• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • Kattpoet

Nej en 38 är en 6.

Jag har 39 och är storlek 7 från USA.

• patrikoannika

Är det? Vad kul! Vart?

Ja, jag gillar honom mycket. Naturlig och modern liksom.

Och den där levande julkrubban finns!! Hi hi... De "sätter upp" den om jularna.

Felixian skrev 2010-03-21 13:19:22 följande:
    patrokoannika: Fredrik Westerlund är ju min "gamla" hemförsamlingspräst. Kul att han ska viga er! Det jag kommer ihåg av honom är att han är/var väldigt enkel och sympatisk. Och då var han iaf en sån präst som vågade ta ut svängarna även i kyrkan. Ni får väl fråga lite försynt om hans levande djur till julkrubban i kyrka (jag tror att det va han som ledde in en get under gudstjänsten iaf ;) )
  • Rapsbrud

Nu har vi fått svar från alla på våra inbjudningar = 100% uppslutning! Inte helt oväntat kanske eftersom vi bara bjuder närmaste familjen, men ändå.

Vår solisttjej berättade att hon har tränat på våra låtar nu så vi ska få komma och lyssna nästa helg, ska bli riktigt spännande att se vad hon har gjort med dem...

• Avalon75
    Kattpoet skrev 2010-03-21 14:05:25 följande:
    Nej en 38 är en 6. Jag har 39 och är storlek 7 från USA.
    Pratade med en väninnan som bor i Canada och sålunda alltid köper skor over-there. Hon sa att 38 är 7,5-8. Jag körde på en 8:a i alla fall. Får se när de kommer hur de sitter.
  • Martinaa

Rapsbrud:
    Å va skoj! Kul att alla kan komma! :D Hur många gäster blir ni?
    Spännande också att få höra solosångerna! Vår ena "solist" har nyligen flyttat till Visby så vet inte om hon kommer kunna öva ihop med den andra "solisten", eller hur de tänkt det. Jag tror nog de löser det bra ändå, men men...

• Avalon75
    Rapsbrud skrev 2010-03-21 18:54:57 följande:
    Nu har vi fått svar från alla på våra inbjudningar = 100% uppslutning! Inte helt oväntat kanske eftersom vi bara bjuder närmaste familjen, men ändå. Vår solisttjej berättade att hon har tränat på våra låtar nu så vi ska få komma och lyssna nästa helg, ska bli riktigt spännande att se vad hon har gjort med dem...
    Åh så roligt Rapsbrud att alla kommer!
    Vi har sista osa-dag 1 april så efter det blir det hårdjobb med bordsplacering...
  • Kattpoet

Förlåt mina skor var från Australien.... är det inte underbart med olika storlekar

• Avalon75

@Kattpoet
    Man blir galen på att beställa på nätet. En storlek i UK, en storlek i övriga Europa, en storlek i US, en annan i AU... Gäller att kolla ordentligt innan man klickar på send order.

• Rapsbrud

Martinaa & Avalon75: Mmm det känns kul, i och med att vi bara har bjudit de allra "närmast sörjande" så vill man ju verkligen jättegärna att alla ska komma. Vi blir 20 stycken, 16 vuxna och 4 barn. De flesta kommer vara med och äta lunch med oss dagen efter också.

Det blir säkert jättebra med era solister Martinaa, men jag förstår hur du tänker! Som blivande brud är det ju alltid lätt att oroa sig lite för saker, jag var lite nervös för att vår solist, som är småbarnsmor, skulle råka ut för för många förkylningar för att hinna träna på våra sånger, men nu hade hon ju fixat det. Ska som sagt bli väldigt spännande att höra henne sjunga våra sånger

• Kattpoet

Man får mäta sina fötter innan man beställer

Svar på tråden MAJ 2010 del 5