• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • Kattpoet

Trodde jag med, men inte nu längre, endast 3 månander och sedan måste han söka uppehållstillständ från sitt eget land.... säger den ena sida och den andra säger att han kan göra det i Sverige.

Kramar Tattoo82 massor

• Hannaibröllopstankar

Emsan - Stort grattis till lilla loppan!

Tattoo - Beklagar verkligen. Stora kramar till dig!

Ang budget så landar vi nog på runt 100 000oxå, men då går ju maten/restaurangen på 60 000 ca. (1000kr/pers)

Ingen resa inräknat där heller, den tar vi nu. Åker till Usa på fredag och där lär väl gå ca 70000 till...

• Hannaibröllopstankar

Emsan: Tänk på att världen är liten... Jag såg att ni ska ha er vigsel i Hästveda och jag kommer från Osby (bor i Vellinge). Men jag lovar att jag inte ska säga något

• moule

Hej

Får väl också lägga in status på vår budget..

Vi hade en budget på 60 000, men just nu verkar vi landa
    på 45 000. Ett husköp mitt i planeringen gjorde att vi drog in på lite småtrådar som inte påverkar våra gäster.

Än så länge känns det bra!

• gutebrud10

Stort grattis Emsan, så härligt med ett tillskott i familjen, håller tummarna för att det går bra.

Beklagar sorgen tatto, inte kul när sånt händer.

Nu är det dax, fick ett brev i lådan igår där det stod så här:

Kvällen den 25 mars ska du infinna dig på ängelholms flygplats kl.18.45
    Packa en väska med följande: (högst 10 kg)
    Medföljande biljett
    badkläder
    hygienartiklar
    pass
    en bärnsten
    en partyoutfit
    3 underklädersombyte
    1 klädesombyte
    solglasögon

Åk i sköna kläder

Du kommer vid något tillfälle under helgen känna:
    kyla, pirr, blött, mättnad, rysningar och hög puls

OBS!!! närvaron på denna resa är inte valfri.

Det är ju den 25 idag!!!!
    Undrar vad som ska ske under helgen men jag hoppas det kommer bli helt fantastiskt.
    Nu ska jag börja packa så återkommer jag efter helgen och avlägger rapport.
    Ha det skönt i vårsolen

• Josssie

Här har ni en till maj-brud. Hänger på här om det är okej.
    22/5 är dagen D och det är så himla mycket kvar att göra. Vi bestämde oss i slutet av januari att vi skulle gifta oss i maj. Haha snabba bud.

• sköldis10
    Ny ringde prällen.. Han verkade sååå trevligt Vi bestämde date..hi,hi..han kommer inte hem till oss..ifall någon kommer känna igen han,( vi har ju hemligt bröllop). så vi ska träffas hos han..Jag frågade han om de stod typ Präst på bilen..isf får du inte komma..Ha,ha då skrattade han gott..

Sen har jag ringt till blomsterbutiken me..vi ska smyga ner i källaren sa hon..hi.hi..

Hoppas bara min förlovningsring kommer snart,.känns lite tomt, och folk kan ju börja undra lite..har satt på mig lite andra ringar för att dem inte sak tänka på det så mkt..

Hemliga Arne som man är..
  • snuttfia

Men skit också! IGEN! Nu ids jag inte skriva fler långa inlägg som bara försvinner. Har iaf hunnit fixa massor idag, bokat manikyr, airbrush-tan och provuppsättning, färgning och make-up. Handlat handväska, gördel och lite annat smått och gott.

• Emsan o Davve

@ alla fina...Tack igen, era tankar värmer gott i hjärtat... :)

Hanna: vilket år är du född? Kanske känner till varandra ;) Världen är verkligen liten, blommorna kommer från Osby :)
    Snuttfia: Hur mycket kostade din air-brush?(och shiiit va du har fått massor gjort!)

Näe...om jag skulle sova kanske *gäsp-skrattar*

• Martinaa

Hej och välkommen hit Josssie! Självklart får du vara med här! The more the merryer (eller hur det nu stavas...!) Lägger upp dig på listan inom kort!

Härom natten drömde jag att vi hämtade vår vigselring. Den var JÄTTEFUL! De hade satt dit två extra stenar bredvid "huvudstenen" (har beställt en enstensring) och huvudstenen satt i en kloinfattning jättehögt upp så det såg inte klokt ut. Var minst sagt besviken, och lika lättad när jag vaknade, haha.

Har jag tid över på kvällen blir det en del vikande för min del. Viker små pappersaskar till varje gäst som jag ska lägga nån liten chokladbit i eller så. Tyckte det var en bra idé innan jag började, nu när jag klippt ut och vikt si så där 35-40 askar är det inte lika roligt längre, haha.

Svar på tråden MAJ 2010 del 5