• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • majsan801

gutebrud men hjälp så otäckt. Vilken tur ni hade..ojoj

• annsoffan

Gutebrud: FY vad otäckt!! Skönt att ni inte råkade värre ut. Hoppas du inte tänker på det alltför mkt!

Jag rekommenderar att dansa till Get sick soon - Hello Saferide, det är en supersöt låt i valstakt, lite snabb dock :)

• Rapsbrud

Tack allihop! Nu är det lite pirrigt....

Tänk att man skulle få en stund över själv hemma framför datorn! Det trodde jag aldrig. Lite goda nyheter, våra förlovningsringar blev klara i tid och alla ringar ligger nu i tryggt förvar här hemma. Sista delen av sambons morgongåva kom tack och lov med posten så nu är båda presenterna färdiggjorda och inslagna i tjusiga paket, ska bli jättekul att få lämna över dem till min MAN på söndag morgon.

Pappa och sambon är och hämtar bord och porslin och svärföräldrarna är på väg med dukar och kandelaber/ljusstakar. I kväll är det duka och sen middag med våra föräldrar, ska bli mysigt att hinna landa lite innan imorgon.

Har varit på stan en sväng och köpt små leksaksdjur till våra 4 syskonbarn som ska vara med på bröllopet, tänkte att de skulle få något speciellt bara för dem också.

Alla transporter är bokade, skönt. Sitter nu och väntar på att vår fotograf ska ringa, hon skulle åka ut och titta på omgivningarna där vi ska fotas imorgon.

Just det! Var ju och hämtade mina fina rosor imorse också ju. Nu är de hemma hos syster för att göras till en bukett, troligtvis kommer den bestå av 30 stycken vita akito-rosor med ett mörklila band runt.

Skönt att man bara ska sitta still och bli "snygg-gjord" imorgon! Ja, fram till klockan 16 i alla fall.

• maj2010

Jag håller tummarna för alla er som gifter er imorgon!

Om en vecka är det min tur. Hjälp! Pirret i magen infann sig redan i början av veckan när jag insåg att "herregud, nästa vecka är det dags!". Har en hel del detaljer kvar att fixa, men det allra mesta är klart. Igår var jag hos frissan och testade frisyr och smink och idag har jag hämtat våra ringar hos guldsmeden. Längtar efter att få ha på mig dem! Det känns så tomt utan förlovningsringen.

Ikväll kommer min mamma hit (hon bor i Finland) och stannar tills dagen efter bröllopet. Sambon är inte så förtjust, men det är ju alltid bra med nån som kan hjälpa till lite. Festhäftena ska ju till exempel skrivas ut och sättas ihop, plus att vi måste få all logistik att funka på den stora dagen, så att allt och alla är på rätt plats vid rätt tillfälle. Dessutom ska sambon vara iväg på svensexa hela dagen imorgon, men det kan han ju inte veta

• Martinaa

Iih, jag blir ju nervös av att läsa här. En dag eller en vecka kvar. Skönt att ha en månad i alla fall, hehe. Men jag börjar känna mig lite stressad för det är inte så många lediga dagar kvar, dagarna kommer ju bara springa iväg.

Osså är jag "lite" nervös inför en eventuell möhippa imorgon... Vi får se... {#lang_emotions_wink}

• Tattoo82

Gaaaaahhhhh!!!! Lycka till imorgon till er som blir fru!! Fick tusen fjärilar i magen av att läsa här inne. Det närmar sig verkligen...

Jag trodde också det var möhippa imorrn för sen jobbar jag nästa helg och helgen efter det ska vi på bröllop en bra bit hemifrån och blir borta hela helgen. Sen är det dags! Men några saker talar emot möhippa imorrn. En vän ska ha dop för sin dotter imorrn, vi är inte närmsta vänner men hon kommer på bröllopet iaf. Inte så konstigt om hon inte skulle vara med på möhippan men vad skulle alla de andra välja? Dopet eller möhippan? Sen skulle en av mina bästa vänner ut på krogen ikväll och min syster/tärna skulle på middag men några kompisar imorrn såg jag på facebook. De kan ju grundlura mig förstås... Annars kanske det blir efter jobbet nästa helg.

• Bella83

Jag tror att jag får min hippa imorgon! Ska bli spännande och se om man har rätt ;)

• Martinaa
    Bella83 skrev 2010-05-07 22:16:21 följande:
    Jag tror att jag får min hippa imorgon! Ska bli spännande och se om man har rätt ;)
    Hihi!

Förresten, du är ju inte är med på datumlistan? Jag måste missat dig {#lang_emotions_embarassed}

• Bella83

Jag gifter mig den 22 maj! Ingen fara att du missat mig, mest läst och inte varit så aktiv!

• Ananias

Hallå tjejjer! Kikar in en snabbis och tackar för alla lyckoönskningar! Mycket att göra igår men idag blir det lugnare..ska ju sitat hos frissan hela dagen=) Känner mig otroligt lugn mot hur ja trodde ja skulle vara! Kram påe r alla..återkommer imorgon =)

Svar på tråden MAJ 2010 del 5