• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Det var värst och det tror du jag har tid med?

Dagen började med att jag och svägerskan åkte till grannstaden. Misstänkte väl lite grann, men vågade inte hoppas för mycket.
    När vi kom fram på stationen så stod där mina vänner, vi blev 5 st totalt.
    Sen åkte vi iväg till ett äventyrshus kan man väl kalla det. Olika rum med olika uppgifter som man skulle lösa. Var riktigt skoj! Där fick jag ha på mig en fin plastkrona

Efter det åkte vi till en av tjejernas sommarhus. Grillade och hade det riktigt trevligt! Fick frågor om mina vänner och m2b, gissar att jag fick godkänt ialla fall

Efter det åkte vi till en av tjejernas lägenhet. Där jag fick byta om till en vit klänning och de sydde även på en "slöja" på kronan. Så att jag verkligen skulle se ut som en brud
    Sen drog vi ut på krogen. Det fanns ett band där som sa att jag fanns där så då fick jag stå på en högtalare och sen sjöng hela stället "Ja må du leva" Sen fick jag även stå kvar på högtalaren och dansa under en låt.
    Var hemma ca kl 02.00 inatt.

• Fröken Strössel

Jag blev också hippad igår! Hade verkligen en helt fantastisk dag. Det plingade på dörren fem i åtta när jag ligger och sover. När jag kommer upp ligger ett brev innanför dörren och står en väska utanför. Hade en kvart på mig att packa och sen skulle jag hoppa på t-banan in mot stan. Sprang runt mellan olika platser där det fanns nya uppdrag. Tillslut mötte tjejerna upp mig och vi åt brunch tillsammans. Efter det blev det Pole Dance och Strip Aerobic och sen massage och bubbel & bastu. Sen väntade en supergod middag och fest. Det var så himla bra allting och de hade till och med vårt färgtema i ballonger, servetter och sjöjan jag fick på mig osv. Fick veta att de planerat sen i januari, jag blev så rörd att jag fällde några tårar. Känner mig fantastisk lycklig idag!

• EmMagnus

Cia: Det låter verkligen som en toppendag! Så härligt!

• Martinaa

Cia och Strössel:

Så roligt att läsa om er hippor! Hoppas på många fler stories framöver. För att inte tala om maj sen när vi får läsa om alla härliga bröllospdagar! *längta* {#lang_emotions_laughing}

• Martinaa

Idag var det åter igen superlugnt på jobbet så jag satt och gjorde ett första försök till bordsplacering. Tycker själv jag fick ihop det ganska bra. Nu gjorde jag dock utan sambons mormor och morbror som vi inte vet om de (hon) orkar komma. Om de nu beslutar sig för att komma på festen i alla fall så får jag antagligen göra om hela bordsplaceringen... hmm. Är jag en elak blivande nu som inte sörjer om mormor inte vill komma till festen nu?? Haha!

Sen ställer det ju till det lite med när ett av paren väntar barn till mitten av maj. Skulle hon gå över tiden kan det bli lite tajt. Och då är det ju bäst att ha henne i kanten av ett bord kanske? Nära till barnvagn samt att de kommer ju åka hem lite tidigare. Just nu hamnade det paret på mitten av ett bord. Det passade liksom bäst så... Hm, knepigt det där!

• sköldis10

godkväll alla brudar...

Är så glad för idag har jag hämtat min ring.. Den blev sååå fin..är så lycklig, vill ha på mig den hela tiden..men tyvärr får den ligga i asken 2 veckor till, de putsade upp våra andra ringar och graverade allt under dagen,,var ju lite orolig och sur för detta innan ju,... Sen åkte jag och provade in klänningen...den blir med så jätte fin..det ända är ju skorna, alla har ju så hög klack..det är ju jätte snyggt, men jag är redan ganska lång och klänningen blir för kort. Den går inte att sy ner mer heller...  Har alla ni höga klackar?? Jag har faktiskt köpt ett par idag, typ en guldfärgad sandal..är jag helt tokig?? Den var jätte fin och ingen kommer se skon..och sen kommer jag kunna använda den i sommar när jag vill...

Sen var jag och inhandlade lite ljusstakar och små vasar som jag ska ha blommor i.

Fasen vilken lycklig tjej jag är idag..vissa dagar kan man ju känna bara blä,blä...och allt bara snurrar...men jag suger på denna karamell idag..

