• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • DooDoo

Godmorgon!

Jag har inte varit inne här på länge, har inte riktigt orkat faktiskt.

Mkt med jobb och barnen och så ska man lyckas trycka in ett bröllop i allt, inte det lättaste ska jag säga.

Haft magkatarr men som gett med sig rätt ok iallafall, hade en ångestattack förra onsdagen då allt kom ifatt mig.

Denna veckan har jag legat i feber och otrolig värk i kroppens muskler men vaknade idag utan feber iallafall, hoppas hoppas det är på övergång nu.

Min bror och hans w2b hade något likande får någon vecka sedan och det håll i sig en vecka iallafall..

Jag har iallafall lyckats fixa lite denna veckan trots allt, brud makeup konsultion, vaning av ögonbryn , hämtat brudklänning på kemtvätten, strykt barnens kläder och lite dukar, packat ner inför dukningen imorrn i bygdegården, diskat champangeglas, köpte lite gröna växter till borden... lite småpill egentligen när barnen varit på dagis men som jag har blivit helt slut av..

Idag jobbar min käre m2b men min syster kommer upp från Malmö och kan hjälpa till lite, imorrn kl 10 ska vi träffa prästen (dagen innan dagen D). och Sen blir det full rulle till kvällen med att göra iord. bygdegården, hämta mat, tårtor fixa blommor, Johans väst..etc.. Lite systembolaget också, måste nog göra lite tillägg med alkoholfria alt.

Måste bara berätta: Jag fick tag i vår präst igår genom ett med. på hans mobilsvar, tyckte att vi väntat länge nog på att han skulle höra av sig, så fyra dagar innan vårt bröllop så lyckas jag få tag i honom och talar in med med. om att han ska viga oss nu på lördag kl.15 och att det vore trevligt att få träffa honom innan och ha en genomgång också.

Han ringer tillbaka efter en stund och det va tur att jag ringde för tydligen hade det blivit någon missuppfattningen mellan han och hans kollega så hade trodde inte att det va han som skulle hålla i den vigseln.

Men nu löste det sig iallafall och han kunde ju såklart hålla vigseln för oss, han verkade dessutom jättetrevlig i telefonen!

Oj vad skönt att skriva av sig lite!!

Ja just det, som pricken över i:et så har minstingen precis kräkts här hemma efter morgonvällingen, behöver ju inte betyda magsjuka men nog blir man orolig, han har haft det 8-9 ggr sedan det började i nov-dec.

Puss & Kram!!

• Emsan o Davve

Helena O: om du tänker spray-tanna dig på CatFlash i elsingborg så måste jag varna sig! Jag var där i fredags och skulle prova, det blev KATASTROF, jag grät, det var så ojämnt och mörkt...händerna var värst! Jag har fortfrande inte kunnat skrubba bort allt... så jag tänker köra Bus...

DooDoo: Håller tummarna att det inte är kräksjuka och vilken TUR att du låg på och ringde till prästen... All lycka med de sista förberedelserna

Idag ska jag och mannen göra en massa ärenden, så att man kan slappna av lite sista veckan... :) Och så ska vi trycka ut och pimpa vigselprogrammen.

Föresten om vi är ca 85 gäster, hur många vigselprogram tycker ni är rimligt att trycka ut?

Ha en fin dag brudar, Over and out..nu väntar sconesfrukost!

• Kattpoet

Cream tea, *dräggla*   Clotted cream, hallonsylt och ny bakta engelska scones, *mums* svenska scones är inte ens hälften så goda som engelska...

Fast jag vet vad söndags frukosten kommer att bli, denna söndagen  rockcakes, NOM:

• Martinaa

Hej coh tack för din rapport DooDoo! :) Nu är det nära. Verkligen TUR att du låg på och ringde prästen. Jobbigt att stå där utan prälle på lördag! ;)

Igår satte sig jag och mannen och försökte skriva ihop vitsiga gästpresentationer om alla gäster och det är banne mig inte lätt! Visst går det bra att rada upp fakta om någon, men att få till det skojigt? Vi var kassa på det båda två upptäckte vi. Ännu värre är det med respektive till kompisarna som man knappt eller inte alls känner. Har frågat några kompisar på Facebook och bett dem ge mig lite information om deras paartners så vi har nått att skriva i alla fall. Om de bara kunde svara också...! :P

• Emsan o Davve

Martinaa: Va bra att ni började nu, för det tar ett tag...det har varit det mest ångestfyllda hittills...just fr att man inte känner alla respektive och att man inte har det i egna händer..då en del är seeega på att svara...Lycka till och som sagt smart att börja i tid!

• HelenaO

Emsan o Davve:
    Vad trist att din spraytan blev dålig! Jag var där förra veckan, ville testa i god tid innan bröllopet, och jag blev hur nöjd som helst. Visst, samma kväll och dagen efter var man superbrun, men på dag 2 hade färgen lungat sig precis som de sa. Resultatet blev jättefint och jämnt, och först nu 7 dagar senare börjar färgen släppa och jag är lite flammig över bröstkorgen. Färgen blev inte helt jämn över knogarna, så nästa gång tar jag nog vaselin över hela händerna, men annars blev allt jättebra.

Jag vågar inte köra med BUS för då blir jag fläckig :(

• Martinaa

Bah, kan inte alla gäster ha lika långt namn?? :P Har skrivit ut alla gästers namn och klippt ut dem, för att sedan fästa fast dem på en större "lapp". Det ser lite olika ut för tex LINA och ANNA-CARIN.... :P Tänk om alla hade hetat Andreas och Jessica. De namnen är precis lagom, haha! {#lang_emotions_laughing}

Så ni fattar vad jag skriver om så ska det bli så här sedan brollopspyssel.blogg.se/images/2010/kort3_86568153.jpg

• CiaLovesAndreas

Martinaa skrev 2010-05-13 10:37:32 följande:
    Bah, kan inte alla gäster ha lika långt namn?? :P Har skrivit ut alla gästers namn och klippt ut dem, för att sedan fästa fast dem på en större "lapp". Det ser lite olika ut för tex LINA och ANNA-CARIN.... :P Tänk om alla hade hetat Andreas och Jessica. De namnen är precis lagom, haha! Så ni fattar vad jag skriver om så ska det bli så här sedan brollopspyssel.blogg.se/images/2010/kort3_865...

Jättefint!

• Martinaa
    CiaLovesAndreas skrev 2010-05-13 10:39:05 följande:
      Jättefint!
    Tack! Fast det där är bara ett första "utkast". De kommer inte se ut så sedan. Har gjort hållare som korten ska sitta i, men det kommer bild på det så småningom.
  • CiaLovesAndreas

Martinaa skrev 2010-05-13 10:45:55 följande:
    Tack! Fast det där är bara ett första "utkast". De kommer inte se ut så sedan. Har gjort hållare som korten ska sitta i, men det kommer bild på det så småningom.

Aha, det var inte illa!

Svar på tråden MAJ 2010 del 5