• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • EmMagnus

Nu var det längesen jag skrev nått här, jag har hamnat i nått slags vaccuum där allt som rör bröllopet bara känns jobbigt. Men i förrgår tog m2b tag i saken och vi satte oss ner och listade vad vi har kvar och det var ju inte så mycket så nu börjar lusten komma tillbaka till mig igen. Men jag har iaf varit här och läst lite då och då för att hålla mig lite ajour.
    CiaLovesAndreas: Vad tråkigt med huset! Hoppas att det går bättre nästa gång.
    Moule: Urläcker klänning! Vilka former du har, du kommer vara supervacker!

Vi har OSA imorgon och alla utom 4 tror jag har svarat. Det är våra föräldrar som håller i det så jag har lite halvdålig koll. Men mina föräldrar kommer ner hit på fredag och då har dom med sig listan så får vi sammanställa den med m2b:s föräldrars lista. Jag tror att det är ca 10 som inte kommer så vi slutar väl på ca 75 gäster.

Såg också att ni har diskuterat eventuella möhippor och då måste jag ju bara få delge er mitt psykbryt förra veckan:
    Jag vet att mina underbara vänner med tärnan i spetsen planerar min möhippa, men det är också allt jag vet. Jag är ett kontrollfreak av stora mått och INGEN har kunnat hålla en hemlighet eller överraskat mig i hela mitt vuxna liv, jag lyckas alltid lista ut vad det är. Det räcker att jag får en liiiiiiiten ledtråd så kan jag fundera på den i flera dagar tills jag kommer på vad det är.
    Så i torsdags så skrev en av mina kompisar som bor i Jönköping att hon skulle ner till sin syster (som bor i Helsingborg) och då tog det ju fart i skallen på fröken Emma. Jag var helt bergsäker på att min möhippa skulle vara på lördagen. Till saken hör ju också att en annan väninna ringde i onsdags och luskade om möhippan, vad jag förväntade mig av möhippan och när jag trodde att den skulle vara. Ja, det ena ledde ju till det andra och jag var ju bara tvungen att testa min teori lite. Jag och min stora käft
    Jag började med att ringa till min blivande svägerska, och det första jag sa när hon svarade var:
    - Jag vet när möhippan är!
    Och hon kunde ju inte sluta skratta, ju mer jag berättade desto mer skrattade ju hon. Så jag fick ju inget ur henne heller!
    Det var ju bara att fortsätta på nästa, min kollega som brukar vara urlätt att få att försäga sig. MEn hon skrattade bara och teg som muren, samtidigt som hon pratade med svägerskan haha.
    Så ringde jag till tärnan också när jag ändå höll på... så tänkte jag ju att jag skulle vara listig och inte säga nått om möhippan utan försöka lirka lite. Till saken hör ju också att tärnan är urusel på hemligheter så att hon inte har försagt sig redan innan är ett under.
    Så jag frågade henne om hon hade pratat med svägerskan och det hade hon inte, så frågade jag om hon inte ens fått ett sms och nä, det hade hon ju inte heller. Sen frågar hon varför jag är så konstig så då är det ju bara att säga som det är och inse att jag har nog fel.
    Men tror ni att jag kunde sova natten till lördag?
    Såklart inte, jag tror jag vaknade 100 gånger och när kl var typ 8 så låg jag bara och väntade på att det skulle ringa på dörren. Men det blev ju ingen möhippa och på kvällen hade vi tjejmiddag och gissa om dom hade roligt, men det bjuder jag på. Dessutom hade ju tärnan visst pratat med svägerskan så nu kan man ju inte lita på nån.
    Dom säger att det blir när jag minst anar det, men när f-n är det!!!

Man kan ju bli tokig för mindre.

• sköldis10

I morgon ska vi till bröllopsbutiken där jag inhandlade min klänning.. min blivande man ska hyra väst och sån där "plös" vid halsen,..vet ni som har män som hyrt hur det är med skjortor..kan man hyra det med? Min man har egen kostym som han inhandlat i en annan butik, så den ska han ha med sig, men tänkte ifall man kanske måste köpa egen skjorta..?

