• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • CiaLovesAndreas

Hej tjejer!
    Hoppas allt är bra med er!
    Här rullar allt på, förutom att jag börjar bli smått nervös när det gäller mina skor.
    De har nämligen inte kommit in i butik än och på måndag ska jag prova ut min klänning ordentligt! Så jag hoppas verkligen att de dyker upp imorgon, annars vet jag inte hur man gör.

• Josssie

Jag är så ledsen...

Vet knappt nåt om svensexan och det gör mig ingenting sålänge jag får veta när den är och om de ska sova borta, har ju ett litet barn hemma.. Men så påpekade min bror idag att han inte hört nåt/blivit bjuden att delta. Så jag skickade ett sms till han som fixar den, han som förövrigt bad mig skicka en lista med alla grabbar som var bjudna till bröllopet och som kunde tänkas va med på en sexa. Skrev bara att jag hoppades att de skulle fråga mina bröder och min systers man så ingen glömdes bort. Men då rigde han upp mig och frågade varför jag var sur o var sen skitdryg och otrevlig mot mig och sa att han inte hade planerat ett skit utan jag skulle höra med dom andra grabbarna. Jaha? Satt med luren i handen ett bra tag efteråt och undrade va fan som hade hänt egentligen. Sen kom tårarna. Nu är det säkert en massa hormoner som spökar eftersom jag nyligen fick barn, men jag blir så jäkla ledsen. 

• Ananias

jossie-va tråkigt..det är ganska typiskt det där med sms o mail o så..man kan liksom inte tolka signalen genom röst och tonfall osv. Han trodde säkert attd et var en dryg replik - att du hoppades att han skulle bjuda med dom... Han kanske känenr press att allt hänger på honom och han blev stressad av det! Va vet ja! Men ring o säg att det inte alls var meningen att låta sur eller skicka ett sms...

• majsan801

Oj vad många som har struligt med hippor och sexor. Jag vet att mannen kommer få en men vet inte när. Hoppas få en liten förvarning så jag kan ställa in mig mentalt på att ha hand om barnen själv. Har sen sett att min syster blivit vän på FB med en annan som är bjuden de känner inte varann alls eg. Och så kom mannen hem igår och sa jag vet när du ska få din hippa för hans arbetskamrats fru hade försagt sig för honom. Han är världs sämst på hemligheter så jag hoppas inte han försäger sig mer till mig nu. Det gäller att jag inte frågar om vi kan åka och göra nått någon helg nu för då skulle han säkert försäga sig om det är den helgen i fråga. Känns super spännande. Gäller att ha välrakade ben och schyssta underkläder varje helg nu för man vet ju aldrig när de tar en.

• ar100522

Gud vad trist. Jag blev uppringd för ett par veckor sen av grabbarna som undrade om det v ar okej med den 14:e för svensexan. Vi har tre barn så jag är tacksam att jag fick veta innan. Min hippa vet jag inget om - vet inte ens om det blir någon.

• Rapsbrud

Idag har jag varit och beställt rosor till min brudbukett. 20 stycken Akito-rosor blir det, bilder finns i galleriet på hur rosen ser ut och ungefär hur buketten ska vara (fast min ska vara med bara rosor och en ett mörklila sidenband i stället för ett vitt organzaband). Längtar tills jag får mina blommor, tror de kommer bli superfina.

• Martinaa

Moule:

Hmm, sånt är jättesvårt. Men borde inte er cateringpersonal veta ungefär hur lång tid saker och ting tar? Ni är på plats 17:15, lite mingel och så, så räkna med att förrätten ska serveras klockan 18? Lika bra att räkna med lite marginal. Sen beror det ju på vädret också. Vid fint väder är det nog lättare att mingla lite längre, är det dåligt väder och man blir inträngd i en hall eller liknande så vill man nog fortare till middagsbordet... :P

Jossie:

Usch, jag förstår din besvikelse. Vi får hoppas att det är som Ananias säger, eller att han helt enkelt bara sa så för att luras?? För att få både dig och din blivande att tro att de inte blir nåt...?

Johi:

Vad är det som är jobbigt med festhäftet? Hur långt har du kommit? Jag hjälper dig gärna så gott jag kan!

Jag har just suttit och målat 33 stycken trolldegshjärtan nu som är till bordsplaceringen. Imorgon ska jag måla resten, i en annan färg. Hade inte mer plats för dem att torka på :P Det är så kul att pyssla, hihi!

• Martinaa

Rapsbrud:

Hihi, vi har typ likadana ringar! Fast min är i rödguld.

• Rapsbrud

Martinaa: Jaa du! Där ser man. Men det är vitt guld i fattningen runt stenen på din va? Bra smak du har!

• Martinaa
    Rapsbrud skrev 2010-04-29 20:42:24 följande:
    Martinaa: Jaa du! Där ser man. Men det är vitt guld i fattningen runt stenen på din va? Bra smak du har!
    *kollar efter* Nix, bara rödguld. Vet inte om originalet kanske har det. men vi gjorde ju en liten specialbeställning, kanske är därför?
Svar på tråden MAJ 2010 del 5