• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • snuttfia

Emsan, först ska jag göra en testomgång bara halva kroppen, det går på 200 kr. Sen om det blir bra och jag inte ser ut som vare sig morot eller pepparkaka så blir det helkropp, det tror jag kostade 375 kr plus minus nån tia, minns inte säkert. Tycker inte det var så farligt ändå, skulle man räkna ihop alla pengar man behövde lägga på solarie för att få fin färg så blir det säkert samma ändå. Plus att jag inte har tid att sola. Hoppas det blir bra också, är smått skeptisk men airbrush låter troligare att det blir fint än sån när man går in i ett litet bås och flaxar med armarna för att det ska bli jämt

• Kattpoet

Snuttfia, ta ett kort på solbrännan du har fixat, göm kortet eller filen i en vecka, ta en titt till, tycker du då att du ser okej ut, då ska du gå för hel kropp.

Man blir hemma blind när det gäller ens egen kropp.

• snuttfia

Tack för tipset Kattpoet :) Så ska jag göra! Spegeln är inte att lita på alla gånger...

• Kattpoet

Jag kommer vara blek på mitt bröllop, min man verkligen älskar min bleka hud.

• Martinaa

Snuttfia:
    Vart ska du fixa det nånstans? Jag trodde faktiskt det var dyrare... Jag har hittills solat tre gånger, hade tänkt köra varje söndag fram till bröllopet, men om du ger tumme upp för airbrush så kanske man skulle testa det?? :)
    Vad betyder halvkropp förresten? Är det midjan och neråt, midjan och uppåt eller kanske bara högersidan??

• Kattpoet

Jag skulle aldrig sola mig, vi är naturligt bleka, det finns mjölk med mer färg än mig. Och hudcancer och slapp hud som gammal och åldras i för tid känns inte skoj.

• snuttfia

Martinaa: På Ciluette är det de har det. Halvkropp är alltså höger kroppshalva Det vore skoj! Nä, det är överkroppen ink ansiktet. Jag ska rapportera när jag testat, det blir i slutet av april jag bokade tror jag. Hon sa att färgen blir olika på olika personer, den liksom anpassar sig efter ens hy på nåt sätt. Ska bli spännande att se, är lite rädd för at bli för brun bara. Jag vill bara se lite mer levande ut

Kattpoet: Jag får lätt färg på våren och sommaren och när jag blir blek på vintern blir jag grå-blek, inte så snyggt faktiskt. Ser ut som om jag är död med ringar under ögonen och så eftersom inte ungarna sover, haha. Min tärna är däremot rödhårig med massa fräknar och vackert blek hy, hade jag haft den tonen så skulle jag inte heller bry mig om att försöka få färg...

• patrikoannika

Nämen... Guuuuuuud... vad spännande!!!!!!!

gutebrud10 skrev 2010-03-25 12:10:34 följande:
    Stort grattis Emsan, så härligt med ett tillskott i familjen, håller tummarna för att det går bra.Beklagar sorgen tatto, inte kul när sånt händer.Nu är det dax, fick ett brev i lådan igår där det stod så här:Kvällen den 25 mars ska du infinna dig på ängelholms flygplats kl.18.45Packa en väska med följande: (högst 10 kg)Medföljande biljettbadkläderhygienartiklarpassen bärnstenen partyoutfit3 underklädersombyte1 klädesombytesolglasögonÅk i sköna kläderDu kommer vid något tillfälle under helgen känna:kyla, pirr, blött, mättnad, rysningar och hög pulsOBS!!! närvaron på denna resa är inte valfri.Det är ju den 25 idag!!!!Undrar vad som ska ske under helgen men jag hoppas det kommer bli helt fantastiskt. Nu ska jag börja packa så återkommer jag efter helgen och avlägger rapport.Ha det skönt i vårsolen
  • Kattpoet

Vi har haft fall av hudcancer i familjen och förtidigt åldrande av huden kan få vara för mig.

Herre Gud folk tar mig fortfarande för runt 25...

När jag får en natrualig solbränna , vilket händer ytterst sällan brukar folk säga ah.. vad du ser frisk ut...

Jag inte grålmig utan mer deg...

• Kattpoet

Jag fick just mina inbjudningskort! Så nu ska jag leta adresser och skicka iväg dem .

Min hårddisk krash tog min adresslista med sig, men men skam den som ger sig.

Mina kort är så vackra, och hon har lyckas matcha de två tonerna av grönt till min klänning utan att aldrig ha sett den!

Jag är verkligen skyldig min vän ett stårt tag, all små perfekt knutna rosetter och allt. Så himla snyggt.

Svar på tråden MAJ 2010 del 5