• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • a n n a

Tattoo82:
    Såhär ser min klänning ut:
    a-n-n-a.se/wp-content/uploads/2010/01/image1xxl.jpg
    a-n-n-a.se/wp-content/uploads/2010/01/image2xxl.jpg
    Köpt på asos.com

Så du kör oxå "alternativtemat" - kul! Jag testade med en vit klänning, men det gick inte, det är inte "jag".

Snuttfia:
    det är ett dilemma det där med pojkar som vill ha klänningar, jag VÄGRAR att stoppa in min fyraåring i könsrollen redan och väljer därför bort att säga orden "pojkar får inte ha klänning", ditt alternativ att han ska vara lika fin som pappa är ju kanon - dock är min blivande militär och uniform lär inte fyraåringen då ;)

Martinaa:
    japp, han är yrkesmilitär - så lite pejl hade du ;)

• sköldis10
    Rapsbrud skrev 2010-03-06 14:38:42 följande:
    sköldis10: Jättefin! Ska du ha den i rött guld som på bilden?
    Ja den är i rött...men inte så dyr heller..så det är ju bra
  • Kattpoet

snuttfia: Din sån kan ha kilt, synd att vi inte har kolt på barn då kunde han ju fått ha klänning.

Min vän gifte sig tradtionell enligt 1850 standard i hennes mormormor bröllopsklänning, deras son var i kolt i en sjömans version, så himla sött

• CiaLovesAndreas
    patrikoannika skrev 2010-03-07 08:27:35 följande:
    Tror du inte att de kommer ändå? Jag har inte sagt något på mitt jobb, men jag tror nog att många dyker upp i kyrkan.
    Men då måste de ju veta vilken kyrka och vilken tid det är
  • patrikoannika

I dag har blivande mannen pysslat. Jag har INTE tålamod med sånt, så det får han göra.

Placeringskort och framsida till festhäfte har han gjort.

Kika in i galleriet om ni vill.

• CiaLovesAndreas
    patrikoannika skrev 2010-03-07 16:07:44 följande:
    Står i tidningen!
    ??
  • Bella83

Antar att hon menar att de sätter in en annons?!

• Martinaa
    patrikoannika skrev 2010-03-07 16:40:39 följande:
    I dag har blivande mannen pysslat. Jag har INTE tålamod med sånt, så det får han göra. Placeringskort och framsida till festhäfte har han gjort. Kika in i galleriet om ni vill.
    Haha, oj, jag är imponerad! Snyggt blev det ju också!
    Min kille fick testa att klippa ut ett hjärtpar som är på framsidan av våra inbjudningskort. Nog att han gjorde det noggrant och bra, men ett var bra för honom, sen hade han tröttnat och återvände till sitt dataspel, haha. Här är det jag som pysslar! Just nu har jag börjat vika lite askar som vi ska ha på tallrikarna och lägga favours i (en chokladbit eller två). Hittade mall och sånt här www.brudobrollop.se/manadsarkiv/gor_sjalv/jan_03/jan_03.html

Jag är så glad för igår fick jag ett sms av min "mellanbrorsa" (har tre stycken) där han skrev att hans fyraårige son gått med på att vara brudnäbb tillsammans med min andra brorsdotter. Han är väldigt blyg av sig och har totalvägrat när vi frågat innan, men nu hade han alltså gått med på det! Sen om han vågar när det verkligen gäller är ju en annan femma. Båda två är lite blyga av sig (speciellt killen), så vi kanske inte får nån brudnäbb över huvudtaget, men jag hoppas hoppas att de vill och vågar gå med oss även när alla främlingar kommer vara där i kyrkan. Det hade varit såå sött att ha en kille och en tjej som gick där och höll varandra i handen!
  • CiaLovesAndreas
    Bella83 skrev 2010-03-07 18:30:47 följande:
    Antar att hon menar att de sätter in en annons?!
    Aha, vad bra att du kan tolka så jag förstår
Svar på tråden MAJ 2010 del 5