• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • Rapsbrud

Bluebride: Det gör ju det, tiden går så fort så fort! Snart är du där!

• Fröken Strössel

Jisses, nu börjar det verkligen närma sig! Rapsbrud - Hur känns det, nervöst?

Igår sprang jag runt halva stan för att handla småsaker som vi måste ha till bröllopet, känns skönt att kunna stryka av några saker på listan.

Jag fotograferade min Secret Box i söndags och sitter nu och går igenom bilderna, är så himla nöjd! Det var verkligen hur roligt som helst att fotograferas, en riktig egoboost!

Om ni vill se ett litet smakprov finns det här
    http://adorablemoments.se/blogg/?p=428

Vårt vardagsrum börjar se ut som en lagerlokal, har börjat ta fram allting som ska med ner till Skåne för bröllopet, är himla orolig att jag ska glömma något!

Jag börjar i alla fall bli nervös nu!

Snuttfia - Klänningen var jättefin!

Vårbrud - Vi tar med ris och bubblor, just nu försöker jag hitta någon fin korg att ha de i.

Bluebride - Ja gör så, gå till Kicks och be dem om råd. De är ju ofta jättekunniga och kan hjälpa dig med att köpa bra basgrejer. Om du inte sminkar dig annars kommer du se jättefin ut med lite mascara och läppglans. Tror inte du behöver så mycket mer faktiskt. Angående fotograf så betalar vi 4000 och då är han med oss i ca. 4 timmar och vi får alla bilder digitalt. Det är en gammal skolkamrat till min sambo så vi får kompispris.

• a n n a

Vårbrud 2010 skrev 2010-05-03 19:52:14 följande:
    Hej, Hur kommer ni göra med riskastning? Har ni med er det eller ska man låta gästerna tänka på det?

Något får väl gästerna tänka på själva :D

• a n n a

Bluebride skrev 2010-05-03 20:21:40 följande:
    Vad kostar er fotograf? vi har tur att få hjälp av bytidningens fotograf, så vi får betala 500 kr

Vi kommer att få vår fotografering i bröllopspresent av fotografen - 6500 kr tar han normalt :)

• a n n a

Rapsbrud skrev 2010-05-03 22:04:23 följande:
    Tisdag onsdag torsdag freda, sen är det dags!! Hoppas klänningen passar imorgon när jag ska hämta den.

Härligt :)
    Visst var det Bara kyrka?

• snuttfia

Igår kom vi på att vi bara har en vecka att träna vals innan hela släkten invaderar. Uj! Vi stapplade runt och garvade som tokar hela kvällen, hur ska detta gå? Kommer att se ut som en idiot vi dansar rätt bra annars och jag älskar att dansa med honom men vals kom verkligen inte naturligt. Sen kom vi på att om vi håller varandra jättehårt och nära så funkar det så det verkar vara att jag inte klarar av att följa så bra när han är på avstånd. då känner jag liksom inte vart han är på väg som jag gör annars när vi dansar. Tycker fortfarande inte att vi ska dansa vals utan en vanlig foxtrot. Föreslog tom brudschottis, men det gick inte hem

Vi har gratis fotograf. Min bror är fotograf och tar jättebra bilder. Han kommer att vara med oss hela dagen och med mig dagen innan när jag är och får manikyr och prov makeup och springer runt som en total tok Hoppas bilderna blir fina! Han kommer att få nån sorts present som tack för hjälpen men det verkade som om han skulle använda bilderna i sin portfolio så han har nytta av dem också. Han har också lovat hjälpa oss med gästboksträdet så jag kan trycka upp det, men han är sjuk nu och jag vet inte om han hinner det i tid för att få den tryckt. Nån som vet hur lång tid det tar att trycka upp typ en affisch? Annars får jag nog skaffa en vanlig bok...

Vi har bubblor, inte så att det räcker åt alla men de flesta. Kanske man skulle ha lite ris också? Tycker det känns lite hårt att få ris kastat på sig, och skräpigt med... I håret och så...

• Martinaa

Snuttfia:

Jag är säker på att ni kommer få bra bilder för vad jag sett av din bror är han skitduktig! :) Vi har tur som har duktiga amatörfotografer i släkten också. Min bror kommer få fotografera oss, men vi har hyrt in en annan fotograf också just för att få lite studiobilder om nu vädret kommer vara kasst. Men brorsan kommer fota i kyrkan och efteråt.

Rapsbrud:

Ojojoj, nu är det nära! :O Själv har jag en månad kvar och tycker det är nära, haha.

a n n a:

Tyvärr funkade inte bilden du länkade till...

• Martinaa

a n n a:

Den gick bättre! :) Jag hade gärna blivit sminkad så nån gång, dock inte på bröllopsdagen.

Svar på tråden MAJ 2010 del 5