• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • majsan801

Hmm suttit och skurit ut materialet till servettringarna och inser nu att jag inte vet hur jag ska vika själva servetten. Hmm tåls att fundera på.

• Kattpoet

majsan, ta dig till ett antikvariat och kolla i gamla husmors böcker.

Man kan vika svanar, näckrosor, franska liljor och annat skoj.

• majsan801

Fast inte när man har en stor servettring på. Äh blir nog något enkelt.

• Kattpoet

Åh då kan du göra piktyxan, svärdet eller spiran!

Märks det att jag har många gamla husmors böcker?

• snuttfia

Igår kom hindersprövningen med posten. Ja eller den man får tillbaks när hindersprövningen gått igenom då, vad det nu kan heta. Nu hänger papprerna på kylen så vi inte ska tappa bort dem innan prästen kommer på besök. Idag har jag också hunnit göra ett "bröllopsfix". Har vaccinerat hundarna så jag kan lämna dem på pensionatet under bröllopet. En till sak att bocka av listan. Är lite orolig för min tärna som hade blivit dålig igen idag, men hon verkade lugn och skrev att hon sitter på akuten, men vi kan väl gå på bio på måndag? Hmmm... Jaja, om inte hon oroar sig så ska inte jag heller göra det...

Nu är det dags att plugga vidare. Med liiiiite bröllopsgrejer instoppade under dagen kanske Jagade näbbklänningen som skulle ta tio dagar att göra och nu har (sen kinesiska nyåret tog slut, jag beställde mitt i det) tagit snart 4 veckor. De skulle skynda på den lite skrev de men jag är lite orolig ändå. Mest för brudklänningen som är beställde senare, men på annat ställe... Jaja, de dimper väl nde nån gång hoppas jag.

• annil

Hej Martinaa och alla andra. Jo, vi har väl kommit ganska långt, (vi gifter oss den 15:e), men jag tycker att jag har så dålig struktur på allt jag skall göra. Försöker både välja blommor, skor och var jag skall göra naglarna samtidigt...istället för att göra klart en sak och sedan ta itu med nästa. Vi skall gifta oss i Norrtälje och skulle egentligen behöva åka dit ganska snart igen för att ta itu med blommor och sådant på plats, men finns inget utrymme för det förrän om två helger.

• majsan801

Haha och jag har inga..

Kattpoet skrev 2010-03-18 10:05:52 följande:
    Åh då kan du göra piktyxan, svärdet eller spiran!Märks det att jag har många gamla husmors böcker?
  • EmMagnus

Idag har jag fått fart på planeringen igen, prästen ringde och var hur trevlig som helst. Så vi ska ses veckan efter påsk. Känns väldigt skönt och jag fick en kanonfeeling, det kommer bli hur bra som helst.
    Sen ringde jag till bageriet också när jag ändå var igång och hon var också supertrevlig, så nu ska vi dit och prata med bagaren en morgon när han jobbar. Men så frågade hon mig vilken smak vi ville ha på fyllningen och det har jag ju inte alls tänkt på... Herregud!!! Får nog googla lite

• snuttfia

Nu har jag beställt morgongåvan åt sambon :) Det fick bli den här i grått: www.isa.nu/shop/ja-p-105.html Men oj vad jag velade innan jag kunde bestämma mig! Det fanns ju såååå mycket fint. Hoppas han gillar den iaf! Han använder inte smycken och är inte intresserad av secret box bilder har han sagt, ingen klocka använder han heller. Prylar har vi massor av och jag skulle inte veta vad han behöver heller. Så en tavla blir ju perfekt då, den har man ju kvar sen :) Tack för tipset! Ska lämna in den på ramning sen så det blir ordentligt gjort också. Frågan är hur jag ska lyckas smuggla in den på hotellrummet utan att han märker det ;)

• Martinaa

Idag var vi och hämtade fyra tårtprover hos konditoriet som vi smakade lite senare. Det var moussetårtor allihop och jag var väl helt ärligt lite besviken på dem. Eller, de var goda, men just själva moussetårta i sig var inget som imponerade på mig. Men sambon vägrar ha "vanlig prinsesstårta" så jag får väl vika mig då! :P

Sedan åkte vi ut till en "festboutique" i stan för att kolla på kläder till sambon. Vi har försökt ringa för att boka tid, men inte fått nåt svar så vi chansade och åkte dit ändå. Hon hade inte tid för provning åt oss, men hann visa oss lite olika modeller och färger så vet vi ungefär vad vi ska prova sedan. På måndag fick vi tid! :)
    Har dessutom bokat tid för naglar och vaxning dagen innan.

Svar på tråden MAJ 2010 del 5