• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • EmMagnus

Moule: Det borde vara förbjudet att göra så, nu blir man ju supermeganyfiken på vad som hände. Längtar tills jag får läsa det imorgon!

Jag har varit jätteproduktiv idag, blivande mannen steg upp kvart i sex i morse för att åka och spela golf och hunden väckte mig vid halv nio och sen dess har jag hållt på med bröllopsfixande.

Jag började med att köra in till kontoret och skriva ut vigselprogrammen. Det tog ju sin lilla tid innan jag hade fått sidorna i rätt ordning och inte upp och ner och sen skrev jag ut 80 stycken, skar dom i rätt storlek och skrev ut namnen till placeringskorten. Sen hem igen och vek alla programmen, så ska jag låna med mig häftapparat modell större från jobbet imorgon så att jag kan häfta ihop dom så att dom är helt KLARA, fantastiskt skönt.

Sen har min blivande svägerska varit här och provsminkat mig, blev superbra men vi måste hitta ett annat läppstift för det vi hade köpt var lite för rosa. Det ska gå i lite mer rött, men hon lovade att fixa det.

Nu sitter jag och funderar på om jag ska göra klart placeringskorten när jag ändå är igång, det är ju bara en helg kvar innan bröllopet... Herregud, vad fort tiden går. Börjar faktiskt bli lite nervös nu...

13 dagar kvar
  • Bluebride

lite OT, men jäkla körslaget, sen de spelade michael jacksons They dont care about us, så har jag inte lyssnat på något annat än den i några timmar nu...

Har massor att göra inför bröllopet, men jag får inte riktigt ut tummen ur ..... för att fixa det.

22 maj smäller det
  • snövit1
    jaao skrev 2010-05-02 15:42:48 följande:
    Snövit1, Låter som en toppendag även om min största fasa är just det där med att sjunga i studio! Jag ääälskar att sjunga så risken finns att de tror att jag skulle uppskatta det...Men jag har hintat om att jag vägrar
    Jag älskar också att sjunga. Tyckte att det var lite jobbigt i början, men sen släppte det, och jag känner mina vänner så pass bra, så det kändes inte pinsamt att sjunga inför dem. {#lang_emotions_smile}
  • Rapsbrud

Martinaa: Oj vad du är pysslig! Imponerande, jag hade aldrig haft tålamod att fixa allt som du har gjort!

• snuttfia

Igår satt jag läääänge och försökte surfa efter 4 cm breda (vår-/äppel-/lime- eller liknande) gröna organzaband till tårtan, men det verkar inte finnas... Nån som har sett såna nånstans? Borde ju ha kollat det innan jag beställde tårtan men tjejen på blomsteraffären där jag beställde blommorna trodde att hon kunde beställa sånt som matchade det band jag ska ha runt buketten. Men det gick visst inte och nu vet jag inte riktigt vart jag ska leta... Satängband är inte lika fint tycker jag men det kanske får bli sånt om jag inte hittar, det brukar ju finnas i bredare bredder?

• moule

Ok - nu har jag samlat ork så här kommer berättelsen om min 30 timmar långa äventyr....

Precis som vi misstänkte var det i lördags dags för vår möhippa/svensexa. Klockan 7 på morgonen stormades lägenheten av 35 glada vänner och en högljudd megafon.

Efter att jag klätt mig och packat väskan lämnade killarna lägenheten och det var dags för mitt första av många, många uppdrag: Gör blåbärspannkakor.

Efter frukosten fick jag hela mitt hår våfflat och blev sminkad och utklädd till troll. Eller skogsmulle kanske det skulle vara med tanke på att de andra tjejerna hade blåa skjortor och vita sjalar för att likna scouter.

När alla var klara bar det iväg mot rosengård och mycket riktigt, vi stannade på Citygross. Jag fick springa in och handla servetter, toalettpapper och kondomer i min trollmundering. Det var ingen glad brud som sprang igenom affären - jag hatar förnedringsmöhippor - men jag utförde mitt uppdrag.

Efter ytterliggare en stund i bil kom vi fram till vår slutdestination, en scoutgård ute i skogen. Där satte vi oss i ett vindskydd och uppdragen började hagla. Jag fick:

Springa naken runt ett träd
    Borsta tänderna med kaviar och skölja med Blodgrape
    Göra ett 10 meter långt sugrör som jag drack cider genom
    Hänga i ett träd
    Göra 7 rätters lunch till alla på Triangakök
    Armhävningar
    Situps
    Springa naken i Grodfötter
    Göra så många sexställningar som möjligt på en minut. (ja - naken)
    Skriva en säng
    Svara på frågor om min blivande

Vid femtiden när alla uppdrag var klara fick jag min belöning. Då badade vi bastu med skumpa och jordgubbar medan killarna anlände till stugan. Jag fick sedan ansiktsmassage och fotmassage, blev sminkad och fixad i håret. På kvällen åt vi middag, eldade i vindskyddet och sjöng karaoke.

Det var ett mycket slitet brudpar som landade på rygg i våra efterlängtade soffor vid lunchtid igår. Nästa gång vi ligger där och är bakis så är vi man & fru!

Den 22 maj blir vi Man & Fru..
  • snuttfia

Nu finns en bild på mig i klänningen i galleriet :)

• Martinaa

Moule:

Åh herregud vilken dag, haha! Tack för att du delade med dig! :) Jag hade inte gillat det där med naken hit och dit, men annars lät det ju rätt skoj! :)

Snuttfia:

Åh va fint! :)

• majsan801

Göra så många sexställningar som möjligt på en minut. (ja - naken)....
    Seriöst gud så förnedrande. Kul att ligga där och guppa inför andra. Nej tur att man är olika för hade mina vänner försökt med det hade jag avslutat vänskapen på sekunden.

Svar på tråden MAJ 2010 del 5