• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • a n n a

Sabelhäck är Den Blivandes vilja ;) det är militärer i högtdsdräkt som bildar häck med dragna sablar som vi som brudpar går igenom när vi kommer ut fr kyrkan...

För med bildlig förklaring:
    ellsater.se/kyrkan/slides/DSC_0461.JPG

• snuttfia

Kattpoet: Vanilj och hjortron är ju oslagbart tycker jag :)

• Kattpoet

Snuttfia: Jo men något måste man ju ha på den.

• Rapsbrud

CiaLovesAndreas: Tror den hade funkat jättebra som utgångsmusik, kändes maffig på ett bra sätt liksom...

• CiaLovesAndreas
    Rapsbrud skrev 2010-03-16 22:13:15 följande:
    CiaLovesAndreas: Tror den hade funkat jättebra som utgångsmusik, kändes maffig på ett bra sätt liksom...
    Tack för din kommentar!
    Jag har förälskat mig i den, men sen är väl frågan hur det kommer låta med cd i kyrkan.

Imorgon ska jag och min mor ut och leta tyg till dotterns klänning, så att min mor kan börja sy på den.
  • EmMagnus

Körkortet kommer av sig själv så det behöver du inte fundera på. Det gäller ett bra tag efter att du har bytt namn, kanske 1,5 -2 månader iaf.

snuttfia skrev 2010-03-16 16:29:08 följande:
    Majsan, Just ja, allt sånt måste ju också fixas... hur funkar det med ens eget körkort och så? När ska man ansöka om nytt? Slutar det gamla gälla när namnbytet gått igenom eller hur funkar det???
  • snuttfia

EmMagnus: Så man behöver inte göra nåt utan det dimper bara ned ett nytt körkort i lådan en dag? Inget nytt foto eller så? Det vore ju superbra!

Nu ringde prästen när jag var ute med hundarna :) Han lät jättetrevlig och glad i telefon. Jag var inte inne just då så jag lovade ringa tillbak och boka en tid för vigselsamtal när jag hade kalendern framme. Vad skönt att han lät trevlig, precis min typ med lite humor verkade det som. Var lite orolig att det skulle vara en gammal tråkmåns Så spännande! Fast vi har ju inte klurat nåt på psalmer eller så alls, och sambon är bortrest... Men det lär ju inte bli den här veckan ändå så vi hinner ju prata om det i helg kanske...

• EmMagnus

Snuttfia: Hahahaha, du får hem en blankett som du ska skriva din nya namnteckning på och sen klistra dit ett foto så klart. Jag kan inte sluta skratta, förlåt men ditt svar är så klockrent! Är du möjligen blondin

• snuttfia

Haha, jag tänkte att de bara bytte namn och använde det fotot som redan fanns! Tänkte inte ens på namnteckning eller nåt :D Känner mig som en blondin idag, men det är jag inte. Råttfärgad kallar mamma det Mkt mörk blond, så det betyder väl att jag kanske har mina ljusa stunder ibland men detta var inte en av dem, haha!

Svar på tråden MAJ 2010 del 5