• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • snuttfia

Vi började jobba lite på spellistan till bröllopet igår, vi blev så fast i det att vi satt uppe till kl 1 i natt, vi som har småbarn som vaknar innan kl 6 eller åtminstone 6.30 Vi satt med varsin laptop och spotifyade låtar "Den här MÅSTE vi ha" "Åååååh, minns du denna" osv :) Hur kul som helst. Men jag är väl den första som erkänner att listan behöver rensas och struktureras "lite" för vi flippade lite där ett tag, haha.

Igår bokade jag pensionat till mina och mammas hundar så att de slipper bli stressade av allt folk som springer och ingen har tid att åka hem och gå ut med dem och så. Tror det blir bra, hon som har pensionatet verkade så trevlig. Vanligtvis har hon 50% av priset på andra och tredje hunden om de är från samma ägare. Men vi fick rabatt på mammas hund ändå "När det nu vankas bröllop" och det var ju jättegulligt :) Sambon har fått boka tid för deras vaccinationer nästa vecka så då har vi en sak fixad iaf. Mamma blev superglad för hon har stressat så över hundarna och vem som ska gå ut med dem osv. Plus att de ska passa våra barn när vi myser i bröllopssviten till på måndagen så nu slipper de det bekymret också.

Jo, det var lite kul. På vårt festställe finns en stor och fin trappa från övervåningen och om man vill kan man gå upp bakvägen och göra fin entré den vägen när man kommer till festen. Perfekt för oss som inte tänkt lägga några pengar på nån häftig transport. Iaf så sa hon som vi pratade med där att vi skulle fixa en cd med en låt på som vi skulle göra entré till så säger de till att nu kommer brudparet och så drar de igång musiken och så gör vi fin éntre (förhoppningsvis ramlar vi inte ned frö trappen). Och jag bara slängde ur mig att vi måste ha Up where we belong från en officer och en gentleman. Och till min stora förvåning hakade sambon på direkt och tyckte det var en superidé :) Det låter väl som ett bra sätt att anlända till festen?

• annil

Hej Martinaa och alla majbrudar, skall gifta mig 15 maj och vill gärna bli upplagd i datumlistan. Tack på förhand.

• CiaLovesAndreas

snuttfia,
    Vi ska också använda oss av Spotify. Känns som att det börjar bli dags att börja leta låtar. Man måste väl ha ett gäng...som gärna är dansvänliga

Det låter ju jättefint det där med trappen!

annil,
    Välkommen hit!

• CiaLovesAndreas

Idag frågade min chef vad vi önskar oss i bröllopspresten och jag har ingen aning. Så tror minsann att vi måste sitta ner i helgen och luska ut nåt bra vi kan önska oss.

• Kattpoet

Min karl är en DJ, han får göra spellistan, jag har bara bett om 3 Svenska låtar som jag älskar, Små gröna äpplen, Jag ger Dig min morgon, Om bara min älskade väntar.

• Rapsbrud

Ni hinner allt skriva en del om man inte är inne och läser på en vecka! Rolig läsning är det i alla fall.

Imorgon ska jag gå och kolla underkläder och undersöka lite grejer till blivande makens morgongåva. Vad har annars hänt i bröllopsväg under veckan? Våra inbjudningar har kommit fram och vi har fått ett ja varje kväll hela veckan.

Måste ju berätta vår historia också:

Vi föddes på samma bb hemma i Värmland. Jag är född en söndag och sedan föddes han på fredagen. På lördagen åkte mamma och jag hem (på den tiden fick man ju vara kvar lite längre än man får nu) och mamma har skrivit i sin dagbok att det var för att det kom så skrikiga nya bebisar på fredagen. Det var sambon det.

24 år senare, med helt skilda vägar fram tills dess, träffades vi via Spray Date. Båda bodde då i Skåne och efter att ha chattat med varann i två månader och visst tjat från hans sida sågs vi "på riktigt". Efter andra daten, hemma hos honom där han imponerade med egengjord trattkantarellsoppa, nybakat bröd och sång&gitarr, var jag fast.

På vår femårsdag 2008 förlovade vi oss och 2 år och 100 dagar senare är det dags för bröllop.

• snuttfia

Nu är hindersprövningen på låddan tillsammans med papper om namnbyte för mig och ungarna. Fatta att jag snart kommer att heta nåt helt annat. Lägger till ett smeknamn som förnamn också så jag får både nytt tilltals- och efternamn bara för att förvirra alla lite extra Sonen sa att han också ville heta som pappa, bara lillasyster inte fick göra det. Tyvärr så fick han inte igenom det kravet utan nu heter vi snart samma allihop :) Ska bli kul och konstigt! Och lite jobbigt att förklara för alla på skolan att de ska kalla mig Maya istället för Maria, det är enda stället det varit för besvärligt att kalla mig Maya. Men sambon säger att jag ser ut som om jag får tänka efter varje gång jag svarar Maria i telefonen eller så, så det är skönt att slippa fundera på vad man heter fem gånger om dagen

• ayle

idag har vi oxå skickat hindersprövningen

• Martinaa

Välkommen hit ni nya! Så kul att det fortfarande kommer hit nya! Sitter vid fel dator nu så kan tyvärr inte lägga upp er på listan, men hojta på mig igen om jag missar nån. Ska försöka fixa det i helgen!

Vi ska ju vara på samma ställe som Snuttfia, så den där trappan diskuterade vi också när vi pratade med kocken på stället i tisdags. Vi ska nog använda den om det blir dåligt väder. Vid fint väder hoppas jag att gästerna minglar runt i hallen och trädgården utanför så vi kan glida upp i en fräsig bil på gatan!

Sitter här med mina bröllopsskor på mig nu. Tänkte försöka gå in dem lite och förhoppningsvis få dem riktigt bekväma tills det är dags att ha på dem "på riktigt".
    Idag fick jag dessutom hem mitt halsband som jag ska ha på mig! Bild finns i galleriet.

Svar på tråden MAJ 2010 del 5