• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • Martinaa
    Rapsbrud skrev 2010-03-04 18:55:35 följande:
    Martinaa: Haha kul att du skriver tyken, har kompisar som bor i Skene som har bott i Borås innan så det har man hört några gånger...
    Haha. Jag är från Småland från början och ordet "tyken" har jag haft med mig redan från barnsben, så det är faktiskt inte Borås som lärt mig.

(för alla icke smålänningar och boråsare så betyder tyken typ kaxig, otrevlig).
  • CiaLovesAndreas

EmMagnus,
    Vi har:
    Den traditionella ingångslåten.
    Adiemus
    Medallion Calls
    River flows in you

Lion sleeps tonight
    Curly Sue.

• Martinaa

Sitter och skriver en liten kärlekstext till min blivande nu. Jag läste i en annan tråd för länge sedan om en brud som bytt ut mittuppslaget i festhäftet i sin mans festhäfte, och där lagt in en personlig text från henne till honom. Jag tyckte det var ett himla bra tips, så det tänkte jag sno. Så nu sitter jag och skriver om varför och hur mycket jag älskar min sambo, som han ska få läsa under middagen. Självklart ovetandes om det tills han själv bläddrar genom häftet och upptäcker det...
    Kanske nåt som ni andra vill göra också? :)

• Gympamamman

Martinaa - vilken fin idé! Men om jag känner min man kommer han inte ens att öppna programmet, han kommer att vara alldeles för upptagen med att prata med alla gäster, han är översocial :)

Jag har i veckan bestämt att jag ska ta foton i en studio och ge till min man i bröllopsgåva och har nu även bestämt mig för att fixa naglar till dess (ska göra detta i början av maj) och då kör jag håret med. Jag går sen på "återbesök" med naglarna några dagar innan bröllopet så de är fina. Jag håller med om att de är ett måste att ha fina till bröllopet!

• pingst2010

Ni som ska sola solarium och vill undvika de vita fläckarna på skulderbladen, vänd er om och lägg er på mage de sista minuterna ni solar. Blir inga vita fläckar då. Funkar för mig i alla fall.

• dittdatten

Hej!
    Här är ännu en maj-brud! På lördag ska vi proväta tårtor :) Vi har kommit en bra bit på väg,har ingen jättepanik. Men det är klart,fortfarande mycket som ska klaffa! Ska beställa ringen på måndag!

• Fröken Strössel

Hej tjejer! Fredag idag, härligt!

Martina - Jag läste också om det i någon tråd och planerar att sno den idén också. Tyckte det var jättefint!

Jag velar fortfarande angående solarium. Är verkligen emot det men samtidigt vill jag vara så snygg jag kan vara på den stora dagen. Till saken hör att jag är väldigt känslig för sol så det kanske bara är dumt... Beslutsångest!

Jag hade ju tidigare beslutsångest kring hur jag skulle göra med min kläning. Jag var bara fånig då och hade nog en dålig dag. Klänningen är fantastislt och den känns verkligen jag så nu känns det bra igen

Jag läste tidigare att det var några som skulle köra på gördel. Vad är det för modeller ni kör på? Är den en sån man kan köpa på twilfit som är i stretchigt material några decimeter hög? Funderar på att köra på det för att hindra att skenorna i klänningen skär in i midjan.

Annars händer det inte så mycket för oss, ska ner till Skåne över påsken och då kommer vi kunna bocka av en del del på listan.

Jag har i alla fall hittat jättebra svart tyg som jag ska sy dukarna av. Så nu har jag 25meter tyg här som bara väntar på att fixas till, får kanske bli helgens projekt!

• Ananias

Martinaa- ja ska göra något liknande, ja köpte en platt liten presentask runt alla hjärtans dag, den ska jag lägga på hans plats med ett brev i. Egentligen vill jag hålla ett tal men ja vet att han inte pallar det och han skulle bara känna sig dum om ja höll ett tal och inte han. Så han får det i brevform istället=)

• Avalon75

Jag kommer att göra något liknande för min blivande, men kan inte avslöja det här känner jag... Men en överraskning ska han få.

Angående manikyr kommer jag att gå till en salong och få lyxmanikyrpaketet de har dagen innan bröllopet. Ingen fransk manikyr då jag inte tycker att det är snyggt med den pålagda tjockleken på naglarna. Jag tycker också att det är viktigt med snygga naglar av samma anledningar som Martinaa skrev.

• Avalon75

@Fröken Strössel
    Jag har köpt Fleexes på Lindex, alltså inte deras eget märke, utan den dyrare varianten. Den gördeln är verkligen superbra på mig.

Svar på tråden MAJ 2010 del 5