• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • patrikoannika

Åh.... smaskens... Mmmm...

Meeen.. här är det sockerfritt fram till bröllopet!! Jag MÅSTE gå ner några kilon tills dess.

Har en påkutmaning på G i min blogg. (www.akinna.se) Att inte äta godis i påsk!

Är ni med?!

Martinaa skrev 2010-03-31 16:51:43 följande:
    Snuttfia:Vilket konditori blev det nu då? Gullkragen?Jag är en riktig husmor här hemma idag. Tvätta, handla och bakat kanelbullar. De var mycket goda kan jag lova! i108.photobucket.com/albums/n38/Tina927/Blogg...
  • CiaLovesAndreas

Uppdatering: Det blev inget husköp denna gång. Så vi letar vidare.

• Martinaa
    CiaLovesAndreas skrev 2010-03-31 17:01:55 följande:
    Uppdatering: Det blev inget husköp denna gång. Så vi letar vidare.

Jag förstår din besvikelse *tröstkram* Det går "fler tåg" och vi håller alla tummarna att nåt annat ännu bättre ska dyka upp snart!

Patrikoannika:
    Inget godis i påsk?? Hmm... I och för sig så jobbar jag hela helgen, men nja... det lär nog bli nån godisbit ändå. Men jag önskar dig lycka till i alla fall! :)
  • CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Vad gullig du är!
    Trodde dock att jag skulle vara mer besviken än vad jag är. Men som sagt så letar vi vidare. Självklart kommer vi också hitta ett hus. Så bråttom är det ju egentligen inte.
    Men jag blev sjukt sugen på hus nu så förhoppningsvis dröjer det inte alltför länge innan vi kan gå på husvisning igen.

Tillbaka till bröllopet.
    Vi har o.s.a på fredag och det är två vi väntar svar från, annars har resten svarat.

• moule

Vi har OSA imorgon och saknar svar från 14 personer (6 sällskap)

Vi hade planerat att skriva ut festprogram i helgen, för att vi har så mycket att göra framöver.. Vad gör man?

Är det min uppgift att jaga mina eventuella gäster??!?

• Fröken Strössel

moule - vi har också OSA imorgon och väntar på svar från 17 personer (av 47st bjudna). Många vet jag kommer för de har bokat boende men ändå, jag är förvånad över hur svårt det ska vara att officiellt lämna svar.

Tycker inte att det är vår uppgift att ringa runt till de som inte svarat men kommer göra det ändå under påsken.

• Kattpoet

Vårat osa är 5 maj, 2 har sagt ja.

• snuttfia

Martinaa: Nä, det blir nog vårt kondis ändå. Det visade sig att de väntade tills de gjort alla kombinationer vi ville smaka så vi fick dem samtidigt. Det var därför det tog tid. Dessutom fick vi smakproverna gratis, hon sa att det hör till bröllopsservicen :) Hur snällt som helst! Kände igen bakelserna, har smakat två av dem innan och de är GODA kan jag lova!

Vårt osa var 15 mars, alla utom 4 svarade i tid. Två av dem svarade av nån anledning till mina föräldrar och trodde att det räckte, men ringde igår och frågade lite så jag vet att de kommer. Sen är det sambons stolpskott till pappa som sagt att han får se om han kan komma, han hör av sig... Vi bestämde att inte räkna med det och kommer han får han väl sitta på kanten nånstans och skämmas för jag har inte tänkt vänta med bordsplaceringen till han behagar bestämma om han ids komma på sin sons bröllop.

• majsan801

Vårt osa är 11 april och ca hälften har svarat. Några nej har vi fått med vi bjöd 62st och jag räknar med att ca 50-55 kommer.

• Martinaa

Moule:
    Nä, det är ju egentligen inte din uppgift alls. Har man inte svarat så får de ju egentligen skylla sig själva, men skulle jag vara i din situation skulle jag ringa eller skicka ett sms till de som inte svarat och påminna dem om att osa-tiden har gått ut och att ni fortfarande inte fått besked från dem. Men vill ju självklart att så många som möjligt ska komma, så jag hade nog jagat...

Vårt osa är inte förrän 1 maj, men jag skulle gärna haft det 1 april istället. Vill ju veta nu ju!! Dock kommer vi nog inte få helt klart besked från sambons farmor och farfar förrän väldigt tätt inpå då de är gamla och tveksamt om de orkar med. Jag hoppas de kan komma till kyrkan i alla fall, så räknar jag väl inte med att de kommer vara med på middagen/festen sen. Vet inte hur jag ska lösa det med bordsplaceringen bara...

Svar på tråden MAJ 2010 del 5