• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • patrikoannika

Den där listan var ju inte alltför svår att klara av... Dock så får jag problm med nr 9. - Älska din kropp som den är... ha ha... Min kropp är hemsk! Jag har gått upp i vikt, (vägde 100 kg som mest..) gått ner i vikt,(vägde 55 som minnst..) varit gravid och gått upp i vikt, sedan gått ner alla grav.kilon... ätit upp mig igen.. gått ner lite... Är nere på 61 nu... Att älska min kropp är inget som jag börjar göra i en handvändning...

Och på bröllopsdagen vill man ju vara smal och vacker.. *suck*

Martinaa skrev 2010-03-23 20:49:59 följande:
    Hehe, hittade den här listan via en blogg: tio saker att uppleva innan du gifter dig! www.cosmopolitan.se/egokick/2010/03/10/10-sak...Har varken rest själv eller bott med andra (däremot delar jag lunchrum med lata och slarviga arbetskollegor, haha) men vi får hoppas jag klarar äktenskapet ändå! Vilka "missar" ni på?
  • sköldis10

Hej tjejer..kom på precis att det är 6 veckor kvar..

Hjälp!! Fick faktiskt en klump i magen..och vi har inte beställt tårta och blommor, vi ska ju ha ett hemligt bröllop, så det är ju lite små krångligt..

Men tnkte på blommor, vad ska ni ha för bukett.??
    Kan vi inte bolla lite ideér med varandra här i denna tråd me?

Vilka färger och form har ni tänkt?
    Själv är jag inne på ivory/rosa rosor och rund tror jag!!

Har ni bilder på era bukette, vill ni visa dem isf fall??

Har inte varit inne hos någon butik ännu..men har sett på nätet, kan man ta med sig en bild och säga denna vill jag ha.

Hur lång innan tror ni man behövar säga till.?
    Har dem tystnadsplikt..?(Det är rätt jobbigt att vara hemlig..men så är det när man vill överraska!! )

Ska nog ringa till blomsteraffären och fråga lite...
    för går jag in så kommer säkert någon att vara där och se..få ta på mig keps och solglasögonen...

• Emsan o Davve

Efter lååång tid tänkte jag ge en liten lägesrapport (dock har jag läst ofta!).

Bröllopsplanerna har lite kastats omkull, då ett oväntat plus dök upp för ett tag sedan (v. 8 nu)..plötsligt känns bröllop jätteroligt, men inte det viktigaste i världen, det löser sig liksom! Ligger hemma med spyspann bredvid mig..fröet har bestämt sig för att göra sig påmind på detta sätt...kul.
    Jag är så evigt tacksam att min syster syr min klänning...och hin är en av väldigt få som vet om vår nya hemlighet (hehe ja o alla på bt) och hon har gjort mig så lugn...jag kommer att ha en klänning och den kommer att passa...kanske inte så som man ville, men vad gör väl det! Samtidigt känns det lite jobbigt...tänk om vi förlorar fröet...hur ska vi hitta glädjen i att gifta oss då...oro gnager

Till ngt annat:@ sköldis10. Jag tog med mig några bilder på buketter som jag kunde tänka mig + bild på klänning och beskrev håret...floristen läste av mig på 10 röda och vi hamnar på en bukett som jag är jättenöjd med (vild och cerise!!!), men som jag själv inte hade kommit på. Prova det :)

Nä...åter till toaletten...

• Kattpoet

Så patrikoannika, menar du att som rund är man automagisk ful?

Tack för den!

Jag som trodde jag var vacker som jag var.

• a n n a

Men, kattpoet, patrikoannika skriver att _hon_ inte älskar _sin_ kropp, det innebär ju inte att alla runda är fula. Jag gissar att "man-et" i sista meningen kan bytas ut på "jag".

• Kattpoet

Jo men har någon tänkt på att näst intill alla sätter smal= vacker.

Man kan vara vacker som rund med, jag önskar att folk såg det.

Jag är så himla glad att jag bor på landet numera, när jag bodde i storstan så fick man dagligen gliringar om hur fet man var, vad man köpte eller vad man åt ute.

Ja, jag har haft folk som gått upp till mig och frågat hur kan du visa dig ute du som är så fet.

Jag väger 115 kilo, jag är kurvig, jag har midja, stora tuttar, höfter och långa ben.

Så jag blir putt när folk endast ser smal som vacker.

Det vackra med oss människor finns i själen och inte på skalet.

• Ananias

sköldis- ang tystnadsplikt har jag aldrig hört talkas om att florister har det men är övertygad om att du säger det är hemligtr så säger de inget!
    Känner dom dina nhöriga/vänner eller? annars är ju risken väldigt liten att de kommer på något genom floristen

jag har lite ångest över buketten faktiskt...ångar mig varje gång jag ser en ny bukett..alla är ju så fiiina.
    men nu har jag återgått till min första tanke...vill ha en helt grön bukett..fast i många olika nyanser på något vis..får väl se vad det finns för grönt.
    men den ska hänga lite och så flers olika nyanser grönt...
    grönt är vårt tema så det blir nog bra.
    maken har grön skjorta och ena ungen grön klänning!
    ska prata med en flosrist får vi se va hon förelår.

när ja frågade hur lång tid -innan man måste boka har ja för mig hon sa typ 3-4 veckor innan i allla fall!

• Ananias

vad kommer erat bröllop att sluta på tror ni? ja vet inte helt än men skulle tippa på runt 40 000. skriver upp allt ja köper i en bok o ska räkna ihop efteråt mest för skojs skull.
    blir ju mycket smått som man inte ens räknat m,ed i början när man gjorde sin budget=)

• Megi

Vi hade satt en budget på 50-60 tkr men som det ser ut just nu så kommer vi inte under 100tkr...

• Tattoo82

Emsan - GRATTIS!!!! Inte avundsjuk på den första tiden dock, stackare... Hoppas det går över fort. Jag spydde till v 21 ungefär med min dotter och ännu mer och längre med sonen, typ till v 25. Men det är ju värt det!

Ananias - Vi hade först 20 000 kr som max, men har höjt till 30. Ska få 10 000 av min mamma och lika mycket av pappa. Dock ligger budgeten nu på dryga 35 000 kr... Hmm, får se om vi lyckas hålla vår gräns.

Det hände inget mirakel, min farfar gick bort igår natt...

Svar på tråden MAJ 2010 del 5