Inlägg från: Martinaa |Visa alla inlägg
  • Martinaa

MAJ 2010 del 5

snuttfia skrev 2010-03-08 13:07:59 följande:
    Asch då, idag skulle vi och prata med de som har festlokalen om mat och annat. Men så pajade pannan i morse och även om reparatören lovade vara här i tid så är han såklart inte det och jag måste nu ringa och ställa in. *surar*
    Haha, då ringer jag och ser om vi kan komma istället då? Vi ville komma idag men de hade inte tid för oss idag så vi ska dit imorgon istället :P
  • Martinaa

Cia:
    Väggord är sååå snyggt! Dock inget min m2b skulle uppskatta så mycket (även om budskapet självklart är jättefint), tror det skulle vara mer för min del, men vet inte hur inredningsintresserad din kille är

Nu har jag precis beställt halsbandet jag ska ha. Det var Fröken Strössel som tipsa om det om jag inte minns fel? Så här ser det ut iaf! www.jo-line.se/images/bilder_butik/30q3_zoft_x512x340.jpg

• Martinaa
    Kattpoet skrev 2010-03-08 16:02:14 följande:
    Cia, varför engelska och inte svenska?Oki, jag bara saknar att se det svenska språkets användas, jag har börjat kalla min skotska fästman mitt eget älskade skäggmiffo när vi pratar för jag saknar svenskan.Från nu och till evighetenfrån här och till sista andetagjag lovar att hålla dig kärvårda vårt liv varje dag.Från nu och till evighetenfrån varje minut till sista sekundjag lovar att vara dig trogentills du och jag sover i samma lundFrån nu och till evighetenför nu är jag din.lovar jag att älska, vård och uppskattaden man jag valde till min.meow 2010
    Åh va fint! Det kan hända att jag snor den... om det är okej?
  • Martinaa

Idag ska jag och "mannen" till vårt festställe och kolla lite, prata lite meny och sånt. Igår var det tänkt att vi skulle åka och prova kläder åt honom också, men de svarade aldrig när vi försökte ringa dit. Vet inte om man måste boka tid, men tänkte att det kändes bäst att ringa dit först. Får bli nästa vecka nu då...

Igår var jag och dansade Zumba! De har börjat med såna klassar på badet här i stan så jag drog med en kompis och skulle testa. Det var...svettigt!! Mycket rumpskak, men roligt var det! Det får det nog bli fler gånger av.

Alla pratar om skor och underkläder och jag får nästan lite panik när jag läser om alla inköp. Just de här sakerna har jag ingenting av ännu. Kanske skulle ta ett varv i stan i eftermiddag när jag ändå är där...?

• Martinaa
    Avalon75 skrev 2010-03-09 11:49:15 följande:
    Åh nu såg jag att de även har "Wedding Band" i Lissi-kollektionen; det borde väl vara strumpebandet?
    Ja, de har strumpeband också. Det visade de mig när jag var där och provade i höstas
  • Martinaa

Vi kommer nog sätta in en annons i tidningen. Det var på så sätt jag fick veta att en gammal klasskompis till mig skulle gifta sig så jag kunde skicka ett telegram och gratta! :)

Snuttfia:
    Visst är föräldrar bara helt fantastiska ibland? Härligt att få dörren fixad! :)

Vad roligt att läsa hur ni träffades. Jag måste ju också dela med mig lite då
    Jag flyttade till Borås efter gymnasiet (-02) för att plugga, och genom en ny klasskompis träffade jag Johan. Han föll pladask direkt medan jag inte hade det minsta intresse och fick vänligt men bestämt tacka nej. Vi träffades lite till och från på fester via klasskompisen och sommaren 2005 erkände Johan återigen att han hade känslor för mig, men som inte var besvarade denna gången heller.
    Det dröjde till våren 2007 innan det hände nånting. Jag hittade av en slump en av Johans favoritfilmer på jobbet (jobbar i butik), en riktig kalkonrulle som vi kollat på på en fyllefest ett år tidigare, så som en kul grej köpte jag den som födelsedagspresent. Pratade med honom på msn och sa att han kunde komma in till jobbet och hämta en present. Det var då, när han stod där på mitt jobb som det bara...slog mig att "sjutton va söt han är egentligen..." och så var det igång. Vi träffades ute strax efter det och dejtade några gånger och blev tillsammans 7 juni 2007, förlovade oss 7 juni 2008, han friade 7 juni 2009 och vi gifter oss 5 juni 2010!
    Jag var lite svårflörtad, men GUD va tacksam jag är att han klarade av att "vänta" på mig i över fyra år, haha!

