• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • Tattoo82

patrikoannika - Nääääee, va tråkigt!! Men man brukar ju bara vara sjuk nåt dygn iaf sen kan man ju smitta i ett par dygn till men det är ju inte hela världen.

• snuttfia

patrikoannika skrev 2010-05-13 19:26:22 följande:
    Det som inte fick hända, har hänt.... Dottern har kräksjuka!!!!!!!!!!!!!!! 2 dagar kvar.... Det kan man hinna bli frisk på, va?!

Neeej! Jag har faktiskt en kompis som gifte sig för nån vecka sen. Han fick det och svimmade på väg till kyrkan. Men så illa hoppas jag inte att det går såklart, ät vitpepparkorn och tvätta OCH sprita händer så fort ni rört nåt som kan vara smittat. Jag har klarat mig flera gånger på det. Mina barn får alltid det när jag ska ha tenta så jag brukar vara extra försiktig. Jag håller tummarna! Min kompis som fick det hade jättesnälla folk som fixade och trixade så att de fick gifta sig dagen efter istället.

Själv har jag precis idag åkt på ögoninflammation och har knallröda ögon med två dagar kvar till jag gifter mig. Jag är dock inte helt deppad över detta, lillebror försäkrar mig om att det går att photoshopa bort det om jag fortfarande är rödögd på lördag. Jag snattar av ungarans ögondroppar, de har haft det tre vändor nu...

• Martinaa

Usch va tråkigt med alla sjukdomar och inflammationer. Hoppas det löser sig för er alla och ni är pigga och friska på lördag! :)

• 23maj2009
    23maj2009 skrev 2010-05-13 11:52:11 följande:
      Jag ska ha ett vigselprogram per par.. det är ju lite meningen med att ha.. att de ska kunna samtala kring något och sätta ihop huvuden tillsammans..
    Martinaa skrev 2010-05-13 11:53:34 följande:
    Fast i kyrkan ska man väl inte samtala så mycket va?? Tror du tänker på festhäften. Vigselprogrammet är ju det man har i kyrkan med ordnigen över själva vigseln.

Haha.. ja jag hade bara festprogrammen i huvudet.. sorry..

Av vigselprogrammen.. tja ca 60 stycken kanske?

• Martinaa

Jag har svårt att bestämma mig för om vi ska ha ett vigselprogram per par eller per person. Vi kommer ha texterna till psalmerna i programmet så man slipper bläddra i psalmbok också. Sen är ju frågan hur många extra vigselprogram man ska göra. Det kan ju alltid komma några fler till kyrkan än de som är bjudna.

• Tattoo82

Martina (eller nån annan som kanske kan )

Jag har ditt underbara bröllopsbingo sparat på datorn. Men hur lyckas jag kopiera in det i festprogrammet jag försöker göra i publisher??

• Martinaa
    Tattoo82 skrev 2010-05-13 22:14:02 följande:
    Martina (eller nån annan som kanske kan )   Jag har ditt underbara bröllopsbingo sparat på datorn. Men hur lyckas jag kopiera in det i festprogrammet jag försöker göra i publisher??
    Arkiv - Importera Word-dokument och så väljer du bingo.doc. Testa om det blir bra, annars kan du få en publisher-fil av mig!
  • Tattoo82

Jag kanske har en väldigt gammal version? Finns inget sånt under arkiv. Sen försökte jag infoga textfil men då saknar jag tydligen nån konverterare?

• majsan801

Martinaa skrev 2010-05-13 22:01:51 följande:
    Jag har svårt att bestämma mig för om vi ska ha ett vigselprogram per par eller per person. Vi kommer ha texterna till psalmerna i programmet så man slipper bläddra i psalmbok också. Sen är ju frågan hur många extra vigselprogram man ska göra. Det kan ju alltid komma några fler till kyrkan än de som är bjudna.

Vi är 53 gäster men har gjort 60st vigselprogram då jag är helt aäker på att det kommer fler till kyrkan.

• moule

Vi är 64 gäster på festen och skrev ut 100 (!!) vigselprogram....

oups, antar att vi tänker olika... {#lang_emotions_tongue_out}

Den 22 Maj smäller det!
Svar på tråden MAJ 2010 del 5