• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • patrikoannika

Jag vet inte om det är bröllopsnerver eller vad. Men jag är så ledsen över väderbrpgnoserna inför helgen. I går grät jag när jag såg att det skulle bli ösregn. Regn, regn, regn.... Jag som hade räknat med sol, eller i alla fall uppehåll. *suck*

Det känns hopplöst....

• snuttfia

Robi10 skrev 2010-05-12 00:22:43 följande:
    I lördags gifte vi oss. Vi hade en underbar dag, med mycket kärlek och många överaskningar. Ni får gärna titta i mitt galleri.

Åh, så fina ni var :) Vad roligt att se! Och vilken härlig prinsessklänning du hade, den klär dig jättefint!

• Martinaa
    patrikoannika skrev 2010-05-12 08:22:42 följande:
    Jag vet inte om det är bröllopsnerver eller vad. Men jag är så ledsen över väderbrpgnoserna inför helgen. I går grät jag när jag såg att det skulle bli ösregn. Regn, regn, regn.... Jag som hade räknat med sol, eller i alla fall uppehåll. *suck*Det känns hopplöst....
    Såja, klart du har rätt att bli besviken, men låt inte det förstöra din dag! Ni kommer att bli gifta ändå {#lang_emotions_wink} Var på ett bröllop förra sommaren, i juli, då det var som om himlen öppnat sig lagom tills det var tid för kyrkan.

Visst hade brudparet det lite besvärligt vid fotograferingen, men har ni en bra fotograf så löser han/hon det åt er ändå. För oss som gäster var det tråkigt att vi aldrig kunde stå utanför kyrkan och gratulera och kasta ris och så, utan istället springa till närmaste bil och åka direkt till feststället, men nu i efterhand så minns jag dagen som fantastiskt rolig och fin ändå. Inte sitter jag och fokuserar på att "oo va de regnade" utan jag minns "vad fina brudparet var, och vad rolig fest och vilken fantastisk dag vi fick dela med dem!"

Och så sägs det ju att regn på bröllopsdagen ger tur..

Nu ska vi iväg till feststället o prata med dem. Ska bli skoj!

• a n n a

Jag och min blivande spenderade våra första dater i regnväder och känner att blir det regn på bröllopsdagen så är det ännu ett tecken på "ment to be"...

Jag anser att det är ett val man gör - antingen påverkas man av vädret eller inte. Och iom att det inte går att påverka vädret så varför låta det påverka en tillbaka :D

• zamixla

Lägger in ett inlägg här. Vi gifter oss den 29:e maj i samband med vår dotters dop, så det är riktigt nervöst nu. 

Blir dock ett ganska litet bröllop, men klänning och ringar och min sambos kläder är klara. Det enda vi har kvar att ordna nu är bordsdekorationer och sådant, samt blommor. 

Färgtema blir röd och rosa. 

• Martinaa

Välkommen hit Zamixla! Lägger till dig på listan när jag sitter vid rätt dator! :)

Robi:

Åh va vacker du va! Jättefina bilder!

Då har vi varit på feststället och pratat med dem om både själva festen och om maten mm. Känns bra. Nu börjar man bli riktigt förväntasfull över kvällen! :)

Klockan två kom vår präst så fick vi träffa henne för första gången och så satt vi och fikade och pratade. Jag "varnade" henne för att jag kommer antagligen börja lipa redan innan vi kommit fram till altaret och när vi sedan började prata om nerver och nervositet, så frågade hon vad jag är mest nervös över. Jag svarade att det är just det här med tårarna och känslorna, främst då när vi ska stå vända mot varanda och säga löftena efter prästen. Då föreslog hon att vi kunde öva på det en gång, och jag stirrade på orden på pappret framför mig och började föreställa mig oss säga det där. Och så började jag bara gråta, bara utav det, haha. Fast jag skrattade liksom samtidigt, mest åt mig själv att jag är så himla lättrörd att jag börjar lipa bara jag tänker på det...! :P

Det blev ingen övning av löftena då, utan jag får nog börja göra det för mig själv, o sedan tillsammans med min kära blivande. Så ni förstår ju nu att när jag säger att jag är rädd för att börja gråta så menar jag verkligen det! {#lang_emotions_tongue_out}

• Hillena

Det där med att gråta är jag också lite nervös för. Gråter för minsta lilla :) Men vi fotas innan så egentligen spelar det ingen roll.

Martinaa - du undrade lite om tårta. Vi ska ha chokladbotten och jordgubbsmousse ovanpå. Det är faktisk min mamma och hennes man som ska baka den :) Kommer bli kanon!

Nu är det bara 2,5 vecka kvar för oss och vi har plitat ner allt på papper som ska göras :) Sååå spännade och vi längtar så till 29:e maj.

• Bluebride

Här är det bara 10 dagar kvar och jag sitter och skriver festprogrammen för hand just nu. Vilken tid det tar!

• Hillena

Oj vad du är flitig och skriver allt för hand! Jag är verkligen imponerad!!

• Josssie

Var också jätteorolig för vädret. Gifter oss den 22/5 och än har jag inte sett några prognoser. Vi gifter oss vid en bygdegård (borgerligt) och tanken är ju att vi ska vara utomhus så därför har det varit ett stort bekymmer. Skulle regnet ösa ner hade vi varit tvungna att vara inomhus på scenen och med alla gästerna sittandes på sina platser. Usch så ville jag verkligen inte ha det. Men nu har jag insett att rummet som ligger i anslutning till den stora salen där vi äter, gott och väl rymmer allihopa om vi ställer stolar som i en kyrka med en gång i mitten där vi går. Så nu känns det sååå bra. Nästan så jag hoppas lite att det regnar för det blir så bökigt med musiken om vi är utomhus hihi.

Har skrotat idén om blombåge över oss på bordet, däremot ska vi ha en stor blombåde á la trädgård (en sån man har tex över en grind) som vi ska fästa massor av vita ballonger i så den täcks. Eventuellt ska vi linda murgröna också, bara som utfyllnad. Tror det blir bra. Då ska vi ha den både som "altare" oavsett om vi är inne eller ute och sen får nån bära den till våra platser så den står bakom oss. Tror det blir fint med alla ballongerna, men det kanske bara är i mitt huvud haha. Kanske ser ut som hej-kom-och-hjälp.

Svar på tråden MAJ 2010 del 5