• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • EmMagnus

mmm2010: Jag tänker på dig och hoppas att allt ska lösa sig till det bästa till slut. Stora styrkekramar!!!

• Avalon75

mmm2010: tänker så på dig, hoppas att allt går så bra det kan i er situation *varm kram*

Äntligen har jag beställt blommor!
    Det blev den som ligger som nummer 1 i mitt galleri. En stor till mig och en liten till tärnan, corsager till männen.
    Glad överraskning var att jag får hela alltet för 1400 kr; inte illa.
    Om någon vill ha tips på florist med bra blommor till lite lägre priser än innerstadspriserna i Göteborg så hojta till.

I helgen som gick hade vi vårt första vigselsamtal med prästen. Gick kanon! Fick verkligen en bra känsla för honom.

Det jag/vi svettas mest över nu är gästpresentationerna till festhäftet. Det ska ju vara vitsigt och kul, och det är verkligen svårt på vissa av gästerna... Hur gör ni med gästpresentationerna?

• CiaLovesAndreas

mmm2010,
    Usch vad jobbigt för er!

• moule

Är det bara jag som tycker att Maj börjar komma väldigt nära?!? =)

• EmMagnus
    moule skrev 2010-03-02 16:07:39 följande:
    Är det bara jag som tycker att Maj börjar komma väldigt nära?!? =)
    Ehhh nä, fy fasicken vad fort det går nu. Har ju inte alls panik
    Men nu ska jag snart på konsultation med floristen, har panik över vad det kommer kosta... Jag återkommer
  • Avalon75

Jag är lite stressad över att min blivande man inte ens börjat fundera på sina kläder...
    Han tycker att det är gott om tid.
    Men vi har sagt att vi ordnar var och en våra egna kläder. Självklart kan man be om smakråd men ansvaret så att säga ligger på en själv. Dessutom valet av vad man vill ha.
    Bör jag ångra mig?

• Veronicamy

Avalon... Åhhh min blivande e likadan... han bara " det gör ja snabbt innan bröllopet*ja får panik när ja tänker på det * suuuck!!
    så ja har tänkt samma tankar som dej. men känner nånstans att han får faktiskt lösa det jag löser mina egna, tärnorna, barnen... det får faktiskt räcka han e vuxen o får fixa sina och sina killars kläder!!

• Veronicamy

idag fann jag min riiiing!!!!!!!!! Wiiiiiiiie e sååå glad . hade ingen aning va ja ville ha sen idag när ja står där o provar så kommer den på fingret... åhhh hej min ring hehe... där var den nån annan som känt så!?

• patrikoannika

Tråkigt att läsa om inställt bröllop! Meeeen tänk så "bra" (om man kan säga så) att ni kom till insikt till detta innan bröllopet.

Beklagar!

• CiaLovesAndreas

Här är en till som tycker att tiden går väldigt fort.

Börjar så smått känna lite panik inför musiken. Både den vi ska ha i kyrkan och på festen.
    Sen håller vi fortfarande på med festprogrammen.
    Men det känns inte som att vi får tid och verkligen sitta ner. Båda jobbar och så har vi ett yrväder på drygt 1½ år, så man är ju helt slut på kvällen.
    Sen jobbar jag jag varannan helg så det gör det ju inte lättare.

Hmm...vet inte riktigt vart jag ville komma med det här inlägget, men nu har jag fått skriva av mig ialla fall

Svar på tråden MAJ 2010 del 5