• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • moule

Ja, nu ligger det bilder ute.. =)

Jag är jättenöjd, det är lite mer Moulin Rouge än planerat, men vaddå då, då får det väl vara det, eller hur...

Jag har fått en inbjudan till "skattjakt" för att fira närmsta vännens födelsedag den 1 Maj. Låter mycket misstänkt som en möhippa, eller vad säger ni? Rökridå, eller ska man ta med sig present?

• Hillena

Fröken Strössel - skulle man kunna få smygkika lite på ditt festhäfte? Känner att jag har sån idétorka när det kommer till detta. Vill ha ett roligt festhäfte som gästerna faktiskt uppskattar och inte bara läser vad det står om dem själv i.

• Kattpoet

Igår fick jag mina ringar värderade, guldsmeden som jag sökte örhängen hos ville ta en titt på ringen.

70 år gammal, bättre guldkvalitet och tyngre än moderna ringar, hon sa om jag skulle köpa dem idag skulle jag får ge 8000kr per ring...
    Min karl ring är tyngre än mina...

Så detta är det dyraste jag haft på mina fingrar.

• snuttfia

Nu har alla som ska komma svarat utom sambons pappa som vi till sist lyckades få tag i. Han sa nåt i stil med "Jag vet inte om jag kan komma men jag hör av mig". Hade gott o-inbjudit honom om jag kunde det men kommer han så får han iaf träffa sina barnbarn för första gången och det är väl bra antar jag. Asch, blir så sur bara...

Vi verkar bli en bunt som ska ha brunch också dagen efter, det blir ju trevligt att få umgås lite mer med alla.

Nu ska jag se om jag kan få nåt gjort, har varit totalt däckad hela dagen med huvudvärk. Nu efter att ha testat vatten, kaffe, huvudvärkstabletter, sova en stund och mat så har jag även börjat nysa som en galning och inser att det är min pollenallergi som dragit igång. Ska leta allergipiller i gömmorna nu och hoppas jag blir folk igen. Men man måste ju äääääälska detta väder trots att det gör mig så dålig. Solen strålar och det är supervarmt och härligt ute! Våren är min favoritårstid, det var därför vi ville gifta oss i maj (även om det tekniskt sett är nästan försommar i maj här nere).

• Ananias

moule- jättefin klännning..o det är väl kul att det är mycket av moulin r.

skattjakt låter mycket misstänkt! =)
    Jag är skitmisstänkt mot alla mina vänenr, varje gång de frågar om vi kan ses eller så så blir ja misstänksam=)
    hoppas de lyckas lura mig totalt så jag verkligen blir tagen på sängen...
    En kompis har bett att vi ska vara barnvakt åt hennes barn den 17 april, så ja lär vara beredd då=) ha ha

• patrikoannika

Min bästa kompis (tärnan) ringde häromdagen och bjöd in till påskfest på påskafton. Jag blev misstänksam. Men vi är alltid hos dem på påsken, det har vi varit så många påskar att jag tappat räkningen. Så jag kanske inte ska vara misstänksam... hi hi.. Men det är jag ändå..

Tänk då OM det "bara" är påskfest. Då kommer jag ju bli liiiite besviken.. hi hi.. Fast samtidigt är det ju himla roligt om jag blir toköverraskad!

• Vårbrud 2010

Fick ett kort hem idag att det är dags att packa väskan... Det var både det ena o det andra som skulle ner i den :)

• Martinaa

Vårbrud 2010 skrev 2010-03-30 19:12:40 följande:

Fick ett kort hem idag att det är dags att packa väskan... Det var både det ena o det andra som skulle ner i den :)
    Nähä?? När skulle den användas då?? :)
  • Vårbrud 2010

Martinaa! Det står inte. Tycker inte om att inte ha koll. Ska åka bort i helgen så det kanske blir nästa :)

• Fröken Strössel

Hillena skrev 2010-03-30 09:02:39 följande:

Fröken Strössel - skulle man kunna få smygkika lite på ditt festhäfte? Känner att jag har sån idétorka när det kommer till detta. Vill ha ett roligt festhäfte som gästerna faktiskt uppskattar och inte bara läser vad det står om dem själv i.
    Känner mig inte riktigt redo att dela med mig av det än men detta har vi med:
    - En test som hälsar alla gäster välkomna
    - Meny
    - Gästpresentationer med bilder på alla gäster
    - % av gästerna
    - Fakta om brudparet (typ att vi äter 13kg mörk choklad per år etc.)
    - En tidslinje varvat med bilder
    - Tack vare... (Tack vara S har J lärt sig använda solskyddsfaktor osv.)
    - Utdrag från låtarna som spelats under vigseln
    - Praktisk info som taxi tex.
    - Avslutar med ett tack.

Vi har bilder på oss lite här och var i häftet.

Vi har bestämt att inte ha med några allsånger eller lekar. Det komemr säkert bli spontana visor men vi vill inte ha med det i häftet.
Svar på tråden MAJ 2010 del 5