• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • snuttfia

Martinaa: Jag får provsminkning samtidigt som provuppsättningen. Jag måste ha det för jag blir typ knallröd i ansiktet av vanlig parfymfri fuktighetskräm ibland så jag är livrädd att få gå med kräftfejja hela dagen Vart beställer ni tårtan? Gullkransen? Jag är i valet och kvalet för jag tyckte inte bilderna på tårtorna var så fina där vi tänkt beställa. Men de gör så nedrans gott fikabröd och tårtor och det är väl kanske ändå viktigast???

Kattpoet: De var jättefina :)Kanske jag skulle be dem göra chokladrosor till min tårta, tycker det är slöseri med levande blommor på tårtan men såna stenhårda marsipanblommor är ju inte så kul heller. Visste inte att man kunde göra chokladblommor...

• Martinaa

Snuttfia:
    Gullkransen? Nä, men Gullkragen De har ju bra rykte om sig att ha fantastiskt goda moussetårtor, och sedan är det sambons kompis pappa som äger stället så det kändes ganska "självklart" att välja det.
    Usch, jag börjar bli så nojjig över det här med hår och makeup nu. Vi ska nog ner till stan nu i dagarna så jag får gå in och prata med dem. Om de inte har provsminkning ska jag försöka "kräva" det (hota att gå nån annanstans) och vill de inte ge det så får jag försöka hitta nån som råkar vara ledig den 5 juni... =/ Du skulle väl vara på Bond Snuttfia? Provsmink&uppsättning ingick väl i priset, så det är inget du behöver betala extra för??

• moule

Mitt festprogram är klart! Check!
    Fasen vad skönt att ha det avklarat...

• majsan801

Haft en heldag i bröllopets tecken. Jag är ju mammaledig och sambon tog semester. Så dagen började hos frisören med konsultation. Det kommer bli såååå bra. Enormt nöjd riktigt kul var det. Sen åkte vi ner på stan och valde ny ring till mannen då han hunnit ångra sig. Sen till papper och köpte allt material till servettringarna och festprogrammen. Sen hämtade vi stora sonen på dagis och tog båda barnen till polisen och skaffade pass till dem. Har ju bytt efternamn på dem och fick igenom ändringen förra veckan. Härligt med massor av saker att bocka av....

• snuttfia

martinaa, haha, jag har ju stenkoll märker jag ;) Vart ligger gullkragen? Är de väldigt dyra? Kanske skulle titta förbi nån dag... Jag fixar hår och make up på Headlites, 2500 kr kostar det och då ingår provuppsättning, provsminkning, löshår och allt :) Skönt att få fast pris tycker jag, så slipper man undra över sånt... Sen är det min vanliga frisör och jag känner mig så trygg där, jag är alltid nöjd med håret när jag går därifrån och jag är hemskt petig med frisörer efter ett par skräckupplevelser med dålig frisörer.

Majsan, Just ja, allt sånt måste ju också fixas... hur funkar det med ens eget körkort och så? När ska man ansöka om nytt? Slutar det gamla gälla när namnbytet gått igenom eller hur funkar det???

• Kattpoet

Snuffia, jag tror det är gjorda av chocolatepaste, som är som sugarpaste men med chokladsmak, tänkte det kunde vara snyggt.

Och har inte kommit på en annan smak som passar ihop med hjorton.

• HelenaO

Åh nu närmar det sig! Spännande!

Precis hemkommen från vår duktiga florist, bestämt vilka blommor som skall ingå i buketterna och arrangemangen och på ett ungefär hur den kommer se ut. Fick dessutom ett toppenpris (tycker iaf jag) bla 500kr för brudbuktten!

Hindersprövningen är äntligen klar, så nus ska jag börja fundera på texten till våra festhäften. Spännande!

• a n n a

Jag har fått en hel del oklarheter klara :)

Underkjolen till klänningen ska skapas i helgen som kommer. Tyg är inköpt och sömmerskan bokad. Jag ska ?bara? hitta min symaskin och dess attiraljer.

Barnen har fått klänning samt byxor, väst och skjorta. Bara skor, strumpor och underkläder kvar. Och eftersom de är så fina så kommer de antagligen att få vara näbbar. Men det vet de inte ännu ;) Sonen gick med på att ha svarta jeans, men bara pga en sak - det är Kitty Katmärke i glitter på bakfickorna :D

Samtal med prästen är bokat. Skönt.

Möte med sminkösen är bestämt och provsminkning ska ske i påskhelgen.

Den helgen ska vi även träffa han som är ansvarig för sabelhäcken. Vi har fått ja från fyra till sabelhäcken.

Vigselringen är beställd. Förlovningsringarna ska skickas för gravering samt storleksförändring av min.

Puh. Mycket gjort. En del kvar. Men det mesta ligger på Blivande Makens bord. Skönt :)

• Martinaa

a n n a skrev 2010-03-16 18:55:14 följande:

Jag har fått en hel del oklarheter klara :)Underkjolen till klänningen ska skapas i helgen som kommer. Tyg är inköpt och sömmerskan bokad. Jag ska ?bara? hitta min symaskin och dess attiraljer.Barnen har fått klänning samt byxor, väst och skjorta. Bara skor, strumpor och underkläder kvar. Och eftersom de är så fina så kommer de antagligen att få vara näbbar. Men det vet de inte ännu ;) Sonen gick med på att ha svarta jeans, men bara pga en sak - det är Kitty Katmärke i glitter på bakfickorna :DSamtal med prästen är bokat. Skönt.Möte med sminkösen är bestämt och provsminkning ska ske i påskhelgen.Den helgen ska vi även träffa han som är ansvarig för sabelhäcken. Vi har fått ja från fyra till sabelhäcken.Vigselringen är beställd. Förlovningsringarna ska skickas för gravering samt storleksförändring av min.Puh. Mycket gjort. En del kvar. Men det mesta ligger på Blivande Makens bord. Skönt :)
    Sabelhäck??

Skönt att kunna bocka av mer och mer på listan!
Svar på tråden MAJ 2010 del 5