• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • majsan801

Var på ikea och fyndade alla ljusstakar som vi ska ha. har ju cerise som färg och hittade dessa www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00126047 för 10kr/förp så jag köpte 10st dvs 50 ljusstakar tror det borde räcka. Gillar när saker går framåt...

• Kattpoet

anna, vi har känt varandra i 4 år snart, vi blev förälskade i varandra 3 år sen men vi bestämde oss att det var inget att satsa på och att om vi höll kontakt till ett minimum så skulle känslorna dö, vi hade lite fel och det märkte förra sommar.
    Så jag dumpade mitt ex, hittade exet en ny flickvän och sedan bestämde jag och min karl, satsa till hundra procent.

Och alla fyra inblandade är goda vänner.

• a n n a

Kattpoet - kärlekshisotier är fantastiska - tack för att du delar med dig :)

Jag och min blivande gick i samma klass under lågstadiet, sedan bytte jag skola, vi möttes en gång på en gymnasiefest, men sen dess har vi inte setts förrän vi hösten 06 möttes på nätet och tog sporadisk kontakt. Under 2007 hade jag ett kaotiskt år med seperation från mina barns pappa och när jag kom ur kaoset stod Han där...väntandes... Det var ljuvligt och helt oförberett. Men det är väl så kärlek kan vara :)

• snuttfia

Mina föräldrar är så söta! De har sagt att vi ska få en lampa till köket som jag har önskat mig jättelänge. Just nu har vi bara en glödlampa i en sladd där för den gamla har helt pajat nu. Vi bor i ett rätt gammalt och skruttit hus och har vare sig råd eller tid att fixa allt som går sönder eller behöver fixas. Bland annat så har vi en ytterdörr som egentligen är en innerdörr med en glasruta insatt i (de gamla ägarna). Den är målad vit men bara ett varv så färgen är flammig och de har inte målat ända ned heller. Den gick i baklås förra vintern så vi fick gå genom källaren i flera månader och så blåser det in genom nyckelhålet och i springor så vi har satt ett draperi framför den nu i vinter för att spara värme. Nu sa pappa att de skulle köpa en ny dörr i bröllopspresent och se till att den kom och blev installerad innan bröllopet. Han sa att min sambo måste ju ha en riktig tröskel att bära mig över :) Hur snällt är inte det då? Snälla föräldrar! *glad* Nu fick vi i uppgift att bestämma färg och form på den så det ska jag roa mig med nu :) Barnens dagis är stängt idag så de är hemma och busar så jag har "ledigt" och kan tramsa runt på nätet lite

• a n n a

Härligt med en tröskel att bli buren över :)

• Tattoo82

Så roligt att höra hur ni träffats! Man blir glad av att läsa.

Vi lärde känna varann när jag gick i nian (-98) eftersom vi hade gemensamma kompisar. Fast vi blev inte ett par förrän 4 år senare! Vi förlovade oss 20 november 2004 och gifter oss 29 maj 2010. Har hunnit få två barn och byggt hus däremellan.

• patrikoannika

Jag menar så klart att vi sätter in en annons den dagen då bröllopet är. Det "gör" man väl?!

Eller?

CiaLovesAndreas skrev 2010-03-07 16:04:52 följande:
    Men då måste de ju veta vilken kyrka och vilken tid det är
  • a n n a

patrikoannika: vi kommer itne att göra det, främst för att jag är en snål smålänning som inte vill skänka meningslösa pengar till tidningarna, läser ngn såna annonser, egentligen? eller är det bara tidningslösa jag som inte begriper bättre :D

• Martinaa

Vi kommer nog sätta in en annons i tidningen. Det var på så sätt jag fick veta att en gammal klasskompis till mig skulle gifta sig så jag kunde skicka ett telegram och gratta! :)

Snuttfia:
    Visst är föräldrar bara helt fantastiska ibland? Härligt att få dörren fixad! :)

Vad roligt att läsa hur ni träffades. Jag måste ju också dela med mig lite då
    Jag flyttade till Borås efter gymnasiet (-02) för att plugga, och genom en ny klasskompis träffade jag Johan. Han föll pladask direkt medan jag inte hade det minsta intresse och fick vänligt men bestämt tacka nej. Vi träffades lite till och från på fester via klasskompisen och sommaren 2005 erkände Johan återigen att han hade känslor för mig, men som inte var besvarade denna gången heller.
    Det dröjde till våren 2007 innan det hände nånting. Jag hittade av en slump en av Johans favoritfilmer på jobbet (jobbar i butik), en riktig kalkonrulle som vi kollat på på en fyllefest ett år tidigare, så som en kul grej köpte jag den som födelsedagspresent. Pratade med honom på msn och sa att han kunde komma in till jobbet och hämta en present. Det var då, när han stod där på mitt jobb som det bara...slog mig att "sjutton va söt han är egentligen..." och så var det igång. Vi träffades ute strax efter det och dejtade några gånger och blev tillsammans 7 juni 2007, förlovade oss 7 juni 2008, han friade 7 juni 2009 och vi gifter oss 5 juni 2010!
    Jag var lite svårflörtad, men GUD va tacksam jag är att han klarade av att "vänta" på mig i över fyra år, haha!

• Martinaa

Var förresten och pratade med vårt festställe idag, och började prata lite om menyn, dukning med mera. Känns riktigt bra och jag tror vi kommer få en toppenkväll där!

Gick en runda på stan sen och hittade faktiskt ett par skor. De finns i galleriet. De är väldigt enkla, inget märkvärdiga alls, men hade rätt klack. Högre än så kan jag inte ha. Har pratat med min kompis som brukar "pimpa" sina kläder med kedjor, nitar och allt möjligt, om hon kan hjälpa mig att fixa nån fin detalj på skorna! :)

Var även på jakt efter underkläder. Hittade en söt på Lindex, men självklart inte i rätt storlek. Hittade en annan i rätt storlek på en annan underklädesbutik, men den kostade 899kr (!!). Det är ju alldeles för mycket för mig, men hur mycket lägger ni på underkläder??

Svar på tråden MAJ 2010 del 5