Inlägg från: Martinaa |Visa alla inlägg
  • Martinaa

MAJ 2010 del 5

a n n a:
    Ahaaa, coolt!

• Martinaa

Hej på er!
    Nu är jag precis hemkommen från stan. Gick först till en annan frisör och bokade in mig där. Imorgon ska tjejen som då ska fixa mig ringa och så ska vi prata om hur jag vill ha det osv. Det viktiga för mig var att provsminkning ingår.
    Efter att jag hade en backup gick jag till stället där jag ursprungligen tänkt fixa hår och makeup, för att fråga om provsminkning. Jag tror inte det normalt sett ingår, men jag lyckades nog fjäska till mig det. Tycker det är viktigt, för jag vill ju inte känna mig obekväm med sminkningen på min bröllopsdag! Nu var "min" frisör på semester men hon jag pratade med fixade det åt mig samt bokade in ett datum för provsminkning. Så då löste sig det i alla fall! :D

Sedan hann jag prova en axelbandslös BH också innan sambon kom ner och mötte upp mig. Vi gick in på Smycka med min ärvering och diskuterade fram en ring som vi båda kände oss nöjda med. Så nu är vigselringen beställd, wiho!!
    En middag på stan med min älskade och sedan var vi inne och pratade med en florist om brudbukett och kom fram till ett förslag vi kände oss jättenöjda med så vi kommer med stor säkerhet beställa därifrån. Praktiskt också att hämta upp brudbuketten mm ca 50 meter från min frisör, hehe!

Både floristen och herren inne på Smycka var så himla trevliga och hjälpsamma så det kändes toppen! En bra bröllopsdag idag! Imorgon ska vi provsmaka tårta och sedan förhoppningsvis prova kläder till sambon! Såå skoj att det börjar hända lite nu! :D

Annil:
    Jag kunde också känna mig stressad, men sen kan man fixa massor på bara några dagar (se bara på mig, hehe) så känner man sig i fas igen! Hur långt har ni kommit, eller vad känner du att du ligger efter med?

• Martinaa

Idag var vi och hämtade fyra tårtprover hos konditoriet som vi smakade lite senare. Det var moussetårtor allihop och jag var väl helt ärligt lite besviken på dem. Eller, de var goda, men just själva moussetårta i sig var inget som imponerade på mig. Men sambon vägrar ha "vanlig prinsesstårta" så jag får väl vika mig då! :P

Sedan åkte vi ut till en "festboutique" i stan för att kolla på kläder till sambon. Vi har försökt ringa för att boka tid, men inte fått nåt svar så vi chansade och åkte dit ändå. Hon hade inte tid för provning åt oss, men hann visa oss lite olika modeller och färger så vet vi ungefär vad vi ska prova sedan. På måndag fick vi tid! :)
    Har dessutom bokat tid för naglar och vaxning dagen innan.

• Martinaa

Sköldis:
    Jag köpte på Din sko för 249:-!! Jag kan heller inte ha höga klackar så jag är helnöjd med de här dinsko.se/Dam/Farger/Vit

Ingen speciell, utan en väldigt enkel sko, men de kommer ju knappt synas ändå. Ska eventuellt "pimpa" dem lite med nån rosett eller så, min kompis är bra på sånt! :)

• Martinaa

Tattoo:
    Jag tror jag kommer vara hos min frisör klockan åtta på morgonen! Hade ju varit skönt med sovmorgon en sån här dag, men icke... Kommer ju dessutom antagligen inte sova en blund den natten så kommer väl svimma lagom tills vi kommer till kyrkan! :P
    Ang fotograf så leta efter nån som har fotograferande vid sidan om och inte som yrke om du vill komma undan billigare. Det hittade jag, och vi kommer dessutom få bilderna digitalt vilket var det jag var ute efter i första hand. Hur mycket nytta har man med tio framkallade bilder i album endast liksom?
    Kolla upp om din stad har nån fotoklubb och fråga om det finns någon där som är intresserad? Där kan det finnas jätteduktiga fotografer! :)

• Martinaa

Tattoo:
    Du kan ju alltid maila och be om lite "arbetsprover" men var lite försiktig så du inte väljer en allt för amatörmässig person. Jag gillar själv att fotografera och har blivit tillfrågad både två och tre gånger om jag kan fotografera under bröllop och jag har totalvägrat. Det är ett STOOORT ansvar att dokumentera en så pass stor händelse och man har bara en chans, finns inget "ta om någon annan dag" så det vill inte jag ha på mitt samvete :P
    Pratade med ett kompispar för ett tag sedan som gifte sig förra året och de anlitade en tjej via kontakt som de hört kunde ta bra bilder, vilket visade sig vara en glad hobbyfotograf, precis som jag. Bruden ångrade det och rådde oss att lägga lite mer pengar på att hitta en vettig fotograf och inte bara nån "med bra kamera" för det krävs en del att kunna fånga alla händelser och den där speciella känslan.

Sökte lite på blocket på fotograf och Uppsala med angränsade län och fick upp lite olika alternativ. Nu vet jag inte alls vilken prisnivå du vill lägga dig på men de jag hittade som ändå verkade seriösa så bland annat:
    www.emotionshots.se/
    www.brobergfoto.se/index.html

Hoppas du hittar en bra och inte allt för dyr fotograf till slut! :)

• Martinaa

Rapsbrud:
    Å va skoj! Kul att alla kan komma! :D Hur många gäster blir ni?
    Spännande också att få höra solosångerna! Vår ena "solist" har nyligen flyttat till Visby så vet inte om hon kommer kunna öva ihop med den andra "solisten", eller hur de tänkt det. Jag tror nog de löser det bra ändå, men men...

• Martinaa

Sitter och letar hotell i Milano just nu. Sambon fyller 30 efter påsk och jag funderar på att ge en liten resa i present, som vi kan åka på direkt efter bröllopet (måndag-torsdag). Har hittat flyg med RyanAir för under tusenlappen t.o.r 2 pers, och verkar som jag kan hitta hyffsat hotell för inte allt för stor peng också. Ska ju ändå betala det själv, fast får nog lite sponsring av min familj också. Bättre de är med och betalar på resan än att behöva springa och leta present på stan! :P

*en timme senare*

Oj, glömde visst trycka på Posta inlägg, haha.
    Nu har jag bokat hotell! Väntar med flyg tills jag vet att presenten blir uppskattad! Spännnade...

• Martinaa

Tattoo:
    Tycker du ska slå till på en gång!! Han hade ett väldigt fattigt portfolio men jag tycker ändå han verkar seriös och duktig.

Usch så tråkigt med din farfar Vi får hoppas på ett mirakel.

Svar på tråden MAJ 2010 del 5