• Martinaa

Var förresten och pratade med vårt festställe idag, och började prata lite om menyn, dukning med mera. Känns riktigt bra och jag tror vi kommer få en toppenkväll där!

Gick en runda på stan sen och hittade faktiskt ett par skor. De finns i galleriet. De är väldigt enkla, inget märkvärdiga alls, men hade rätt klack. Högre än så kan jag inte ha. Har pratat med min kompis som brukar "pimpa" sina kläder med kedjor, nitar och allt möjligt, om hon kan hjälpa mig att fixa nån fin detalj på skorna! :)

Var även på jakt efter underkläder. Hittade en söt på Lindex, men självklart inte i rätt storlek. Hittade en annan i rätt storlek på en annan underklädesbutik, men den kostade 899kr (!!). Det är ju alldeles för mycket för mig, men hur mycket lägger ni på underkläder??

• Martinaa

Iiih, nu har jag precis skickat iväg ansökan för ett nytt jobb. Håll tummarna för mig! :S

Det där med gördel har jag inte heller tänkt på, men det lät ju som en himlans bra grej Jag tog ut min klänning ur garderoben igår för att jämföra färgen med skorna jag köpte (passade skitbra) och att stå och hålla den i galge var TUNGT! Så om nu gördel underlättar vore det ju bra, samtidigt som jag blev väldigt varm i bara klänningen när jag provade. Känns inte som om jag vill ha mer tyg än nödvändigt på mig...

Idag satt jag och räknade på hur mycket papper det kommer gå åt till festhäftena. Kom fram till 960 A4-blad.. och en hel del bläckpatroner. Så jag ringde till två olika tryckerier i stan för att höra vad det skulle kosta på ett ungefär att trycka upp dem. Ena tryckeriet svarade typ 2500:-, det andra hade räknat det till ca 6-7000! Jag får nog skriva ut det själv ändå! :P

• Martinaa

Välkommen hit ni nya! Så kul att det fortfarande kommer hit nya! Sitter vid fel dator nu så kan tyvärr inte lägga upp er på listan, men hojta på mig igen om jag missar nån. Ska försöka fixa det i helgen!

Vi ska ju vara på samma ställe som Snuttfia, så den där trappan diskuterade vi också när vi pratade med kocken på stället i tisdags. Vi ska nog använda den om det blir dåligt väder. Vid fint väder hoppas jag att gästerna minglar runt i hallen och trädgården utanför så vi kan glida upp i en fräsig bil på gatan!

Sitter här med mina bröllopsskor på mig nu. Tänkte försöka gå in dem lite och förhoppningsvis få dem riktigt bekväma tills det är dags att ha på dem "på riktigt".
    Idag fick jag dessutom hem mitt halsband som jag ska ha på mig! Bild finns i galleriet.

• Martinaa
    Ananias skrev 2010-03-12 21:49:31 följande:
    suck tyckte ja var ute i så god tid med hindersprövningen..men vad hjälper det när man har en förvirrad karl. första omgången fyller han inte i alls utan bara skriver under,...när vi får hem papprena igen fyller han i ALLA rutor ,,dvs att han varit gift tidigare OCH att han försäkrar att han inte varit det...suck...så ja började undra vart papprena tagit vägen nu o när ja ringde var det en spydig snubbe som bara sa att din tilltänkta får ta o bestämma sig hur han ska ha det...så nu fyllde ja i dom ,,,hoppas allt stämemr denna gång. tur man va ute i god tid=)
    Haha!!
    Förlåt, klart det är jobbigt, men kan inte låta bli att fnissa åt det där lite!
Svar på tråden MAJ 2010 del 5