpt på skopunkten för 199kr. Enkla vita på ca 5cm klack, dessutom supersköna.

Imorgon ska jag på provuppsättning och sminkning, ett steg i rätt riktning iallafall.

• Megi

Heej Girls!  Ska ni ha ngn som filmar bröllopet? ifall ni ska ha hur mkt betalar ni?

Maj 2010
  • CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Tanken var, när jag köpte dem att han skulle få dem så vi skulle kunna sätta upp dem i vårt hus (som vi ännu inte hittat)
    Känns som att Secret box är lite mer personligt Dessutom vet vi inte ens när vi kommer hitta vårt hus.

Han fyller år i oktober.

Blev ni nåt klokare?

• ar100522

Jag har köpt samma vita skor på din sko. Vi har ingen som filmar ännu men jag tror att jag ska be någon elev göra det för ett par hundra. Morgongåva har jag inte kommit på - ingen secret box. Jag gav honom en tatuering av barnens namn när han fyllde år så nu vet jag inte.

• l8ol

Oj!
    Nu är min brudbukett i fara. Det håller på att ta slut rosor här i norr...askmolnet....tur det är 4 veckor kvar, men får nog tänka ut en plan B....

• Fröken Strössel

Hej tjejer! Vad söt du är Martina som undrar var jag är

Bröllopsplaneringen har kännts tråkig ett tag så allt har legat lite på is men nu är det bara tre veckor kvar och dags att sätta igång igen. Det mesta är faktiskt klart, lite detaljer som ska ordnas bara och sen såklart mycket att göra precis veckan innan när v i är i Skåne.

Har säkert missat hur mycket som helst, vilken fart det är i tråden!

Cia - Jag tycker att Martinas förslag om att ge dem till honom några dagar efter bröllopet blir bra. Vänta tills ni landat lite och ge dem vid ett tillfälle som passar.

Jag skulle ju fotograferat en Secret Box i söndags men fotografen sitter fast i Spanien. Nu har vi bokat 2 maj istället så jag hoppas att det blir av då. Angående ombyten så ska jag ha tre olika sett med underkläder. Ett vitt, ett svart och ett ceriserosa. Jag kommer även att ha min slöja med mig samt den skjorta som mannen ska ha när vi gifter oss (svart). Sen ska jag ta med mig lite udda trosor som jag vet att han tycker är fina som man kanske kan ta någon bakifrån bild i eller så. Fotografen rådde mig att ha med lite olika så att det hellre fanns för mycket än för lite att välja av.

Vi kommer inte filma vårt bröllop, fotografering får räcka.

Jag måste säga att jag är supernöjd men vårt val av toastmasters, känns som att de kommer styra upp middag och fest på ett jättebra sätt. Vi kommer inte behöva tänka på något alls!

Imorgon ska min man iväg på svensexa (håller tummarna för att flygen går som de ska så att han inte behöver åka bil ner till Malmö). Han har ingen aning och jag känner mig jättebusig som är med och planerar Är så himla glad för att hans vänner styrt upp något rejält, tror inte han förväntar sig det.

Hoppas att ni får en fin torsdag!

• snuttfia

Nu har sambon tagit med sig alla ringarna till stan. förlovningsringarna ska putsas upp så de blir fina och vigselringen ska graveras och hans förlovningsring också. Gissa om jag känner mig naken utan ringen. Hela tiden tror jag att jag har tappat den... Han tog sin kostym och skulle kemtvätta den också och fixa fodral till bröllopsklänningen. Er... Kläningarna hoppas jag att det ska vara snart men min nya är spårlöst försvunnen och jag får ingen kontakt med Landy så jag vet inte om den är skickad och fördröjd pga molnet eller om de bara tabbat sig och inte fått iväg den än. Jag har mailat och mailat och ingen svarar. Den 15 svarade de senast och sa att de skulle skicka samma dag och att jag skulle få ett spårnummer men inte ett ord efter det. *suck* Tärnan kommer hit i helg och vi skulle prova klänningar så jag kunde välja vilken jag ska ha också.

Nåja, idag skiner solen och jag skulle varit i gbg och träffat en gammal kursare, lunchat med tärnan och sen hjälpt en annan kursare med hennes analyser. Fatta vilken härlig dag att sitta utanför ett fik och babbla halva dagen. Men jag har lagt så mycket tid på bröllopsplanering att jag fick ställa in det och istället för att mysa i solen får jag snällt plugga hemma istället. Fy vad duktig jag är, hade sett fram emot lite ledigtid idag. Men kanske att klänningen dyker upp idag och då är det bäst att vara hemma ändå :)

Svar på tråden MAJ 2010 del 5