• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • Bluebride

jag har hittat dem. de låg i en ryggsäck som hängde bland ytterkläderna, jag måste ha visat sakerna för någon utanför hemmet, eller var det när jag fundera på att gå till frissan kanske.

• Martinaa

Bluebride:

Va bra!

Har just suttit och skurit till korten till bordsplaceringarna. Sen ska jag bara skriva ut alla namn och klistra fast. Det kommer förhoppningsvis upp på pysselbloggen imorgon! :) Hållarna blev klara igår.

• Bluebride

jag har en massa festprogram att göra

Aurora 1 år Bröllop i pingst 22/5-2010
  • Long engagement

jaao skrev 2010-05-01 13:01:53 följande:
    Long engagement, välkommen hit! Såg att din blivande var Ungrare det är min med :)Vi har också beställt Ungerskt vin från tyskland...Snövit1, svensexan har de helgen innan bröllopet om de som planerar den inte sagt upp bekantsakpen vid det laget och min hippa skulle jag gissa pååå...nästa helg *livrädd*Vårbrud, det låter fint...de där rankorna är sååå söta :)

Tack! Är din blivande man också halv? Vi köper vinet i Sthlm för i den butiken fanns det inget ungerskt vin!:(

Vart gifter ni er?

• Long engagement

Martinaa skrev 2010-05-01 23:17:15 följande:
    Bluebride: Va bra! Har just suttit och skurit till korten till bordsplaceringarna. Sen ska jag bara skriva ut alla namn och klistra fast. Det kommer förhoppningsvis upp på pysselbloggen imorgon! :) Hållarna blev klara igår.

Min blivande man får sköta bordsplaceringen och skriva bordsplacering. Nått av de få sakerna jag har kunnat/velat (?) delegera till 80 % {#lang_emotions_innocent}

• 29maj2010

För er som inte gått in skorna så att de sitter som tofflor kan jag tipsa om en spray jag köpte i skoaffären igår, Silky Feet som håller fötterna torra och minskar risken för skoskav! =)

• snövit1

Tack, vi gifter oss den 22 maj i Österåkers kyrka.

Gissa vad jag blev överraskad igår, efter att min blivande blev kidnappad i går morse vid 08.30 tiden av ett gäng grabbar som först stormat huset och sen lämnat en enda röra bakom sig med mat och champagne och dylikt (de hade frukost med sig) så såg jag framför mig först en timmas städning och sen en ganska så lugn dag. Men så fel jag hade! En halvtimme senare stormar min tjejkompisar in. MÖHIPPA!! Jisses vad överraskad jag blev!! De hade med sig lunch och jag fick sätta på mig en rosa sex and the city klänning, en sån med tyll, en slöja och guldskor! Efter champagne lunchen åker vi till ett ställe där jag får salsalektioner, hur kul som helst!!! Under färden dit får jag svara på massa frågor om mig och min blivande. Efter en svettig salsa lektion åker vi till en studio där jag får sjunga in en låt, också jättekul med mycket skratt! Sen åker vi ner mot stan  och äter middag och dricker goda drinkar. Kvällen avslutas på ett salsa ställe på stan.

Kunde inte ha fått en bättre och roligare möhippa! Är så glad över att mina vänner känner mig så väl.

• jaao

Long engagement skrev 2010-05-02 05:01:21 följande:
      Tack! Är din blivande man också halv? Vi köper vinet i Sthlm för i den butiken fanns det inget ungerskt vin!:(Vart gifter ni er?

Haha, nej han är hel ;) Flyttade hit när han var 9år.
    Vi gifter oss i västerås och har festen någon mil utanför.

• jaao

Snövit1, Låter som en toppendag även om min största fasa är just det där med att sjunga i studio! Jag ääälskar att sjunga så risken finns att de tror att jag skulle uppskatta det...Men jag har hintat om att jag vägrar

• moule

Hemma efter en 24 timmar lång möhippa!

Sjuuuukt trött.......

Lovar att berätta mer imorgon!

Svar på tråden MAJ 2010 del 5