• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • Vårbrud 2010

Hej, Hur kommer ni göra med riskastning? Har ni med er det eller ska man låta gästerna tänka på det?
    Mindre än 2 veckor kvar nu. Sitter o sliter mitt hår över bordsplaceringen :)

• jaao

sköldis10 skrev 2010-05-03 19:05:30 följande:
    Nu är jag färdig sminkad..min frisör har precis varit här och sminkat mig..sitter med ett öga som går i cerist/grått och ett som går i grå/svart..vet inte riktigt än vilket öga jag ska ta..buketten går ju i cerist så det lutar nog åt det..älskar att måla ögonen och få dem att se snygga ut.. Men lite jobbigt att bli sminkad..tyckte det kliade överallt till slut..Hur har ni tänkt eran makeup??

Jag väljer också mellan dessa alternativ, funderar på det cerisa bara för att "inte se ut som vanligt"... inte ofta någon utanför familjen ser mig osminkad. Jag är mest orolig för att min makeup artist inte ska vara värd pengarna då jag aldrig blivit nöjd när någon annan än jag själv sminkat mig Men, jag vill inte riskera att mina nerver pajjar på dagen D och sminket blir skit.

Testa mineralsmink om du tycker att det vanliga klias :) Helt fantastiskt!

Bluebride, kör på lite täckstift, puder, rouge och mascara...kan inte bli fel om du har rätt färg, och det kan du ju få hjälp med i butiken där du köper det! Har du inte smink annars så tycker jag det är alldeles lagom brudmake.

Moule, uj...lät riktigt hemskt i mina öron. Jag skulle gått hem! ;)

• Rapsbrud

Vårbrud 2010: Vi har fixat det själva, kommer ha organzapåsar med ris till gästerna.

• Martinaa
    Rapsbrud skrev 2010-05-03 20:09:15 följande:
    Vårbrud 2010: Vi har fixat det själva, kommer ha organzapåsar med ris till gästerna.
    Samma här. Måste dock prata med de i kyrkan igen och kolla om jag får ha vanligt ris. Sist det kom på tal sa tanten att man inte får ha det pga fåglarna, och trots att jag ett flertal gånger påpekade att detta bara är en myt så gav hon sig inte. Fast å andra sidan pratade hon ju om hur "bruden kan börja vingla och välta en kruka eller nån kan ju få hjärtattack mitt under vigseln" och jag vet inte allt vad det var. Får se till att prata med nån annan nästa gång som har nåt vett bakom pannan, haha!

Får vi fortfarande inte ha vanligt ris får vi väl köpa sånt där töntigt "bröllopsris" som är formade som små hjärtan *suck*

• Bluebride

Ja, får väl höra med Kicks eller nått sen då.

Vi kommer ha såpbubblor

Vad kostar er fotograf? vi har tur att få hjälp av bytidningens fotograf, så vi får betala 500 kr

• Martinaa
    Bluebride skrev 2010-05-03 20:21:40 följande:
    Vad kostar er fotograf? vi har tur att få hjälp av bytidningens fotograf, så vi får betala 500 kr
    Vi har tur också. Hittat en duktig hobbyfotograf som har egen studio (tillsammans med två andra fotografer) och han kommer ta 2000 för fotografering innan vigsel ca två timmar och sen får vi alla bilder digitalt. Supernöjd!
  • Bluebride

Martinaa skrev 2010-05-03 20:23:47 följande:
    Vi har tur också. Hittat en duktig hobbyfotograf som har egen studio (tillsammans med två andra fotografer) och han kommer ta 2000 för fotografering innan vigsel ca två timmar och sen får vi alla bilder digitalt. Supernöjd!

vår väljer ett par bilder som vi får på papper som han gillar, sen får vid en cd med resten, så vi får beställa själva. Han tar väl hur många bilder som helst.

Bröllop 22 maj 2010
  • sköldis10

Solrosfrön är ju ett allternativ att kasta...

• Rapsbrud

Tisdag onsdag torsdag freda, sen är det dags!! Hoppas klänningen passar imorgon när jag ska hämta den.

• Bluebride

Vårbrud 2010 skrev 2010-05-03 19:52:14 följande:
    Hej, Hur kommer ni göra med riskastning? Har ni med er det eller ska man låta gästerna tänka på det? Mindre än 2 veckor kvar nu. Sitter o sliter mitt hår över bordsplaceringen :)

glad att jag har klarat av bordsplaceringen

Rapsbrud skrev 2010-05-03 22:04:23 följande:
    Tisdag onsdag torsdag freda, sen är det dags!! Hoppas klänningen passar imorgon när jag ska hämta den.

Oj, det börjar närma sig, jag har själv 19 dagar kvar.

Svar på tråden MAJ 2010 del 5