• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • Emsan o Davve

Sköldis:

Jag tror att du menar att man som gäst kan få ett hemligt uppdrag som varar under kvällen...ex. att när brudparet pussas så har en gäst fått i "uppdrag" att ställa sig på stolen och ropa HURRA.

Man hittar bara på några uppdrag, när jag har varit värd för fester och vet vilka som kommer, så har jag gett uppdrag till några "säkra" dvs de som jag vet kan bjuda på sig själva.

Det som är viktigt att tänka på är att uppdragen är tydligt skrivna och att det ges diskret...Det kan stå i gästens servett eller kanske att toastmaster smyger till en lapp till verderbörande.

Hoppas att det hjälpte!

• Rapsbrud

Martinaa: Aha jag såg bara hur ringen i ditt galleri såg ut.

• sköldis10

Emsan o Davve skrev 2010-04-29 20:46:26 följande:
    Sköldis: Jag tror att du menar att man som gäst kan få ett hemligt uppdrag som varar under kvällen...ex. att när brudparet pussas så har en gäst fått i "uppdrag" att ställa sig på stolen och ropa HURRA.   Man hittar bara på några uppdrag, när jag har varit värd för fester och vet vilka som kommer, så har jag gett uppdrag till några "säkra" dvs de som jag vet kan bjuda på sig själva. Det som är viktigt att tänka på är att uppdragen är tydligt skrivna och att det ges diskret...Det kan stå i gästens servett eller kanske att toastmaster smyger till en lapp till verderbörande.   Hoppas att det hjälpte!

Tack för svaret

Kanske smidigt att sätta fast i festhäftet då hos vissa...??
    Har du/ni tips vad för " uppdrag" man kan hitta på.,,??

• Josssie

Ungefär som den där leken ska vi göra fast med sångerna. Vi ska alltså inte ha någon sångledare utan sångledarskapet ska få vandra mellan gästerna. Klurar på bara hur det går till rent praktiskt, om man ska låta dem ge vem som helst sångledarskapet (vi tänkte ha någon symbol för vem som ska hålla i nästa sång, typ en liten pingla eller nåt), eller om man ska ha förbestämda sångledare. Hmmm..

• l8ol

Allt är fixat! ja, maten är inte lagad och tårtan är inte bakad förståss. Vi är redo :))

• Martinaa

Iiih, nu är det faktiskt några av oss som blir fruar IMORGON! Ingen som varit flitig skribent här dock, men om ni läser så får ni ju gärna hojta till. Vore kul att höra hur det är med nerverna nu

• moule

Ja, jisses, skönt att det inte är imorgon vi gifter oss, är tillräckligt nervös över att det till 99 procent säkerhet väntas möhippa imorgon.... Yikes....!

• snuttfia

Martinaa skrev 2010-04-30 08:34:58 följande:
    Iiih, nu är det faktiskt några av oss som blir fruar IMORGON! Ingen som varit flitig skribent här dock, men om ni läser så får ni ju gärna hojta till. Vore kul att höra hur det är med nerverna nu

Ja, fatta vad nervösa de ska vara idag :) Förhoppningsvis inte allt för stressade iaf... Lycka till imorgon till de som gifter sig imorgon (om de har tid att titta in här idag, haha).

Jag har skickat iväg sambon till Stockholm så han ska få sin svensexa. Själv är jag hemma med barnen som dagen till ära fått ögoninflammation. Det är andra gången på kort tid så det verkar gå lite runt runt... Hoppas verkligen vi hunnit bli av med det för gott innan bröllopet! *gulp* Det går vattkoppor på dagis också och det vore verkligen inte bra att få nu, svärmor har inte haft det och det är ju inte så kul att få på äldre dar... Allt ska man behöva oroa sig för ;)

Jag ska passa på att göra placeringskort och lite annat småpyssel nu när sambon är borta, jag får så tråkigt på kvällarna när jag är själv. Ska ta en sväng på stan och leta band till tårtan och vigselprogrammen också.

• sköldis10

Usch fy vad nervös jag blir...tänk om man skulle gift sig i morgon...hhuuaaa...
    Blir helt stirrig av bara tanken..tur att jag har 1 hel vecka på mig...haa,haaa..

Svar på tråden MAJ 2010 del 5