• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • Hillena

Jag tycker att din klänning är alldeles underbar. Du ser inte alls utklädd ut. Livet på klänningen är fantastiskt fint med alla broderier och kjolen ser lätt ut även om det kanske är tungt. Jag tycker inte att du ska ändra något alls med den men det är du själv som ska bara den så för dig ska det kännas 100%.
    Hoppas att du blir nöjd och känner dig så vacker i din klänning som du faktiskt är!

• annsoffan

Moule, jag tycker också din klänning är fin! Jag skulle nog prova mer än att kolla på foton, gå runt och försöka dansa lite ändå... Men visst är det svårt! Jag har äntligen lyckats bestämma mig för att ha min mors klänning fr 1969. Känns bra nu! Har fixat till den lite själv så att den passar mig. (Finns i mina bilder) Men ett antal timmar har ju spenderats framför spegeln!

I helgen som var blev jag hippad!! Jag var hemma i Sverige över helgen och hade varit väldigt upptagen med att boka in dater med mina vänner medan de hade varit upptagna med att planera detta. Så jag blev totalt överraskad blåögd som jag är, när de var samlade nästan allihop! Tårarna sprutade och jag var så upprymd hela dagen! De hade även fattat grejen helt och hållet när jag har sagt att jag inte vill ha någon möhippa, och då förstås menat pinsamheter på stan. Så dagen innehöll fantastisk brunch, relaxavdelning m ansiktsmasker, bubbelpool och ångbastu, mera mat, mycket vin och bubbel och mycket mycket dans till in på småtimmarna. Fick även måla ett porträtt av min blivande man, ska bli intressant att se vad de ska göra med detta!! Så nu sitter jag här med en muskelinflammation i ryggen pga av dansen (tror jag!) men det var det värt!!

• majsan801

Annsoffan du måste göra ditt bildgalleri synligt.
    Din hippa låter underbar precis så vill jag ha det..soft och kul.

• Ananias

moule- nej nej nej din klänning är super. jag tycker den är råfin, verkligen speciell. men som sagt det är du som känner hur det ska vara, men aj vet att man ibland hakar upp sig på petitesser...ja tycker den är klockren

ansoffan-vill också se din klänninh men kan ej

• Josssie

Moule - jag instämmer med övriga. Klänningen var verkligen jättefin. Hade själv tänkt beställa en liknande (om det inte var samma modell rentav) och nu när jag ser din så ångrar jag att jag inte gjorde det. Livet är såååå fint och originellt. Du kommer vara så himla vacker på din stora dag. Och absolut inte på ett utklätt sätt. Jag tror nog att det mest att du är ovan vid klänningen. Men ändra ingenting! Häng undan den och titta inte åt den på en vecka eller två, sen provar du den igen. Utan att vara så självkritisk.

• Kattpoet

Martinaaa, ta bort mig från bröllopslistan är du snäll.

Jag vet inte när eller Om jag gifter mig nu läget.

Och nu ska jag ta ett till glas vin och sen gå och sova.

• moule

Jossie; Tack, jag ska göra så! =) Tror inte du har tittat på just denna, för den har jag ritat själv... haha..

Jag får ta hit en kompis o prova igen, kommer inte i snörningen själv... =)

• Martinaa

Kattpoet:
    Nä men va tråkigt! Vet att ni haft lite bekymmer men menar du att det inte blir av alls nu??

Annasoffan:
    Va kul med din hippa!! :) Inte kul med inflammation förståss, men du verkar ju inte klaga så! :P Blir också nyfiken på din klänning. Är nån inställning nånstans där du väljer att göra galleriet publikt eller så.

Ang hippa satt jag och kollade lite i almanackan och kom fram till att det endast är två helgen i maj som vi kan bli hippade och sexade(???) (vi jobbar båda vartannan helg), så jag hoppas våra vänner tänker på det om de planerar nåt.

• Kattpoet

Just nu är jag inte helt undra om jag ska vara ärlig.

Varje gång vi har lämnat in ett papper vill de ha ett nytt och nu säger det att ett papper till ska översättas till engelska och sen så får vi nog gifta oss.

Och sen så ringde hon tillbaks och sa att vi måste lämna in papprena igen i Maj eftersom de inte längre är giltiga.....

Så först dagarna innan bröllopet får jag veta om det ens blir av.

Just nu planerar jag INTE ett bröllop, utan en födelsedags fest och ett avskeds fest istället.

Jag orkar inte med besvikelsen om vi får ett nej.

• Martinaa
    Kattpoet skrev 2010-04-02 18:21:46 följande:
    Just nu är jag inte helt undra om jag ska vara ärlig.Varje gång vi har lämnat in ett papper vill de ha ett nytt och nu säger det att ett papper till ska översättas till engelska och sen så får vi nog gifta oss.Och sen så ringde hon tillbaks och sa att vi måste lämna in papprena igen i Maj eftersom de inte längre är giltiga.....Så först dagarna innan bröllopet får jag veta om det ens blir av.Just nu planerar jag INTE ett bröllop, utan en födelsedags fest och ett avskeds fest istället.Jag orkar inte med besvikelsen om vi får ett nej.
    Men herregud va krångligt och va trist!! Fattar inte vad det är som ska va så svårt att låta två personer få ingå äktenskap?? Jag hoppas självklart det löser sig för er!!!
Svar på tråden MAJ 2010 del 5