• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • Hillena

Lycka till alla brudar idag! Hoppas ni får en underbar dag!!

Idag är det 3 veckor kvar för oss. Sambon ska på svensexa om några timmar bara men han ligger i sängen och sover så gott :)

Nu ska det fortsättas med planeringen för min del!

I torsdags var jag hos min mammas bästa väninna för att göra provuppsättning. Hon har arbetat som frisör och ville göra det gratis men vi gjorde fyra uppsättningar och jag blev inte nöjd. Gick här hemma och funderade på det igår och har bestämt mig för att ringa henne och säga att det inte blev som jag tänkt mig och att jag ska till min vanliga frisör istället. Men sååå jobbigt det känns att ringa det samtalet!! Jaja, det är min dag och allt måste kännas bra för mig.

Ananias - skönt att allt känns lugnt idag, det är ju precis så man ska känna och bara njuuuut av dagen!

• Bluebride

Ananias skrev 2010-05-06 23:19:07 följande:
    Martinaa- TACKBluebride-ja de hör nog av sig snart..verkar inte som de hör av sig så långt innan.Vi fick inte spela egen mucik i kyrkan, alltså från skiva. de sa attd ehar det som policy att de ska vara levande musik. verkar vara så på många ställen. men hoppas ni får det =)anuttfuia-vi ska också ha änglagård ut..den är riktigt glad o pampig=)ikväll har vi packat godis påsarna till fiskdammen, gjort klart bordsplacerings arken och planerat all packning till ungar o vad man ska ha med sig vart osv..känns som det blir ett rejält projekt att hålla sig på benen på lördag=)

de har hört av sig. Musiken är också ett bekymmer, blir väl antagligen att få välja något annat. Gubben å jag får sitta nästa helg och tänka lite. Har prästsamtal den 18e.

• Bluebride

gutebrud10 skrev 2010-05-07 12:50:54 följande:
    Lycka till alla i helgen!!Har inte varit ett dugg nervös innan men när jag sitter och läser här att det faktiskt finns några som gifter sig imorgon, blir jag lite panikslagen, om en vecka är det dags för oss. På tisdag åker vi till Gotland och då ska allt vara färdigt (som kan va färdigt innan) och den blivande jobbar hela helgen och allt är inte färdigt... kom på igår att just det ja vi ska fixa välkomstdrinken och glas själva, kanske dags att ta tag i den biten nu och vals har vi inte tränat alls (vet visserligen inte ens om det blir vals el bara "tryckare") och har inte heller någon låt vi vill dansa till. Någon som har något förslag?Måste berätta om en ganska obehaglig upplevelse som hände förra veckan när jag och min syster va på Kreta.Vi va på väg hem efter en kväll på stan, kl var ca 01.00, då syrran blev sååå kissnödig och va tvungen att sätta sig i buskarna. Strax bakom oss gick det 2 killar som följde efter oss in på stigen vi gick in på. Vi trodde bara att de skulle kolla att allt va bra med oss men de bara stod där och glodde på mig i ca 5 min. Vi försökte få dem att gå men rätt som det va sträckte den ena killen ut armen och tog min handväska, jag höll i den ganska hårt och blev skitförbannad och ryckte tillbaka väska och skrek nått i stil med va fan gör du din jävla idiot. Han släppte väskan och började hysha åt mig att va tyst och strax därefter tog han fram en kniv ur fickan, kan säga att då sprang vi för allt vi kunde. Som tur va så följde de inte efter, då vet man inte hur det kunde gått för jag ramlade säkert 3 gånger.Vi kom undan med blotta förskräckelsen och några rivsår på benen från snåren vi sprang igenom. Fatta att jag mådde dåligt efter det, kunde ju bara tänka vilken tur vi hade. Och detta hände bara 2 veckor innan bröllopsdagen.Nu är det bara att hålla tummarna för att allt som har med bröllopet att göra kommer att gå super istället.

Gud så hemskt. Vilken stad var ni i på Kreta?

• Bluebride

Jag har fullt upp egentligen. Jag måste göra två nya placeringskrukor och sen lacka alla 32 krukor. Måste göra alla festprogram och så klippa till alla löpare och nåla dem, sy dem får jag göra under veckan.

• Bluebride

jag är rädd att jag kommer få min mens i samband med bröllopet

• CiaLovesAndreas

Nu är sambon kidnappad

2 veckor kvar idag och det känns som att det mesta är under kontroll.

Hoppas att ni alla som gifter er idag får en underbar dag!

• a n n a

idag om en vecka sitter jag och blir sminkad - hurra!

• Zavannah

Idag blev min sambo oxå kidnappad {#lang_emotions_smile} Hoppas dom får en rolig dag - det verkade så hittills iaf hihi. Jag fick min möhippa förrförra helgen och den var helt underbar {#lang_emotions_smile}

Prick en vecka kvar idag! Hoppas alla ni som gifter er idag får en fantastiskt underbar dag!!

• Kattpoet

Fortfarande inte  fått laga rätt att gifta oss.

• Fröken Strössel

Lycka till alla ni som gifter er idag!

Svar på tråden MAJ 2010 del 5