• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • CiaLovesAndreas

Ananias,
    Nope, har ingen aning. Inte vill jag veta heller!

• snuttfia

Idag är det två månader kvar :) Fatta vad fort två månader brukar gå... Idag skriver jag panikartat på en uppgift som skulle varit inlämnad igår och som inte ens är halvklar, men i bakhuvudet tänker jag som alltid lite bröllop ändå Igår kväll när jag skulle sova kom jag på mig själv att för ovanlighetens skull inte fundera på bröllopsplanering utan på hur det skulle kännas att vara nygift. Säga min man istället för min sambo. Och så blir vi familjen XXX-son, så smidigt när man ska skriva julkort, haha. Gå med diamantring och glassa hela dagarna och sånt. Känns bra!

Idag är förresten vår osa-dag. Min faster har inte svarat men sagt åt mina föräldrar att de kommer. Är det att osa undrar jag? Sambons pappa har inte hörts av sedan vi skickat inbjudan (via mail för vi vet inte vart han bor), vet inte om den inte kommit fram eller om han bara struntat i den. Inget av det skulle förvåna mig. Hans syrra ska vara värdinna så hon vet jag att hon kommer, men inte om hon tar med sina plastsöner (tror inte det). Sambons mamma har inte heller osat, hon kommer väl, men vet inte om hans plastpappa dyker upp. Får man bli lite irriterad? Jag menar att om de som är lite mer avlägsna inte hör av sig kan man ju förstå det, men de närmaste? Får väl börja ringa runt och fråga så man kan börja med placering och gästpresentationer (vill inte! fattar inte hur jag ska få ihop den...).

Men nu ska jag springa ned med en tvätt och sen börja jobba lite. Ha en bra dag tjejer!

• Ananias

cia- ne ok tänkte väl=) lät bara så när du skrev att ni träffats hela möhippegänget

• Kattpoet

Ingen hennight för mig troligen.

Bröllopet håller nu på att växa oss ur händerna, eftersom detta är första personen som gifter sig på ett bra tag i hans släkt så ska alla släktingar bjudas in.

Så vi sa, ska ni ha mer än vi kan ha råd med ja då får ni betala, till hans föräldrar.

Nu får vi se hur det blir med det.

Jag har slagits för mitt svenska fika och John har hjälpt mig, så det blir av iallafall.
    Svensk kaffe i skottar kan bli skoj.

Det är vårat bröllop men endast en del av maten som serveras kan jag troligen äta, tack för den.

• EmMagnus

Gaaaah, bara 2 månader kvar!!! Snacka om panik... Så mycket kvar

• CiaLovesAndreas

Ananias,
    Var min tärna som ville träffa de som kunde och eftersom jag är den enda "länken" så fick jag vara med

Jag känner ingen panik...än. Fick ett "ja" till idag...så nu blev jag glad

• Ponnyrox

Hej jag är ny här o blivande majbrud. Hur har ni gjort m vigsel o festprogram? Ponnyrox

• Martinaa
    Ponnyrox skrev 2010-03-15 16:51:18 följande:
    Hej jag är ny här o blivande majbrud. Hur har ni gjort m vigsel o festprogram? Ponnyrox
    Välkommen hit! Vilket datum ska ni gifta er??

Jag gör egna vigsel- och festprogram i Publisher. Vigselprogrammet är ju bara ett enkelt dubbelvikt papper med programmet i kyrkan, kan se ut ungefär så här www.kortdesign.se/bilder/vigselprog_s.gif eller så här www.kortdesign.se/bilder/vigselprog_c.gif
  • Martinaa

Nu ska vi se... Har varit dålig på att uppdatera datumlistan, så gjorde ett ryck här nu. Annil, du är uppe nu! :)

Dittdatten och Kattpoet:
    Jag ber om ursäkt att det dröjt, men nu så. Vilket datum är det som gäller för er? Kan hända att jag missat när jag skummat genom tråden, men har i alla fall inte hittat något datum på er! Hojta så lägger jag upp er!

• patrikoannika

2 (!!!) TVÅ månader kvar i dag!!

Gaaaaahhhh... det är ju inget, nada...

I morgon är det ju bara 1 månad och liiiiite till.

Svar på tråden MAJ 2010 del 5