• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Vi har varit och tittat på det och nu kan jag inte sluta tänka på det! Har redan börjat fundera på hur vi ska möblera. Det är farligt, jag vet, men svårt att låta bli.
    Väntar som sagt på besked från banken, men så fort vi fått klartecken så kommer vi läga ett bud.

• Martinaa

Cia:
    Åh va roligt!! Håller tummarna för er!

• Hillena

Martinaa- vilka kloka ord, ska genast sluta oroa mig :) Dagen kan ändå inte bli annat än perfekt för det är ju ens bröllopsdag!

Fröken Strössel- härligt att du känner dig så nöjd med klänningen och allt som hör till!

Igår var jag och hittade en fin väska som jag ska ha på bröllopet, men när jag kom hem så var det inte exakt samma färg som skorna (har inte klänning hemma än då jag hyr) så jag vet inte om jag ska byta den till en helt annan färg istället...hmm

• snuttfia

Suck! Vi ska ju träffa prästen imorgon, han kommer på morgonen. Hade bokat in en dag när ungarna är på dagis så att det är lättare att prata. Tror ni inte att ungarna är sjuka och måste vara hemma från dagis imorgon? Typiskt... Jag blir så förvirrad när jag ska hålla koll på dem samtiigt som jag ska prata om nåt mer avancerat än vädret eller så. Ska baka muffins idag så dottern håller sig sysselsatt en timma eller så med att äta muffins sonen gillar inte sötsaker så han är svårare att muta, kanske han kan sitta med en laptop eller spela tv-spel eller nåt. Ni hör ju, jag borde ju vinna årets mamma-pris. Muta dem med socker och tv-spel, haha! Nåja, det kunde ju ha varit värre. Vi hade ju kunnat vara sjuka allihopa *tar i trä* Lite svårt att hinna boka av när han kommer kl 8 på morgonen...

• patrikoannika

Varför oroa sig för barnen? Jag är säker på att det går bra. Visst, jag känner ju inte dina barn, men det går oftast bättre än man tror. En präst brukar ju vara en gullig och sympatisk människa. Jag tror att det går bra, bara ni tar det lugnt.

Varför är så många oroliga för att ta med sig barnen på viktiga grejor? Får de aldrig öva på att vara med så lär de sig ju ALDRIG. Jag personligen tror mer på att lära barnen och vänja dem, än att stänga dem ute.

snuttfia skrev 2010-03-28 12:16:19 följande:
    Suck! Vi ska ju träffa prästen imorgon, han kommer på morgonen. Hade bokat in en dag när ungarna är på dagis så att det är lättare att prata. Tror ni inte att ungarna är sjuka och måste vara hemma från dagis imorgon? Typiskt... Jag blir så förvirrad när jag ska hålla koll på dem samtiigt som jag ska prata om nåt mer avancerat än vädret eller så. Ska baka muffins idag så dottern håller sig sysselsatt en timma eller så med att äta muffins sonen gillar inte sötsaker så han är svårare att muta, kanske han kan sitta med en laptop eller spela tv-spel eller nåt. Ni hör ju, jag borde ju vinna årets mamma-pris. Muta dem med socker och tv-spel, haha! Nåja, det kunde ju ha varit värre. Vi hade ju kunnat vara sjuka allihopa *tar i trä* Lite svårt att hinna boka av när han kommer kl 8 på morgonen...
  • Ananias

cialovesandreas- va spännande, vet hur det är, vi har precis flyttat in i vårt drömhus, det var verkligen kärlek vid första ögonkastet=)

snuttfia- håller med patrikoannika- det brukar gå bättre än man tror. ungarna brular ju uppföra sig om någon ny o främmande kommer=)

ANG bordsplaceringen så satt ja o m2b igår under eart hour och försökte oss på bordsplaceringen...huvva. men fick ihop det emsta men hur tusan gör man när det är udda folk..alltså tex singlar.

mitt ex..vi har en singel som passar in bland mina vänner ( vill ju inte trycka in henne bland folk hon ej känner ) men hur vi än gör så blir det ju då så att ett par sitter bredvid henne..o då hamnar ju inte paret mittemot varandra...gör det något? eller hur ska man göra i sådanna fall. ska man duka så alla sitter lite snett emot så det inte blir uppenbart att paren sitter prick memot varandra. alltså lite sicksack eller vad man ska säga. någon som förstår mig=)??

Hur gör ni när ni har udda folk utan partner? eller ska man sätta perne bredvid varandra...
    usch det avr så svårt..man vill ju att alla ska sitta med den de känenr osv

• Martinaa

Ananias:
    Jag kommer nog göra bordsplaceringen ganska "ojämnt", dvs ibland får par sitta mittemot varandra, ibland bredvid och ibland särade på (fast med gemensamma kompisar så inte "ensamma") beroende på hur jag kommer få ihop det så man kan få in singlar och lite nytt folk. Kommer inte följa några direkta regler och det nu finns sådana, mer än att försöka hålla vartannan kille vartannan tjej och tjejen till höger om killen.

• Martinaa

Hihi, min värdinna ringde nyss och vi pratade lite. Inte för att vårt värdpar varit OINTRESSERADE men de har väl inte direkt gjort något direkt engagerande ännu, så jag blev glad nu när hon frågade efter en komplett gästlista med kort info om vem det var och telefonnummer till alla. Det innebär att de har numret till alla som eventuellt skulle vara med på möhippa och svensexa! :)

Undrar om det blir hon som kommer styra ihop något... Mina äldsta vänner är inga som skulle dra ihop något sådant, så var först tveksam över att jag skulle få nån, men det finns nog andra som kan göra det, men som jag egentligen inte tycker är deras uppgift, men vi får väl se!

• a n n a

vi följer inga regler vad gäller bordsplaceringen utan ordnar den efter hur folk är - vissa passar bättre att sitta nära varandra, kanske t o m bredvid varandra, medan andra roar sig bättre på "varsitt håll"...

• snuttfia

Ja, alltså, våra barn är alltid med oss på allt. Viktigt eller ej. Vi har ingen att lämna dem till när vi gör något tillsammans om de inte är på dagis och då jobbar vi ju för det mesta. De har varit med på banken och fixat huslån och massa andra saker. Så det är inte problemet att de inte kan uppföra sig eller nåt sånt. et är bara svårt att koncentrera sig samtidigt som man byter blöjor eller letar saker som de tappat bort eller blåser på knän när de slagit sig eller vad det nu är. Jag är inte en sån proffsmamma som kan göra massa saker med en unge på höften och samtidigt prata om viktiga saker. Och vi är ju visserligen två och turas om att hantera sånt som uppstår, men vigseln vill man ju gärna prata om tillsammans... Så visst går det bra att ha med ungarna på allt, men jag är väl inte lika närvarande som jag skulle vilja då... Men det går säkert bra ändå, det är bara trevligt att få vara två samtidigt som ett par och vara helt närvarande ibland...

Svar på tråden MAJ 2010 del 5