• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • Kattpoet

Jag vinner på konstiga drömmar..... Jag drömt några nätter i rad att jag är i en kanot i ett Kambojiansk träsk och försöker hitta den perfekta frukten till bröllopstårtan...

• Rapsbrud

Kattpoet: Oj! Ja den vann du nog med! Jag drömde att jag tappade våra ringar i ett parkeringsgarage så att de rullade iväg och så var jag tvungen att börja jobba som typ mekaniker för några maffiasnubbar som huserade i parkeringshuset...

• Kattpoet

En gång fanns det med något mjukt som vått gräss som hade vassa hullingar, jag vaknade till min katt bitandes min hand....

Drömmen är inte skoj och jag vaknar utmattad

• patrikoannika

Upplägg för middagen ser väl ut ungefär så här...

Vi anländer till lokalen. Gästerna står utanför (förhoppningsvis i fint väder.. annars inne..) och "tar emot". Gästerna har då blivit försedda med champagne. Vi får glas serverade när vi kliver ur bilen. Toastmastern tar vid och hälsar alla välkomna och vi skålar. Därefter går vi alla in och sätter oss. Toastmastern gör sig sedan hörd igen och säger några väl valda ord. Sedan börjar vi äta. Toastmastern avbryter för att överlämna till bestmannen som sköter snapsvisor. Så vi sjunger kvällens första visa, en välkomstvisa. Sedan äter vi lite igen innan nästa snapsvisa. Därefter dukas det av, och precis innan vi ska äta huvudrätten (tror jag..) är det dags för första talet. (min pappa?) Och sedan är det dags att ta mat. Under huvudrätten är det väl några ta till? Sedan efterrätt och tal igen. Och kanske några spex. (Kan man ju hoppas..) Tärnan håller tal, bestmannen också... Sedan en liten paus innan tårtan och dansen.

Hela tiden är det toastmastern som sköter och håller i trådarna. När det gäller lekar och spex tänker inte vi hitta på något sådant eller hålla i det, det hoppas (och tror) jag att vännerna/släktingarna/toastmastern sköter bra.

Vi tänker, efter efterrätten, ha en liten paus och sedan bröllopstårta innan dansen. När dansen väl dragit igång vill vi inte avbryta för att äta tårta. För då blir det groggbuffè och gottebord och sånt. Och champagne!

jaao skrev 2010-03-26 19:19:23 följande:
    Äh, allt försvann ju i mitt inlägg!Nu orkar jag inte skriva om det så jag är inte otrevlig, det var massor av gratulationer, beklaganden och kommentarer....tror inte bt gillar mig Har en fråga dock:HUR ser ert upplägg för middag/fest ut?Har ni massa lekar och sånt eller?Känner mig helt lost och jag drömmer konstantmassa läskigheter haha. (se dagens blogginlägg: jenho80.blogspot.com/ )Hjääälp!
  • Tattoo82

Jaha, nu försvann hela mitt långa inlägg också...

• Tattoo82

Gör ett nytt försök...

kattpoet & rapsbrud - Hahaha, jag dör av skratt! *förlåt*

jaao - Kurragömma låter väl spännande?! Vi har vigseln på samma ställe som festen. Efter vigseln skålar vi i champagne och så blir det lite mingel. Toastmadame har fullt ansvar för att det inte blir nån dötid. Antagligen blir det nån tipsrunda och kanske någon mer lek innan middagen. Efter middagen blir det nog en kortare paus innan kaffe och tårta. Sen drar vi igång en singstar-turnering och någon mer tv-spelsturnering som m2b bestämmer (antagligen hockey eller rally) som man får frivilligt får anmäla sig till före. Sen är det bara party!

*längtar*

• Tattoo82

gutebrud - Galet spännande!!! Ser fram emot att få höra allt sen.

Och om alla andras eventuella hippor! Hur gör era vänner? Känner alla varann?! När en annan kompis skulle gifta sig så fick hon skriva en lista över sina vänner med telefon nr som hon gav till tärnan. Annars hade jag nog inte kommit med på hippan då vi inte hade känt varandra så länge och jag kände ingen annan av hennes vänner. Även min m2b har fått lämna en sådan lista till bestman och han har fått en av honom (han gifter sig helgen före oss och de är bestman åt varann ) Min syster/tärna har inte sagt nånting så jag hoppas inte att någon av mina vänner blir glömd till hippan...

• jaao

Tack för era svar

Vi har ju ingen toastmaster Alla som vi kunde tänka oss vilja var såååå snabba med att säga att det var sååå skönt att "bara vara gäst" så vi har inte vågat fråga någon....

Kattpoet och rapsbrud, hahaha *sorry* Ja, där ligger jag ju i lä...lät utmattande!

• Ananias

tattoo82- ingen aning hur de gör..om e gör=) men har flera vänenr som vet om varandra o har träffats någon gång sådär..o genom facebook hittar de nog varandra...=)

så hittade ja alla en gång när ja ordnade hippa=)

• Tattoo82

Men hur visste du vilka av alla vänner på facebook som var bjudna på bröllopet?!

Svar på tråden MAJ 2010 del 5