Inlägg från: Martinaa |Visa alla inlägg
  • Martinaa

MAJ 2010 del 5

Ananias skrev 2010-03-04 13:34:30 följande:
    hej alla..missat mycket på sistone för vi har flyttat o blev sjuka pp kuppen=(men nu e ja tillbaka=)hade ännu en mardröm inatt..att ja fick en impuls att klippa mig kort och när ja klippt halva håret (själv) kom ja på att ja hade ju sparat ett år för att ha långt på bröllopet...PANIK: så ja tog hårtussen o sprang till frissan o hon tröstade mig med att ja hade ju hälften kvar så lite lockar skulle vi nog få till..o så tejpa fast resten av de ja redan klippt=) ha ha
    Hahaha!! Vilken dröm! Man är bra lättad när man vaknar sen!

Har pratat med vårt festställe nu och vi ska dit på tisdag för att börja prata lite om menyn och bordsplacering och dukning och sånt. Sen ska vi nog åka och kika på kläder till mannen på måndag! :D

Jag velar så om solning. Jag solade en del förr, men så slutade jag och är egentligen lite emot det numera, men jag vill ju inte stå på dagen d och vara "blåblek" som någon uttryckte det. Har testat Dove lotion med färg också men var inte så nöjd med det. Går aldrig få till det bra på händerna, som riskerar att bli fläckiga eller orangea typ...
  • Martinaa

Jag ser manikyr lite som ett måste! Dina händer kommer synas. Folk vill titta på din ring, de tittar på brudbuketten och samma saker kommer bli förevigade på bilder. Då skulle inte jag vilja stå där med ojämnt långa och omålade naglar :P
    Jag önskade mig presentkort på manikyr i födelsedagspresent så det kommer jag inte behöva betala *smart!*. I julklapp fick jag ett presentkort på frisörsalongen där jag ska fixa håret. Täcker inte hela kostnaden dock, men en bit på vägen iaf. Tips för er som fyller år innan maj!

• Martinaa

Snuttfia:
    Jag fick presentkort på Take Care (hittar ingen hemsida) som ligger på Sparregatan. Vet inget om det, vet inte ens vart det ligger (men enligt karta så är det centralt iaf). De har även pedikyr och vaxning av ben, armhåla och ansikte. Så jag går nog dit för fler anledningar tror jag :)
    Naglarna ska jag fixa på fredagen innan. Kanske skulle ringa och boka snart?

Man kan ju fixa naglarna på Mist i stan också (mittemot Åhlens). Har gjort det där en gång, och visst var tjejen duktig men jag tyckte hon var lite tyken så jag kommer inte gå dit igen.

• Martinaa
    Rapsbrud skrev 2010-03-04 18:55:35 följande:
    Martinaa: Haha kul att du skriver tyken, har kompisar som bor i Skene som har bott i Borås innan så det har man hört några gånger...
    Haha. Jag är från Småland från början och ordet "tyken" har jag haft med mig redan från barnsben, så det är faktiskt inte Borås som lärt mig.

(för alla icke smålänningar och boråsare så betyder tyken typ kaxig, otrevlig).
  • Martinaa

Sitter och skriver en liten kärlekstext till min blivande nu. Jag läste i en annan tråd för länge sedan om en brud som bytt ut mittuppslaget i festhäftet i sin mans festhäfte, och där lagt in en personlig text från henne till honom. Jag tyckte det var ett himla bra tips, så det tänkte jag sno. Så nu sitter jag och skriver om varför och hur mycket jag älskar min sambo, som han ska få läsa under middagen. Självklart ovetandes om det tills han själv bläddrar genom häftet och upptäcker det...
    Kanske nåt som ni andra vill göra också? :)

• Martinaa

Nu ska vi se om jag minns rätt namn här...

Hanna, jättefina klänningar men jag röstar på nummer 2 (den med spets nertill och inte tyll).

Ayle: Superfin klänning och jag håller med Snuttfia, vilka jäkla former! (o nä, jag stöter inte på dig, haha).

Rapsbrud:
    Jättesöta inbjudningar! :)

Sköldis:
    Gå in på "min sida" och till ditt galleri så ska du kunna ladda upp bilder. Sedan måste du dock se till att galleriet ska vara synligt under... eeh.. inställningar nånstans. Vi vill ju se din ring ju!

• Martinaa

Kom på att idag är det tre månader kvar för mig och gubben! Det känns både roligt och lite skrämmande... Längtar ju som en tok, men lite stressande också. Får hoppas att vi får ordning på allt i tid.

• Martinaa

a n n a:
    Jättesöt tiara!! Jobbar inte din man som eeh... typ nånting som gör att tiaran som hette "Löjtnantshjärta" passar lite extra?? Eller är jag helt ute och cyklar nu??

Cia:
    Jag har lurat lite på det också, till kyrkan får ju gärna fler personer komma...

• Martinaa
    patrikoannika skrev 2010-03-07 16:40:39 följande:
    I dag har blivande mannen pysslat. Jag har INTE tålamod med sånt, så det får han göra. Placeringskort och framsida till festhäfte har han gjort. Kika in i galleriet om ni vill.
    Haha, oj, jag är imponerad! Snyggt blev det ju också!
    Min kille fick testa att klippa ut ett hjärtpar som är på framsidan av våra inbjudningskort. Nog att han gjorde det noggrant och bra, men ett var bra för honom, sen hade han tröttnat och återvände till sitt dataspel, haha. Här är det jag som pysslar! Just nu har jag börjat vika lite askar som vi ska ha på tallrikarna och lägga favours i (en chokladbit eller två). Hittade mall och sånt här www.brudobrollop.se/manadsarkiv/gor_sjalv/jan_03/jan_03.html

Jag är så glad för igår fick jag ett sms av min "mellanbrorsa" (har tre stycken) där han skrev att hans fyraårige son gått med på att vara brudnäbb tillsammans med min andra brorsdotter. Han är väldigt blyg av sig och har totalvägrat när vi frågat innan, men nu hade han alltså gått med på det! Sen om han vågar när det verkligen gäller är ju en annan femma. Båda två är lite blyga av sig (speciellt killen), så vi kanske inte får nån brudnäbb över huvudtaget, men jag hoppas hoppas att de vill och vågar gå med oss även när alla främlingar kommer vara där i kyrkan. Det hade varit såå sött att ha en kille och en tjej som gick där och höll varandra i handen!
  • Martinaa

Förresten, jag skickade ett sms till min kompis häromdagen och frågade henne om hon var intresserad att göra en typ av "Secret Box" ihop, fast själv. Jag är fotointresserad så jag iaf en hyffsad kamera vi kan använda, och det tyckte hon lät skoj. Jag tänkte om man kan boka ett rum på typ Grand Hotell i stan för typ 2-3 timmar bara och ta korten där. Lite roligare än att sitta hemma i tv-soffan liksom... Får ringa och höra med deras receptionschef imorgon.
    Då skulle vi kunna ta lite bilder på varandra och framkalla och sätta in i ett litet album. Perfekt som morgongåva för mig och ettårspresent för henne (de firar ett år två dagar efter vår vigsel, på vår treårsdag! ). Förhoppningsvis ett lite billigare alternativ än att gå till fotograf!

Svar på tråden MAJ 2010 del 5