• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • Martinaa

Åh, Snuttfia nu kom jag på en sak till! Den där västen som din lillkille har på sig, vart har du fått tag på den? Vi håller på att leta som tokar efter en silverväst till vår killnäbb som är fyra år.

• jaao

patrikoannika skrev 2010-05-18 21:29:05 följande:
      Jag har en massa konfetti i olika rosa nyanser. Stora som små. Diamantkonfetti, eller vad man kallar det. Sedan har jag en massa tygrosblad också i rosa.

Diamantkonfetti låter spännande :) Är intresserad!

Usch och fy, svensexan är på lördag och svensexe-gänget är osams, en vill en sak som de andra vet att min blivande inte kommer uppskatta och han väääägrar ge sig, trots att jag bett honom lägga ned planerna. Han hotar med att inte vara med alls om de inte gör som han vill och då faller alla andra planer för dagen också... blir jobbigt att hinna boka in något annat.... suck suck suck.

• Martinaa

Jaao

Men va tråkigt!! Varför vill man göra nåt som man vet personen i fråga inte gillar!?? Kan du prata med honom? Försök vända på det. Hur han hade tyckt om hans kompisar blev osams och höll på att sabba hans svensexa för att en person vill göra nåt som han inte vill? Om nu sånt biter på honom....

• CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Tack för du håller både tummar och tår!
    Ännu ingen som budat över oss. Så nu tycker jag att de kan sluta budgivningen

• snuttfia

Tack, vad söta ni är allihopa :) Jag är jättenöjd med bilderna, fast detta är bara 89 st av över 1000 (!) bilder han tog, har själv inte sett de andra. Så det fanns några att välja på...

Det var hård kristyr runt tårtan, såg också att den spruckit, antar att det var från när de monterade tårtan. Eller utkörningen kanske? Tänkte faktiskt inte på det innan jag såg bilderna så det var inte hela världen, men lite synd var det ju. Den var iaf supergod och det är ju huvudsaken Näbbklänningen är beställd från Kina och kostade 400 kr ink frakt. Tyckte jag fyndade rätt bra där. De var så fina båda mina två småttingar :)

Martinaa: Västen är beställd från Haléns och hade en kravatt med för en lagom slant. Finns i silver och champagne (som sonen har).

Trädet är förlagan till vårt gästboksträd som min lillebror gjorde åt oss. Vårt är lite enklare och så står våra namn i mitten och datumet. Sen har alla våra gäster gjort fingeravtryck i rosa och grönt som blad och blommor (typ ett körsbärsträd) och skrivit hälsningar i matchande pennor. Ska rama in den sen och hänga på väggen. Beställde den i samma storlek som morgongåvan till mannen som var en tavla med ett stiliserat brudpar på och så våra namn och datumet. Det blev jättefint och roligare att kunna se den hela tiden istället för att ha det i en bok som man sällan tittar i.

Cia: håller tummarna för er i budgivningen :) Lycka till!

• snuttfia

Jo, det var lite extra kul att vi gjorde ett körsbärsträd till gästbok, vi fick nämligen ett körsbärsträd i bröllopspresent av mannens jobb :)

• jaao

Martinaa skrev 2010-05-18 22:13:05 följande:
    Jaao Men va tråkigt!! Varför vill man göra nåt som man vet personen i fråga inte gillar!?? Kan du prata med honom? Försök vända på det. Hur han hade tyckt om hans kompisar blev osams och höll på att sabba hans svensexa för att en person vill göra nåt som han inte vill? Om nu sånt biter på honom....

Jag har försökt...flera gånger *suck*

• CiaLovesAndreas

snuttfia,
    Tack för att du håller tummarna!
    Ännu har ingen lagt över oss, dock så är det några som bett om en visning imorgon...*suck* Hoppas hoppas att de inte vill ha det!!

Idag ska troligtvis förlovningsringarna lämnas in  

• HelenaO

Jaha... 3 dagar kvar. Och nu så är man superfökyld med hals och huvudont. Snygg tajmning. Så nu blir det till att vila sig i brudform och dricka massa med honungsthe :) Längtar massa till lördag!

• Loveyoutoo

Idag har jag köpt två tårtfat! Har länge funderat på att hyra en tårtställning! Men nu har jag bestämt mig för att köpa tre tårtfat. Två med lägre fot till chokladtårtorna och ett med högre fot till den vita tårtan som vår caketopper ska stå på. Gott att jag hittat två av tre!

Kanske har Åhlens några fina också!

Hoppas att du blir frisk snart HelenaO!

Svar på tråden MAJ 2010 del 5