• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • Martinaa

Hmm, tur man kopierar hela inlägget med jämna mellanrum, för nu laddades sidan om och mitt inlägg försvann. Ctrl+A, ctrl+c osså ctrl+v så fortsätter vi där vi sluta då! :P

Får jag be att få komma med dagens första tips till alla brudar? SLUTA OROA ER!
    Jag förstår er, jag är själv perfektionist och vill ha den "perfekta dagen" där alla trivs som fisken i vattnet och allt bara flyter på och solen skiner och alla är glada, MEN det är bara att inse att allt kan man inte styra över och det ÄR inte hela världen om inte allt blir PERFEKT.
    Till exempel, självklart vill man ha fint väder och sol på sin stora dag, men här har vi ju faktiskt ingenting att säga till om. Jag var på ett bröllop i somras, i juli, och då tror man ju att man kan förvänta sig sol. Icke sa nicke, det SPÖREGNADE hela dagen. Självklart var det tråkigt att brudparet aldrig kunde "komma ut ur kyrkan" och få grattis och riskastning och allt det där, men resten av dagen var vi ju faktiskt inomhus och vet ni vad? De blev ju faktiskt gifta ändå! Jag som gäst hade jättetrevligt i alla fall.
    Efter det här så försöker jag ställa in mig på att det KOMMER regna på vår dag, på så sätt kan jag bara bli positivt överraskad!

• Kattpoet

Var på bröllop förra sommaren, ösregnade hela tiden utom när brudparet gick ur kyrkan.

Jag är orolig men det är för att jag sitter i Sverige och bröllopet ska hållas i Skottland.

Jag har 1 vecka att få allt att funka.

Och sedan ska min karl flytta hem till mig och Gud vet hur vi ska klara oss här.

Kattens omkostnader gick just upp med 50% och vi kommer behöva två busskort och ärligen tror jag inte att folk kommer ge oss några presenter för alla är lika fattiga som vi.

Så jag försöker se om jag kan få ner min egen matbudget till 15 kr per dag, det borde gå utan att äta nudlar.

• CiaLovesAndreas
    Martinaa skrev 2010-03-27 10:04:37 följande:
    Hmm, tur man kopierar hela inlägget med jämna mellanrum, för nu laddades sidan om och mitt inlägg försvann. Ctrl+A, ctrl+c osså ctrl+v så fortsätter vi där vi sluta då! :PFår jag be att få komma med dagens första tips till alla brudar? SLUTA OROA ER! Jag förstår er, jag är själv perfektionist och vill ha den "perfekta dagen" där alla trivs som fisken i vattnet och allt bara flyter på och solen skiner och alla är glada, MEN det är bara att inse att allt kan man inte styra över och det ÄR inte hela världen om inte allt blir PERFEKT.Till exempel, självklart vill man ha fint väder och sol på sin stora dag, men här har vi ju faktiskt ingenting att säga till om. Jag var på ett bröllop i somras, i juli, och då tror man ju att man kan förvänta sig sol. Icke sa nicke, det SPÖREGNADE hela dagen. Självklart var det tråkigt att brudparet aldrig kunde "komma ut ur kyrkan" och få grattis och riskastning och allt det där, men resten av dagen var vi ju faktiskt inomhus och vet ni vad? De blev ju faktiskt gifta ändå! Jag som gäst hade jättetrevligt i alla fall.Efter det här så försöker jag ställa in mig på att det KOMMER regna på vår dag, på så sätt kan jag bara bli positivt överraskad!
    Åh, så klok du är!

Helt OT så tror jag minsann att jag hittat huset med H. Så nu känns det som att jag tänker mer det än bröllopet.
  • jaao

Ja, jag håller med Vi är riktiga "ta dagen som den kommer människor" och vill ju ha festen i den andan, det viktigaste är att det inte blir stelt och tråkigt...vilket inte är så stor risk med våra roliga vänner...men ändå så låter jag mig påverkas av alla som säger "så måååååste man göra".... ska försöka slå ifrån mig det!

Just angående vädret är jag inte orolig, regn är romantiskt och vårat regnalternativ till bilder kommer bli ascoola.

Martinaa skrev 2010-03-27 10:04:37 följande:
    Hmm, tur man kopierar hela inlägget med jämna mellanrum, för nu laddades sidan om och mitt inlägg försvann. Ctrl+A, ctrl+c osså ctrl+v så fortsätter vi där vi sluta då! :PFår jag be att få komma med dagens första tips till alla brudar? SLUTA OROA ER! Jag förstår er, jag är själv perfektionist och vill ha den "perfekta dagen" där alla trivs som fisken i vattnet och allt bara flyter på och solen skiner och alla är glada, MEN det är bara att inse att allt kan man inte styra över och det ÄR inte hela världen om inte allt blir PERFEKT.Till exempel, självklart vill man ha fint väder och sol på sin stora dag, men här har vi ju faktiskt ingenting att säga till om. Jag var på ett bröllop i somras, i juli, och då tror man ju att man kan förvänta sig sol. Icke sa nicke, det SPÖREGNADE hela dagen. Självklart var det tråkigt att brudparet aldrig kunde "komma ut ur kyrkan" och få grattis och riskastning och allt det där, men resten av dagen var vi ju faktiskt inomhus och vet ni vad? De blev ju faktiskt gifta ändå! Jag som gäst hade jättetrevligt i alla fall.Efter det här så försöker jag ställa in mig på att det KOMMER regna på vår dag, på så sätt kan jag bara bli positivt överraskad!
  • Emsan o Davve

Usch...har dåligt samvete...gravidhormonerna sprutar ur öronen på mig och min stackars m2b får ta all skit i världen...men han fick fly till bilmeck med polarna istället...jag ligger och tycker lite synd om mig själv och fixar lite smågrejer till bröllopet...och läser om era hysteriskt roliga drömmar :)

• Kattpoet

I natt drömde jag att för att få John Svensk medborgare var han tvungen att leva som svensk i ett år... dvs bydgedräkt med knätofs som vardags kläder, fika två gånger om dagen , endast äta svensk husmans kost och prata om vädret med grannarna så fort han stötte på dem.

Ja just och så fick han lära sig att säga tack för att stå i kö....

• patrikoannika

Angående möhippa så har jag lämnat en lista till min tärna med alla tjejer som vi har bjudit på bröllopet. En del är tjejer jag aldrig träffat, men jag vill att de i alla fall ska känna att det är hjärtligt välkomna på möhippan. Men sedan är det upp till dem om de vill komma eller ej. En möippa blir ju oftast ganska dyr, och då känner man kanske att man inte vill lägga flera hundratals kronor på någon man aldri träffat.

Men bjudna är de i alla fall!

• majsan801

Lycklig mannen har äntligen köpt sin kostym därmed ett mindre stress moment för mig. Gilla gilla gilla saker som vi kan bocka av. Var och köpte en skrivare med så vi kan göra festprogrammen och vigselprogrammen själva.

• Rapsbrud

Vi har precis skrivit en lista på saker vi har kvar att fixa. Hoppas vi inte har glömt något väsentligt!

• majsan801

Listor är kanon. Vi trodde inte vi hade så mycket kvar tills vi gjorde en lista ojoj.

Svar på tråden MAJ 2010 del 5