• Martinaa

Sköldis:

Härligt! Vet precis hur du känner dig angående ringen!! {#lang_emotions_laughing}

Jag köpte de här skorna på Din Sko dinsko.se/Shop-online/Dam/Pumps Inget märkvärdiga alls, men jag ville ha en sko med lite lagom klack! Jag kan inte heller ha höga klackar: dels blir jag längre än m2b och det gillar han inte, haha men främst är det för att jag KAN inte gå i höga klackar och försöker jag får jag jätteont i fötterna. Och bröllospdagen är inte en dag jag vill gå och gnälla över skoskav/trött i fötterna. Jag ska eventuellt pimpa skorna lite, får se.

Så nej, jag tycker INTE du är tokig som köper en sandal. Och det är ju precis som du säger, de kommer ju knappt synas ändå! :P

Fick förresten veta en rolig sak i helgen. Jag har ju tänkt lämna in min klänning till ett skrädderi för att fixa en upphängning till släpet. Men i helgen så hängde kompisens klänning framme från förra året och jag frågade hur hon gjort. Hon hade fixat det själv tillsammans med en annan kompis, så de lovade att hjälpa mig med det! {#lang_emotions_laughing} Det var kul att höra. Slipper jag slänga ut säkert flera hundralappar på det. Måste bara gå och köpa mig ett par knappar som vi kan sy fast! :)

• sköldis10

Tittade på dessa pumps, och klacken är perfekt...men den är för vit mot min klänning, fast den knappt syns..hmmm... ja,ja nu har jag ju ett par och dem får det bli..kom på en annan sak nu..jag har ju inget armband...då är det till att leta efter det...kanske finns på glitter eller nåt..jag behöver verkligen inget dyr.

• snuttfia

Har glömt att skriva att jag blev hippad i lördag :) Tärnan kom och skulle prova klänning och drog fram ett papper som sa att jag skulle vara klar om en timma. Sen fick jag en fotbehandling delux som var superskön medan hon hämtade en klasskompis från när vi gick skola ihop. Efter det åkte vi och drack lite vin på en uteservering och jag fick en "mina vänner-bok" som alla andra tjejkompisarna hade skrivit i eftersom de inte kunde komma. Sen fick jag springa runt i centrum och ta bilder till en kalender och varje månad skulle ha olika mössor och grejor. I en paus hade vi pralinprovning och sen blev det god middag. Sen var de tvungen att åka så de lämnade mig hemma med en flaska bubbel så jag och sambon avslutade kvällen med en bra film och rosa bubbel. Jag hade jättekul, det var en rätt lugn hippa men vi skrattade massor och det var så kul att träffa min gamla klasskompis också, jag blev jätteförvånad när hon dök upp :) Fast min tärna hade lovat mig Mikael Persbrant så jag blev lite besviken, haha!

Idag var jag på airbrush-tan. Vet inte vad jag tycker riktigt... Färgen blev bra, inte för mörk och inte orange. Men det är lite ojämt. Insidan av underarmarna blev som prickiga och handflatorna med. Sen blev det lite för skarpa kanter på händerna mot handflatorna, fast hon gnuggade där så att det inte skulle bli det. Sen såg jag att hon missat en fläck på sidan... Skulle höra av mig om vad jag tyckte och så skulle hon bättra på om det behövdes, men det känns lite sådär när man inte vet hur det blir till bröllopet... Ska se hur det ser ut imorgon när det är ljust... Tur att jag testade först iaf, ska höra vad hon säger när jag ringer sen, kanske bara går att spraya lite mer så att prickarna inte syns... Asch, kanske jag får vara blekfis när jag gifter mig, det är jag ju annars också. Men jag valde ju airbrush för att jag inte skulle bli flammig och så, tänkte att ett sånt bås där man står och flaxar med armarna kan ju aldrig bli bra, men ja... Det blev ju inte perfekt nu heller ärligt talat...

Imorgon kommer min klänning iaf :) De hade varit här och försökt lämna den idag men missade mig. Fast jag är lite putt för jag hade satt upp en lapp med telefonnr så de kunde nå mig men ingen har ringt heller. Sen fick jag sms om att de varit här och att jag skulle ringa dem om leveransen och att tull och moms gick på 102 kr. Det var ju inte alls farligt, hade väntat mig mycket mer. Hoppas klänningen är lika fin som på bild nu, har suttit på nålar hela dagen och trodde att de inte varit här eftersom de inte ringt. Då blir det en dag till på nålar och håller tummarna för att de inte kommer just när hundarna måste ut...

• Rapsbrud

Vojne vojne vad mätt jag är! Vi har varit och provätit vår bröllopsmenyoch trots att våra förväntningar var höga från början lyckades kocken överträffa dem.

Bara 10 dagar kvar nu!!

Svar på tråden MAJ 2010 del 5