• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • Martinaa

Å man bara myser när man läser den här tråden! Ena goda nyheten / trevliga berättelsen som avlöser den andra! {#lang_emotions_laughing}

Hillena - Låter som en fantastisk möhippa!

Bluebride - Mysigt med kattbebisar!! {#lang_emotions_sunny}

Kattpoet - Underbart!!

Rapsbrud - Förstår det! Så roligt att kunna återuppleva det med rörliga bilder om och om igen!

• jaao

Rapsbrud, härligt :) Jag har precis övertalat min blivande att hans pappa ska få filma, han har varit jätteanti.

Även jag fick möhippa igår :)

Hämtades vid elva av en kompis och ett cyklop hon hotat om ett tag. Vi åkte hem till henne och där väntade alla vänner, vi åt supergod lunch sen blev det dags för ögonbindel och bilfärd. Blev lagom nervös när jag fick på mig en overall! men det visade sig att jag skulle åka båt, en riktig offshore racingbåt! 90 knop kom vi upp i :)
    Sen satt vi mös i solen ett tag tills det var dags för bubbelbad och "tjejspel". Efter det gick vi och discobowlade, något jag aldrig gjort förut. Det var så kul :) Min snygga brudslöjja (som går i arv hos vännerna) lös neonblått Ja, sen åt vi supergod midag och efter det fick vi ett privatrum på krogen med egen bar där jag fick en kurs i att blanda drinkar. Sen sjöng vi (läs:jag) kareoke... usch och fy haha. Senare blev det uteservering i sommarvädret och avslutades med mera "tjejspel", kom hem halv fyra.

Jag är en riktigt fegis som utmanat mig själv att våga testa nya saker i år, 3 saker jag var rädd för klarade jag av under dagen och tyckte det var kul :) glad och stolt. Har världens sötaste vänner <3

• CiaLovesAndreas

jao,
    Låter som en jätterolig möhippa!

Idag har vi fått höra vår utgångslåt på orgel och det lät toppenbra!
    Vi fick även prova att gå altargången till vår ingångsmusik....var nästan så jag fick tårar i ögonen Hur ska det då inte bli på lördag??

• Rapsbrud

jaao: Min systers man filmade både vår vigsel och alla tal sen på middagen. Har bara sett vigseln än, men den hade han filmat jättebra. Så kul att ha det bevarat så man kan se allt igen!

• EmMagnus

Wow säger jag bara, vilken dag!!! Tror att det var Ananias som skrev så fint att man vill göra om det, men att man samtidigt vet att det aldrig kommer bli likadant igen.

Det regnade konstant hela dagen, men det var det ingen som brydde sig om så ni som är oroliga för vädret: Var inte det! Det finns inte en chans att hinna tänka på det.

Haha, vet inte vad jag ska skriva riktigt mer än att det var så fantastiskt underbart allting och att jag är avundsjuk på er som har det framför er!!! Se till att njuta hela dagen och se till att ni har folk runt er som tar hand om allt praktiskt så att ni bara kan njuta av varandra och av alla som är där för att dela er kärlek!

• CiaLovesAndreas

EmMagnus skrev 2010-05-16 21:12:00 följande:
    Wow säger jag bara, vilken dag!!! Tror att det var Ananias som skrev så fint att man vill göra om det, men att man samtidigt vet att det aldrig kommer bli likadant igen. Det regnade konstant hela dagen, men det var det ingen som brydde sig om så ni som är oroliga för vädret: Var inte det! Det finns inte en chans att hinna tänka på det. Haha, vet inte vad jag ska skriva riktigt mer än att det var så fantastiskt underbart allting och att jag är avundsjuk på er som har det framför er!!! Se till att njuta hela dagen och se till att ni har folk runt er som tar hand om allt praktiskt så att ni bara kan njuta av varandra och av alla som är där för att dela er kärlek!

Åh, vad härligt!
    Nu längtar jag ju ännu mer efter lördag!

• EmMagnus

Cia: Ja, gör det!!! Det är vekrligen värt att längta efter och som sagt inget kan gå fel.

• CiaLovesAndreas

EmMagnus skrev 2010-05-16 21:15:25 följande:
    Cia: Ja, gör det!!! Det är vekrligen värt att längta efter och som sagt inget kan gå fel.

Det jag är orolig för är att jag ska svimma. Mitt blodtryck är inte det bästa alla gånger. Annars så är det nog inget som jag direkt oroar mig för.

• Rapsbrud

EmMagnus: Vad härligt det låter!  

Nu har jag lagt upp lite bilder från vårt bröllop, titta i galleriet om ni är nyfikna!

• EmMagnus

Åhhh, det kan jag säga också... Jag var lite orolig för att vi skulle bli så känslosamma och att tårarna bara skulle trilla i kyrkan. Men när vi stod utanför och väntade på att få gå in så var det en helt galet skön känsla, att veta att man ska gå in där med mannen man älskar mer än allt annat och att i kyrkan finns alla dom som älskar en allra mest, vänner och släktingar. Inte en tår föll i kyrkan, däremot kunde jag inte sluta le, jag hade ett urfånigt clownsmile hela vigseln haha. Vill gärna se bilderna från kyrkan

Ett tips till er som ska gifta er snart, titta på alla när ni går in! Stirra inte rakt fram bara utan ta ögonkontakt med dom som är där, så häftig känsla att se alla le av kärlek och lycka. Bara det ger en galen lyckokänsla!

Svar på tråden MAJ 2010 del 5