• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • snuttfia

Grattis till er nygifta :) Nu börjar det verkligen dra ihop sig! känner mig helt snurrig i huvudet av all planering, ska bli skönt att kunna koncentrara sig på annat efteråt...

Nu är vigselprogrammen klara, bordsplacering och gästpresentation också. Nu är det mest musiken som ska flyttas runt på spellistan så att det blir lite ordning på den... Imorgon ska vi till feststället och prata med dem. Får se om det dyker upp mer på min lista sen, men just nu börjar allt bli klart så sakteliga. Har dock ångest för valsen, har inte hunnit träna och vi är förkylda båda två nu och ingen känner för att valsa på kvällen. På onsdag börjar bröllopsgästerna trilla in här hemma och då är det ju inte läge att valsa direkt... Jaja, det får gå som det går... Ska snart tippa i säng, tidig morgon imorgon. Var tvungen att tvätta bilstolsklädslarna till ungarnas bilbarnstolar för jag kom på att de inte kan sitta i ljusa kläder i dem utan att bli grymt skitiga. Halva sandlådan befann sig i klädslarna just nu... Men jag hinner inte få på dem innan dagis imorgon så sambon får köra dem i vagnen och jag hämta honom där sen. Dålig planering, skulle gjort det i går, men då var jag så risig att jag inte kunde prata nästan... Jaja... Sovdags nu iaf... Gonatt tjejer!

• jaao

Rapsbrud skrev 2010-05-09 22:07:36 följande:
    Tack! Känns lite konstigt att det liksom är gjort nu, allt som man har planerat för och tänkt på de senaste månaderna. MEN, samtidigt är det en jättefin händelse att ha varit med om i sitt liv, känns som ett guldkorn man bär med sig i hjärtat livet ut och på så sätt vill jag inte göra det igen, det är en alldeles unik dag som bara ska hända en gång och är perfekt just som den är.

Äh, va härligt det låter *längta*

Hoppas på att få se lite bilder sedan! :)

• Kattpoet

Idag  gjorde vi i ordning cermonin till bröllopet, det känns konstigt att göra det när det troligen inte blir något bröllop....

Tjejen vi ska ha verkar  redigt trevlig, hennes attityd är underbar och jag verkligen ser fram emot att bli vigd av henne.

Hennes motto har hela tiden varit, det är eran dag, gör som ni vill, vilket är underbart,  jag och John bryter tradition och går in tillsammans  och våra löften är egen skrivna och  ringlöftna kommer vara Jagälskar dig på  svenska  och allt känns så bra.....

Nu ska bara vulkanen och the council göra sin del för att göra detta möjligt, undera vem som böjer sig först för våran vilja.

• Fröken Strössel

Håller tummarna för er Kattpoet!

• Josssie

Nån som har tips på vad man kan använda för grönska för att dekorera blomsterbågen som ska stå över oss på bordet? Björkris går bort då flera är superallergiska. Fick tipset att ha eklöv men jag är osäker på om de hinner slå ut på två veckor. Ser mörkt ut. Är det fler som har en sån båge eller är det "ute"? Hur dekorerade/ska ni dekorera era platser på bordet? 

Nästa fråga: har ni E-dukning? Hur många platser har ni i så fall på honnörsbordet? Vi blir 90st inkl oss och tänkte ha 10 platser på honnörsbordet och sen 4 tungor ut, men det kanske blir trångt? Sliter mitt hår med bordsplaceringen. Detta var nog det svåraste av allt tror jag. {#lang_emotions_tongue_out}

• l8ol

Hej
    Vi har 60 gäster, 8 vid honnörsbordet, 18+18 på yttre borden samt 16 barn i mitten i E-tunga mao.  Räkna med min 60 cm/plats

• moule

vi är 64 totalt, 4 tungor.

Vi är 12 på honnörsbordet. Det beror ju på hur bred lokalen är...

• majsan801

Börjar sakta återvända till livet nu. Seriöst jag är bakis idag med och när man har 2 små kottar är det bara brutalt. Men det är väl därför inte man blir pigg får ju inte vila eller sova på natten heller.

Ja jag blev ju nappad i lördags blev sminkad och klädd som en geisha, så åkte vi till ett äventyrsställe där vi körde sumobrottning så jäkla kul. Jag VANN och nej de andra la sig inte de hade inte nån chans helt enkelt haha (tyngst i gänget)
    Sen tingade mig byta om till träningskläder och sa åt mig at börja springa det visade sig att jag skulle vara tvungen att göra ett minitriathlon (springa, cykla och rollerblades) de hade en tanke med att få mig bröllpsform haha. Efter det lunch hos en av tjejerna sen hade tagit dit en tjej som gav mig ryggmassage, ansiktmassage och behandling och avslutade med riktig pedikyr (UNDERBART). Efter det fick jag duscha och vi beställde thaimat. Sen singstar och slutligen helrör och champagne på krogen. På krogen fick jag ha klänning och slöja så det syntes ju att man hade möhippa. Drack skumpa från 9.30 till 03 så det kan förklara hur jag mår. Men en helt underbar dag med folk man bara älskar. Fantastiskt!!!

• Rapsbrud

jaao: Jodå, bilder kommer så småningom.

Shit vad det är svårt att koncentrera sig på jobbet när man bara vill sitta och titta på sina fina ringar hela tiden! Fick en flaska champagne av mina närmaste kollegor på jobbet idag, det var snällt av dem tyckte jag. Har bara jobbat där i 3 månader och är dessutom inhyrd som konsult, så det kändes extra gulligt av dem.

• l8ol

Å vi har just genrepat i kyrkan - det blev väldigt påtagligt! Tänk om jag börjar tokskratta ;)

Svar på tråden MAJ 2010 del 5