Skriver som en trött gnu..och det är precis vad jag är...

• Rapsbrud

EmMagnus: Hihi, förlåt men det lät så roligt när du berättade, förstår att det måste vara väldigt roligt för dina kompisar Hoppas du står ut med ovissheten, kanske är bra träning att inte kunna kontrollera allt jämt?

CiaLovesAndreas: Äeh, trist att det inte blev något hus, men som sagt fick ni inte det här så dyker det säkert upp något lika bra eller bättre snart.

Idag var vi och hämtade sambons kostym och den satt som en smäck. Han kommer bli så snygg så snygg! Jag passade på att fråga om leveranstiden på min klänning (har beställt den i samma affär) och då visade det sig att de hade fått den idag! Trodde inte den skulle komma än på 2-3 veckor så det var kul. Måste gå och handla underkläder så jag kan gå dit och prova den nästa vecka så att de kan justera den om det behövs och fixa rätt längd på den. Så spännande! Nu börjar det banne mig bli på riktigt det här...

• majsan801

Jag tänker absolut jaga gäster som inte svarat när osa gått ut. För jag vill ju inte att det ska dyka upp folk som jag inte räknat med och inte köpt mat och gjort bordsplacering åt. Nej för min sinnesfrid jagas det.

Möhippa det har jag inte ens tänkt på. Kommer bli överraskad iaf tänker inte luska ett dugg. Men jag gillar inte att skämma ut mig och har sagt om så är fallet sätter jag mig på tvären som en sur 2 åring och går hem helt enkelt. Så det jag hoppas på är en middag och en rolig utgång, det är vad jag skulle uppskatta. Jag har ju 2 småbarn under 2 år med och ammar ju fortfarande så så blodigt får det ju inte bli heller.

• EmMagnus
    Rapsbrud skrev 2010-03-31 21:56:05 följande:
    EmMagnus: Hihi, förlåt men det lät så roligt när du berättade, förstår att det måste vara väldigt roligt för dina kompisar Hoppas du står ut med ovissheten, kanske är bra träning att inte kunna kontrollera allt jämt?
    Jag bjuder som sagt på det. Det här med bröllopsplanering och allt stiger mig åt huvet
  • Rapsbrud

EmMagnus: Bra att du har den inställningen!

• CiaLovesAndreas

Här tränas det vals för fullt. Dock tror jag att vi valt en alldeles för snabb låt för vår del. Så nu undrar jag vad ni ska dansa till.

• Kattpoet

Vänta nu tjejer?

Köpte ni underkläderna efter klänningen???

Det som att sätta upp tapeter innan man sätter upp innerväggarna.

När jag syr till folk så är ett av kraven att de underkläder de ska den dagen, ska de ha på sig när det provar.

Om jag hade min vanliga behå så är min bröstvårta 3 cm längre ner än när jag har min push uppbehå och var jag är störst om bysten är på helt annant ställe.

• moule

Hej Tjejer..

Tack för alla snälla kommentarer om klänningen, själv sitter jag och har lite funderingar..

Klänningen jag beställde skulle vara en lätt midsommarnattsdröm med flygande chiffon och spets. Klänningen som kom är jättefin, men det är verkligen en BRUDKLÄNNING! Skittung och i princip omöjlig att dansa i...

Svara ärligt - ser jag utklädd ut? Det kändes inte så när jag hade den på mig, men nu har jag kollat bilderna tusen gånger och tvekar lite.

Funderar på att ta den till en sömmerska och ta bort det tunga lagret med satin ur kjolen så den bättre överrensstämmen med planen men vad säger ni, hade ni vågar böra pilla i den? För den är ju fin som den är, bara inte helt rätt. Tänk om sömmerskan tabbar sig...

Vad tycker ni?

Svar på tråden MAJ 2010 del 5