• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • jaao

Jag gjorde bordsplaceringen på en halvtimme... för bra för att vara sant?

Jag kommer ocås vara glad när det är över ;)

• maj2010

Nu är det snart vår månad! Och för vår del bara 2 veckor kvar. Det pirrar i magen redan nu måste jag säga. En hel del detaljer har vi kvar att fixa också. Jag som tyckte vi var ute i så god tid med allt!

Lycka till ni som gifter er imorgon!

• 29maj2010

Här är en till som gifter sig i maj! Fast det är ju nästan en månad, minus en dag kvar. =) Jag hoppar in med en fråga direkt som jag undrar över! Bruden brukar ju ge buketten till tärnan under själva ceremonin, då ringen ska på. Jag har ingen tärna, håller jag helt enkelt buketten i höger hand under den tiden då? Så här i slutet är det många frågor som har med själva regin att göra =)

• AnniFidde

Hallo Brudar..
    Jaa nu är det inte långt kvar..hihi pirr i magen jaaa.
    Våran präst är helt underbar, träffade henne för andra gången häromdagen. Fixat blommorna, tårta och mannens kläder kvar, och vigselprogrammen. Bordsplaceringen är så gott som klar.. och fästhäfterna har toastmaster-paret hand om. Sen är allt klart. =)

29maj2010- Har ni inte träffat Prästen än? Dom har säkert något bra förslag på hur du ska göra med buketten under själva ringbytet..

• Martinaa

Hej och välkommen hit 29maj2010! Kul att vi fortfarande växer på listan! Du är redan upplagd!

Har ni några näbbar? I så fall kan ju de hålla blommorna. Annars kan kanske någon syster eller annan släkting ta emot dem just då och sedan gå och sätta sig igen? Eller kantorn?? Det går alltid och lösa! :)

Hua, när jag sitter och läser era "två veckor kvar", "EN vecka kvar" blir jag rätt glad att vi bytte från 15 maj till 5 juni, haha!

Jag behöver dessutom fråga er om råd här. Vi vill gärna ha Beatles "All you need is love" som utgångsmarsch, och då är det ju fint att ha någon som spelar trumpet till. Jag fick tre olika namn från vår kantor och ringde idag den yngsta av dem, en tjej i 20-årsåldern som hon trodde skulle bli billigast att hyra in. Hon var ledig och kunde ställa upp, men tar då 500 kronor för det. Det känns lite saftigt för ett "gig" på typ 3 minuter. Visst, hon måste antagligen träffas och öva ihop med kantorn nån gång innan, men vad tycker ni? Skulle ni betala 500 spänn för att få låten ni vill ha som utgångsmarsch?

• Martinaa

Annifidde:

Hm, jag hittar inte dig på listan. Har jag missat dig?? {#lang_emotions_embarassed} Vad vill du att jag ska skriva efter ditt namn?? :)

• AnniFidde

jaaa du får gärna lägga till mig, kanske har försvunnit på nått sätt för jag har för mig att jag vart med innan. =)

Gifter oss 29 maj i Göteborg, Kyrklig vigsel

• 29maj2010

Vi har inte präst eftersom det är borgerlig vigsel. Kanske ska kolla med vigselförättaren om hon vet hur det brukar vara då. Blomsterflickor har vi men de är rätt små, vet inte om jag vill ge min bukett till dem =P

Kanske få bli syster. Bara det inte ser konstigt ut att hon går fram och tar den. Men jo, så får det kanske bli.

Jag skulle lagt 500 på att få ju "vår" låt spelad. Hon kanske räknar in reskostnader och så också? Men det där beror ju på ens budget också. Tack för att du la upp mig! =)

• Rapsbrud

29maj2010: Jag kommer inte heller ha någon tärna utan kommer lägga min bukett på altarringen i kyrkan. Fast det är ju svårt för dig som inte gifter dig kyrkligt.

Idag har jag varit på bröllopsshoppingrunda och införskaffat ett strumpeband (29 kr på KappAhl!) och en anteckningsbok med citatet "All you need is love" på framsidan som vi ska ha som gästbok/minnesbok för bröllopet. Sen har jag beställt en mörklila sjal från www.chique.se att ha på bröllopsdagen om det blir dåligt väder eller kallt på kvällen. Nu är det dags att hälla i ris i organzapåsar framför tvn.

Svar på tråden MAJ 2010 del 5