• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • Avalon75

Själva bröllopsvalsen är klar sedan länge. Det är danserna som ska följa på bröllopsvalsen som är problemet...

Daniel Lemma är alldeles alldeles underbar! Hela året går jag och längtar till hans årliga julkonserter på Nef... Sagolikt...

• majsan801

Så lycklig har precis bokat vår bröllopsresa. Vi har gått från 3v lyx resa i karibien till att inse att vi itne orkar flyga 20h med barnen 1 och 2 år så nu blev det 1v all incl i side turkiet på ett lyxigt hotell. Känns jättebra med ännu en sak att bocka av.

• jaao

Jaha, nu tror jag att jag smält nyheten om att vi får trängas med hela stadens barn fid vigselplatsen, att jag har min första praktikvecka samma vecka som bröllopet (och 3v efter) och att smink/hår stället avbokade... Nu återstår bara att se om vår första dag som gifta inte kommer spenderas i bubbelpoolen utan istället ute på ett flygfält. SHIT, av alla datum på hela året så ska allt ske samtidigt? Hur kunde vi välja så galet?

Bokade ny frisör/smink igår... 3500:- kronor fattigare men jag vågar inte chansa på att fixa sminket själv, har inte nerver för det. Funderar på att boka en frisörtid till min bilvande också, han har låååångt hår och jag har beställt fläta

Mailade vår vigselförättare via facebook haha, modernt värre! Hon tyckte det var kul ivarjefall som tur va och verkar vara en person i precis vår stil!

• snuttfia

Asch då, idag skulle vi och prata med de som har festlokalen om mat och annat. Men så pajade pannan i morse och även om reparatören lovade vara här i tid så är han såklart inte det och jag måste nu ringa och ställa in. *surar*

• Avalon75

NU är gästboken inköpt!
    Blev en svart/vit med svarta sidor + vit metallicpenna till det.
    Blir nog bra.

• Martinaa
    snuttfia skrev 2010-03-08 13:07:59 följande:
    Asch då, idag skulle vi och prata med de som har festlokalen om mat och annat. Men så pajade pannan i morse och även om reparatören lovade vara här i tid så är han såklart inte det och jag måste nu ringa och ställa in. *surar*
    Haha, då ringer jag och ser om vi kan komma istället då? Vi ville komma idag men de hade inte tid för oss idag så vi ska dit imorgon istället :P
  • annil

Hej alla majbrudar. Nu har jag äntligen blivit medlem och vill gärna bli upplagd på datumlistan, vi skall gifta oss 15 maj. Tack på förhand, hälsningar annil.

• snuttfia

Gör det, kl 15 skulle vi varit där :)

Martinaa skrev 2010-03-08 13:45:22 följande:
    Haha, då ringer jag och ser om vi kan komma istället då? Vi ville komma idag men de hade inte tid för oss idag så vi ska dit imorgon istället :P
  • CiaLovesAndreas
    annil skrev 2010-03-08 13:48:01 följande:
    Hej alla majbrudar. Nu har jag äntligen blivit medlem och vill gärna bli upplagd på datumlistan, vi skall gifta oss 15 maj. Tack på förhand, hälsningar annil.
    Välkommen hit!
  • Tattoo82

Avalon - Låter som en jättefin bok! Var har du köpt den? Pris?

Jag har haft sån ångest över smink och hår, känns som det skulle varit bokat för länge sen. Var in på ett ställe idag som skulle kunna fixa båda. Brudmakeup för 600 kr (2x60 min) och bruduppsättningar från 1500 kr, enklare uppsättningar 500 kr/timme. Bokade en gratis konsultation där till på måndag nästa vecka.
    Men så mailade jag en tjej på blocket som gör hårförlängningar som jag funderat lite på att fixa till bröllopet. Hon sa att om jag bokade en förlängning hos henne så skulle hon göra en uppsättning åt mig till bröllopet för bara 250 kr!! Låter för bra för att vara sant eller?!
    Förlängningen skulle kosta mellan 1500-2500 kr beroende på hur mycket hår som går åt. Och då ingår hår (europeiskt), isättning, toppning före och efter enligt önskemål, eventuell klippning/inskärning, STOR inpackning som räcker länge, gratis urtagning, samt återbesök om man känner att man vill kolla till sitt hår.

Vad tror ni om dessa priser? Låter det bra?! Vad kostar erat smink och hår??

Svar på tråden MAJ 2010 del 5