Godmorgon!
Jag har inte varit inne här på länge, har inte riktigt orkat faktiskt.
Mkt med jobb och barnen och så ska man lyckas trycka in ett bröllop i allt, inte det lättaste ska jag säga.
Haft magkatarr men som gett med sig rätt ok iallafall, hade en ångestattack förra onsdagen då allt kom ifatt mig.
Denna veckan har jag legat i feber och otrolig värk i kroppens muskler men vaknade idag utan feber iallafall, hoppas hoppas det är på övergång nu.
Min bror och hans w2b hade något likande får någon vecka sedan och det håll i sig en vecka iallafall..
Jag har iallafall lyckats fixa lite denna veckan trots allt, brud makeup konsultion, vaning av ögonbryn , hämtat brudklänning på kemtvätten, strykt barnens kläder och lite dukar, packat ner inför dukningen imorrn i bygdegården, diskat champangeglas, köpte lite gröna växter till borden... lite småpill egentligen när barnen varit på dagis men som jag har blivit helt slut av..
Idag jobbar min käre m2b men min syster kommer upp från Malmö och kan hjälpa till lite, imorrn kl 10 ska vi träffa prästen (dagen innan dagen D). och Sen blir det full rulle till kvällen med att göra iord. bygdegården, hämta mat, tårtor fixa blommor, Johans väst..etc.. Lite systembolaget också, måste nog göra lite tillägg med alkoholfria alt.
Måste bara berätta: Jag fick tag i vår präst igår genom ett med. på hans mobilsvar, tyckte att vi väntat länge nog på att han skulle höra av sig, så fyra dagar innan vårt bröllop så lyckas jag få tag i honom och talar in med med. om att han ska viga oss nu på lördag kl.15 och att det vore trevligt att få träffa honom innan och ha en genomgång också.
Han ringer tillbaka efter en stund och det va tur att jag ringde för tydligen hade det blivit någon missuppfattningen mellan han och hans kollega så hade trodde inte att det va han som skulle hålla i den vigseln.
Men nu löste det sig iallafall och han kunde ju såklart hålla vigseln för oss, han verkade dessutom jättetrevlig i telefonen!
Oj vad skönt att skriva av sig lite!!
Ja just det, som pricken över i:et så har minstingen precis kräkts här hemma efter morgonvällingen, behöver ju inte betyda magsjuka men nog blir man orolig, han har haft det 8-9 ggr sedan det började i nov-dec.
Puss & Kram!!