Inlägg från: Martinaa |Visa alla inlägg
  • Martinaa

MAJ 2010 del 5

Hej och välkommen hit Josssie! Självklart får du vara med här! The more the merryer (eller hur det nu stavas...!) Lägger upp dig på listan inom kort!

Härom natten drömde jag att vi hämtade vår vigselring. Den var JÄTTEFUL! De hade satt dit två extra stenar bredvid "huvudstenen" (har beställt en enstensring) och huvudstenen satt i en kloinfattning jättehögt upp så det såg inte klokt ut. Var minst sagt besviken, och lika lättad när jag vaknade, haha.

Har jag tid över på kvällen blir det en del vikande för min del. Viker små pappersaskar till varje gäst som jag ska lägga nån liten chokladbit i eller så. Tyckte det var en bra idé innan jag började, nu när jag klippt ut och vikt si så där 35-40 askar är det inte lika roligt längre, haha.

• Martinaa

Snuttfia:
    Vart ska du fixa det nånstans? Jag trodde faktiskt det var dyrare... Jag har hittills solat tre gånger, hade tänkt köra varje söndag fram till bröllopet, men om du ger tumme upp för airbrush så kanske man skulle testa det?? :)
    Vad betyder halvkropp förresten? Är det midjan och neråt, midjan och uppåt eller kanske bara högersidan??

• Martinaa

Hmm, tur man kopierar hela inlägget med jämna mellanrum, för nu laddades sidan om och mitt inlägg försvann. Ctrl+A, ctrl+c osså ctrl+v så fortsätter vi där vi sluta då! :P

Får jag be att få komma med dagens första tips till alla brudar? SLUTA OROA ER!
    Jag förstår er, jag är själv perfektionist och vill ha den "perfekta dagen" där alla trivs som fisken i vattnet och allt bara flyter på och solen skiner och alla är glada, MEN det är bara att inse att allt kan man inte styra över och det ÄR inte hela världen om inte allt blir PERFEKT.
    Till exempel, självklart vill man ha fint väder och sol på sin stora dag, men här har vi ju faktiskt ingenting att säga till om. Jag var på ett bröllop i somras, i juli, och då tror man ju att man kan förvänta sig sol. Icke sa nicke, det SPÖREGNADE hela dagen. Självklart var det tråkigt att brudparet aldrig kunde "komma ut ur kyrkan" och få grattis och riskastning och allt det där, men resten av dagen var vi ju faktiskt inomhus och vet ni vad? De blev ju faktiskt gifta ändå! Jag som gäst hade jättetrevligt i alla fall.
    Efter det här så försöker jag ställa in mig på att det KOMMER regna på vår dag, på så sätt kan jag bara bli positivt överraskad!

• Martinaa

Suck, nu börjar jag bli riktigt trött på det här att sidan laddas om helt plötsligt! *morrar lite*

Cia:
    Vad spännande med hus!! :D Har ni varit och tittat på det eller bara sett det på nätet? Ska ni buda? Lycka till i alla fall!
    Jaao:
    Vad är det för "regnalternativ" ni har?? *nyfiken*

• Martinaa

Cia:
    Åh va roligt!! Håller tummarna för er!

• Martinaa

Ananias:
    Jag kommer nog göra bordsplaceringen ganska "ojämnt", dvs ibland får par sitta mittemot varandra, ibland bredvid och ibland särade på (fast med gemensamma kompisar så inte "ensamma") beroende på hur jag kommer få ihop det så man kan få in singlar och lite nytt folk. Kommer inte följa några direkta regler och det nu finns sådana, mer än att försöka hålla vartannan kille vartannan tjej och tjejen till höger om killen.

• Martinaa

Hihi, min värdinna ringde nyss och vi pratade lite. Inte för att vårt värdpar varit OINTRESSERADE men de har väl inte direkt gjort något direkt engagerande ännu, så jag blev glad nu när hon frågade efter en komplett gästlista med kort info om vem det var och telefonnummer till alla. Det innebär att de har numret till alla som eventuellt skulle vara med på möhippa och svensexa! :)

Undrar om det blir hon som kommer styra ihop något... Mina äldsta vänner är inga som skulle dra ihop något sådant, så var först tveksam över att jag skulle få nån, men det finns nog andra som kan göra det, men som jag egentligen inte tycker är deras uppgift, men vi får väl se!

• Martinaa

Jaao:
    Jag förstår dig! Vi har också önskat oss bidrag till resa just för att vi inte VILL HA massa brödrostar och glasskålar och vaser. Vi kommer nog få en del sånt ändå, vi får väl se...

• Martinaa

Snuttifa:
    Antar att du kopierade det inlägget massa gånger??
    Ang bibelverser så ska eventuellt fråga min äldsta brorsdotter om hon vill läsa, hon är elva år nu. Jag läste själv på min brors bröllop för två år sedan och jag har nog aldrig varit så nervös som då, så vet inte om jag vill utsätta nån annan för det, haha. Men om hon själv vill så får hon ju gärna, annars går det bra för oss att prästen läser det också.
    Jag kommer nog vilja ha versen ur Romarbrevet. Den vanligaste annars är ju den i Korintierbrevet men den läste jag på brorsans så vill nog ha nåt annat.

Kärleken är tålmodig och god.
    Kärleken är inte stridslysten, inte skrytsam och inte uppblåst.
    Den är inte utmanande, inte självisk, den brusar inte upp, den vill ingen något ont.
    Den finner inte glädje i orätten, men gläds med sanningen.
    Allt bär den, allt tror den, allt hoppas den, allt uthärdar den.
    Men nu består tro, hopp och kärlek, dessa tre, och störst av dem är kärleken.
    (1 Kor 13:4--7, 13)

• Martinaa

Hillena:
    Jag satt och googlade som en tok efter en sida där jag hittade de tre vanligaste bibelverserna en gång för ett tag sedan, men kunde inte hitta den nu! Aah, har letat nu med men puts väck...
    Men iaf, 1 korintierbrevet som jag skrev om ovan, annars Romarbrevet 12 vers 9-10 och 15 som vi nog ska ta. Hittade den här nu iaf:
    Er kärlek skall vara uppriktig. Avsky det onda, håll fast vid det goda. Visa varandra tillgivenhet. Överträffa varandra i ömsesidig aktning. Gläd er med dem som gläder sig och gråt med dem som gråter.

www.svenskakyrkan.se/default.aspx&ptid=0

Sen vet jag en till, men den började med "kärleken är som döden" vilket jag inte tyckte kändes så positivt...

Gutebrud:
    Glömde ju säga att den där helgen lät helt fantastisk!!! Sån möhippa har jag inte heller nåt emot, men vi får väl se hur det blir med det...!

Snuttfia:
    Gullkragen heter det, ligger på Druvefors. www.gullkragen.se/default.asp Du kan ringa till dem så gör de några provsmaker som man får hämta hem sedan och smaka på hemma. Vi fick hämta 3-4 dagar efter att vi ringt.

Svar på tråden MAJ 2010 del 5